26 Aralık 2023 Salı

2023 Okumalarım ve Enn'ler listesi :)

Ön-açıklama: Bu ne perhiz, bu ne lahana turşusu demeyeceksen :))) Okuduklarımın izi kalsın istedim....

2023'te kendim için yaptığım ennnn güzel şey; Almanya'daki tüm kütüphanelere bağlanıp istediğim kadar kitabı indirebileceğim bir e-okuyucu almam ve Goodreads'e üye olup kendime "100 kitap hedefi" koymam oldu. 2023 hedefime ulaştım da geçtim bile, ki bu normalde ayda 4-5 kitap, yılda da 50-60 olan ortalamamı ikiye katlamak demek! Çok mutlu ve kıvançlıyım!

NY Halk Kütüphanesi, Rose Main okuma odası

Spotify'ı da bu sene çok keyifle kullandım, her ne kadar kitap dinlemeyi pek sevmeyen biri olsam da, araba kullanırken, yemek ya da ev işi yaparken, uzuuuun yürüyüşler sırasında okuduğum kitabı kaldığım yerden dinlemek, sonra kaldığım yerden yine okumaya devam etmek çok ama çok hoşuma gitti! Goodreads ise, okuduklarımın kısa özetini, sağa sola çiziktirdiğim "alıntıları" daha derli toplu yazmaya teşvik etti beni. 2024'te de umuyorum ki, aynen bu şekilde devam edeceğim :)

Stuttgart Halk Kütüphanesi

Peki bakalım 2023'teki ennn'lerim nelermiş:

Enn çok okunan yazarlar: İlk sırayı Mine Söğüt (6) ve Mahir Ünsal Eriş (6) paylaşmışlar, ikinciliği Sait Faik Abasıyanık (5) ve Stephan Zweig (5) göğüslemiş. Üçüncü sırada ise Alejandro Zambra (4) ve Halide Edip Adıvar (4) bulunuyorlar.

Enn çok sevilen kitaplar: Mine Söğüt - Kırmızı Zaman ve Başkalarının Tanrısı, Dostoyevski - Yeraltından notlar (mükerrer olmasına rağmen yine ennn), Ivan Turgenyev - Lüzumsuz bir adamın günlüğü, Sait Faik - Az Şekerli, Hermann Hesse - Ağaçlar (yine mükerrer enn'lerden).

Enn kafayı taktığım alan: Lüzumsuz Adam edebiyatı. 

Enn şaşırtıcı yazar: Siri Hustvedt, çünkü Paul Auster'ın gölgesine atmakla büyük hata yapmışım. 

Enn okunamayan kitap: Bu sene 1 kitabı yarım bırakmış (2024'e ertelemiş)im; Gonçarov'un Oblomov'u. Kahramanımız 250 sayfa boyunca yataktan çıkamayınca pes ettim bir noktada :) Ama elbette "sonunu gördüğümüz noktada devam etmek istememek ve pes etmek" üzerine olan bu kitaba devam etmeyi umuyorum...... bir gün.

Enn uzun sürede okunan kitap: Clarissa Estes'e 2020'de başlayıp 2023'te bitirebilmişim, bu durumda 2019'da başlayıp 2020 ortalarında anca bitirebildiğim (ve itiraf edeyim, hâlâ açıp açıp mükerrer okuduğum) Pessoa - Huzursuzluğun Kitabı, bu kategoride 2. sıraya düşmüş :))

Tüm zamanların enn çok okunan yazarı: Yıllardır bilgisayarımın en güzide köşesinde duran excel dosyasına göre, hâlâ en çok okunan yazar Paul Auster (18) <3 ki bu sene hiçbir kitabını okumadım, ayıp bana. İkinci sırada Orhan Pamuk (15) ve üçüncü sırada Dostoyevski (14) ile Hermann Hesse (14). Bu kategoride erken yitirdiğimiz Oğuz Atay'ı (7 ve sonsuza dek 7) görememek beni her sene yeniden üzüyor....

Enn platonik takıldığım yazar: Tüm zamanların aşkı Paul Auster alınmasın ama, bu senenin son çeyreğinde: Alejandro Zambro :)) Oiii tontiş huysuzum benim!

Enn "keşke ben böyle yazabilsem.." dedirten yazar: Kesinlikle Mine Söğüt..! 

Enn yüksek beklentiler ve hayal kırıklığı: Melisa Kesmez - Küçük Yuvarlak Taşlar.

2023 böyle geçti, memnunum bu seneki okuma dosyamdan. Elbette mesleki okumalarımı, dergileri, dinlediğim kitapları eklemediğim, sadece "keyif okumalarım" bunlar :) 2024'te de e-reader, goodreads ve storytel ile devam, tabii ki goodreads'de bu sene de benzer bir challenge'a hazırım. Goodreads'çiler burda mıııı? :) Peki siz? Sizin ennn'leriniz neler oldu? Siz neler okudunuz, sevdiniz, tavsiye etmek istersiniz?

Meraklısına: 2023 Tam Okuma Listem:

  • Halide Edip Adıvar - İstanbul'da bir yabancı 01.01.23
  • Halide Edip Adıvar - Handan 03.01.23 (2. Okuyuş)
  • Tezer Özlü’den Leylâ Erbil’e Mektuplar 04.01.23
  • Tezer Özlü - Eski Bahçe, Eski Sevgi 05.01.23
  • Paulo Coelho - Okçu'nun Yolu 09.01.23
  • Nermin Yıldırım - Unutma Dersleri 13.01.23
  • Barış Bıçakçı - Aramızdaki en kısa mesafe 14.01.23
  • Barış Bıçakçı - Herkes herkesle dostmuş gibi 17.01.23 (2. okuyuş)
  • Sezgin Kaymaz - Bugün bize kim geldi 24.01.23
  • Mahir Ünsal Eriş - Sarıyaz 29.01.23
  • Mahir Ünsal Eriş - Diğerleri 30.01.23
  • Stefan Zweig - Bir kadının yaşamından 24 saat 31.01.23
  • Latife Tekin - Sevgili Arsız Ölüm 06.02.23
  • Mahir Ünsal Eriş - Bangır bangır Ferdi çalıyor evde… 12.02.23
  • Mahir Ünsal Eriş - Olduğu kadar güzeldik 14.02.23
  • Haruki Murakami - Bir kediyi terk etmek 14.02.23
  • Sait Faik Abasıyanık - Son kuşlar (tekrar okuma) 16.02.23
  • Sait Faik Abasıyanık - Şimdi sevişme vakti (tekrar okuma) 18.02.23
  • Michael Ende - Bitmeyecek Öykü 23.02.23
  • Hermann Hesse - Ağaçlar (tekrar okuma) 25.02.23
  • Martin Heidegger - Kıryolu (tekrar okuma) 25.02.23
  • Mahir Ünsal Eriş - Kara yarısı 27.02.23
  • Stefan Zweig - Bir çöküşün öyküsü 28.02.23
  • Tomris Uyar - Dizboyu Papatyalar 03.03.23
  • Mihail Bulgakov - Genç bir köy hekimi 05.03.23 (tekrar okuma)
  • Mihail Bulgakov - Köpek kalbi 06.03.23
  • Tomris Uyar - Aramızdaki şey 11.03.23
  • Ferhan Şensoy - Ayna merdiven 12.03.23
  • Şükran Yiğit - Burası Radyo Şarampol 14.03.23
  • Tomris Uyar - Yaza Yolculuk (tekrar okuma) 16.03.23
  • Platon - Von der Unsterblichkeit der Seele 26.03.23
  • Mine Söğüt - Beş Sevim Apartmanı 28.03.23
  • Mine Söğüt - Başkalarının Tanrısı 31.03.23
  • Selahattin Demirtaş - DAD 2.4.23
  • Sait Faik Abasıyanık - Az Şekerli 6.4.23
  • Sait Faik Abasıyanık - Tüneldeki Çocuk 8.4.23
  • Halil Cibran - Ermiş 10.4.23 (tekrar okuma)
  • Hermann Hesse - Rosshalde 12.4.23
  • Schopenhauer - Aşkın metafiziği 12.4.23
  • Dostoyevski - Uysal Kız 15.4.23
  • Descartes - Meditations on first philosophy 21.4.23
  • Dostoyevski - Gülünç bir adamın düşü 23.4.23 (tekrar okuma)
  • Tolstoy - Üç ölüm 23.4.23 (tekrar okuma)
  • Elif Key - Bize iki çay söyle 25.4.23
  • Halide Edip Adıvar - Vurun Kahpeye 27.4.23 (tekrar okuma)
  • Leylâ Erbil - Gecede 30.4.23
  • Serhat Uyumaz - Gidiş 1.5.23
  • Ivan Turgenyev - Lüzumsuz bir adamın günlüğü - 4.5.23
  • Sait Faik Abasıyanık - Lüzumsuz Adam - 4.5.23
  • Franz Kafka - Dönüşüm 5.5.23 (Tekrar Okuma)
  • Ayşe Kulin - Hayat dürbünümde kırk sene 10.5.23
  • Dostoyevski - Yeraltından notlar 12.5.23 (Tekrar okuma)
  • Şermin Yaşar - Deli Tarla 13.5.23
  • Anton Çehov - 6. Koğuş 15.5.23
  • Ivan Gonçarov - Oblomov 17.5.23 (bıraktım)
  • Anton Çehov - Hanımla kavga ettik 19.5.23
  • Barış Bıçakçı - Doğum lekesi gibi bir gülümseme 23.5.23
  • Şermin Yaşar - Gelirken ekmek al 25.5.23
  • Ivan Turgenyev - Babalar ve oğullar 31.5.23 (Tekrar okuma)
  • Şermin Yaşar - Kalk yerine yat 23.6.23
  • John Steinbeck - Fareler ve İnsanlar 26.6.23 (tekrar okuma)
  • Tolstoy - Korney Vasilyev 28.6.23
  • Tolstoy - Şeytan 29.6.23 (tekrar okuma)
  • Clarissa Estes - Kurtlarla Koşan Kadınlar 21.7.23 - üç senelik okuma sonunda bitti :)
  • Siri Hustvedt - Die Zitternde Frau 21.7.23
  • Siri Hustvedt - What I Loved 25.7.23
  • Mine Söğüt - Dolapdere: Kürt kediler, Çingene kelebekler 11.8.23
  • Mine Söğüt - Deli kadın hikâyeleri 13.8.23
  • Hermann Hesse - Gertrud 15.8.23
  • Boris Pasternak - İnsanlar ve Haller 15.8.23
  • Ahmet Hamdi Tanpınar - Saatleri ayarlama enstitüsü 22.08.23 (mükerrer okuma)
  • Melisa Kesmez - Küçük Yuvarlak Taşlar 26.8.23
  • Leylâ Erbil - Tuhaf bir kadın 29.8.23
  • Ahmet Hamdi Tanpınar - Beş Şehir 31.8.23
  • Hermann Hesse - Klingsor’un Son Yazı 10.9.23
  • Leylâ Erbil - Cüce 18.9.23
  • Leylâ Erbil - Gecede (tekrar okuma) 22.9.23
  • Şermin Yaşar - Göçüp gidenler koleksiyoncusu 25.9.23
  • Aylin Balboa - Bu hikaye senden uzun Osman 6.10.23
  • Aylin Balboa - Belki bir gün uçarız 7.10.23
  • Aylin Balboa - Ateş Sönene Kadar 9.10.23
  • Orhan Pamuk - Ben bir ağacım 14.10.23 (tekrar okuma)
  • Orhan Pamuk - Hatıraların masumiyeti 16.10.23 (tekrar okuma)
  • Mine Söğüt - Kırmızı Zaman 21.10.23
  • Dostoyevski - Timsah 21.10.23
  • Mine Söğüt - Gergedan 22.10.23
  • Mahir Ünsal Eriş - Dünya bu kadar 26.10.23
  • Alejandro Zambra - Eve dönmenin yolları 5.11.23
  • Alejandro Zambra - Bonzai 6.11.23
  • Alejandro Zambra - Ağaçların özel hayatı 7.11.23
  • Alejandro Zambra - Okumamak 11.11.23
  • Kalben - Eski Dünyanın Yangını 13.11.23
  • Teoman - Fasa fiso 15.11.23
  • Hermann Hesse - Boncuk Oyunu 17.11.23
  • Stefan Zweig - Olağanüstü bir gece 23.11.23
  • Vasconcelos - Deli Fişek 5.12.23
  • Orhan Veli - Öyküler 6.12.23
  • Nilay Örnek - Bütün iyiler biraz küskündür 11.12.23
  • Emile Zola - Nasıl ölünür 13.12.23
  • İlhan Berk - Adlandırılmayan Yoktur 14.12.23
  • Delia Owens - Where the crawdads sing 17.12.23
  • Stefan Zweig - Korku 19.12.23
  • Stefan Zweig - Geçmişe Yolculuk 24.12.23
  • Sharon Weil - Changeability (Text and Playbook) 28.12.23

40 yorum:

  1. merhaba , bende bu sıralar bir e-okuyucu almak istiyorum , siz hangi marka ve model aldınız paylaşabilir misiniz ? teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, Almanya'da yaşadığım için Türkiye için konuşamam ama eskiden Kindle Paperwhite kullanıyordum, pdf formatını açıyor, Kindle'a uyumlu internette bedava bir çok veribankası var ya da epub kitapları calibre ile mobiye çevirip Kindle'dan okuyabiliyorsunuz. Türkiye'de de bildiğim kadarıyla en çok kullanılan bu.
      Fakat bu sene Almanya'ya özel Tolino cihazını aldım, bu cihaz Almanya'daki tüm kütüphanelere uyumlu, kütüphane üyeliğimle istediğim kitapları tamamen bedava alabiliyorum.
      Libby app ile de oldukça fazla kitaba ulaşabilirsiniz. Yine Türkçe kaynaklar da var.
      Storytel'in de dinlemek için değil okumak için güzel geniş bir arşivi var :)
      Yani biraz ortaya karışık, hangi kitabı nereden bulursam oradan indirip ya Tolino ya da Kindle Peper white ile okuyorum :)

      Sil
  2. Çok acayip böyle upuzun bi liste görmek! Maşallah diyeceğim ki 2024 daha da çok okumalı geçsin :) Benim bu yıl en çok sevdiğim ve etkilendiğim iki kitap; Nermin Yıldırım- Dokunmadan (Ki bırak dokunmayı, hırpaladı da geçti ama şahaneydi, diğeri de Ayfer Tunç- Aşıklar Delidir ya da Yazı Tura, bu kitabı da çok sevdim ve çok etkilendim. Hele benim hayatıma cuk oturan "Taştan Kalp" anlatan bir bölümü vardı ki, ağlamamak mümkün olmadı..
    iyi gelsin 2024 hepimize..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nermin Yıldırım'ı maalesef Şermin Yaşar'la karıştırıp (Nermin-Şermin) hakkını yediğimi itiraf etmeliyim :) Zira Nermin Yıldırım okuyorum diye bir süre Şermin Yaşar okuyup bir türlü sevemeyince, her ikisini birleştirip bir yazara indirgeyip "ben sevmiyorum bu Şermin Yıldırım'ı fikrine nail olmuştum ve bu "beyin sisi"mi daha 2 ay önce fark ettim, Nermin başka Şermin başka ve 2024'te Nermin'le devam etmeyi umuyorum... :)))

      Sil
    2. :))) Çok güldüm! Ve evet, Şermin başka, Nermin başka :))

      Sil
  3. Ben bu sene Shakespeare'i sardımmm. Elimden bırakamadım bir de Virginia Woolf :)) Ama seninkileri de not ettim, baya iyiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Virginia'yı birkaç sene önce bitirdim, huzurluyum :)) Bir 15 sene sonra yine ele alacağımdır.. Shakespeare ne kadar "duru" değil mi? Orijinalinden mi okuyorsun, değilse kimin çevirisiyle okuyorsun?

      Sil
    2. İş bankası yayınları ve Sabahattin Eyüboğlu çevirisi. Çok akıcı ama Shakespeare çevirisi baya zor iş bence :))

      Sil
  4. Güzel bir okuma yılı olmuş, tebrikler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, sizin dergilere çok özeniyorum... :) burada çok az sayıda dergiye ulaşabiliyorum...

      Sil
    2. Dergi kapında diye bir site var oradan dergi temin edip annenin adresini verebilirsin, tatile geldikçe de alır yaşadığın ülkeye götürebilirsin

      Sil
    3. Bazılarını online okuyorum ancak :) Ama öneri için teşekkürler, hiç bilmiyordum..

      Sil
  5. Pek çalışkan bir liste çıkmış ortaya C.ciğim, tebrikler. :)
    Sanırım okunanları belli bir yerde toplamak sağda solda kalmak ve unutulmak konusunun önüne geçmeyi de sağlıyor.
    Ben ilk defa bu sene ay ay deftere yazdım, bir bakayım kaç tane olmuşlar? ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahaha liste benim göbek adım biliyorsun, ne bileyim eğlenceli oluyor bu şekilde motivasyon da verdi :)

      Sil
  6. ay maşallah sana, ve de okuma hızına. benim kitap okuma performanımsa yerlerde sürünüyor genel olarak. 2024'de seni örnek alabilirim inşallah :)

    YanıtlaSil
  7. ahmet hamdi tanpınar'ın "mükerrer" diğerlerinin "tekrar" okuma olması... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) Vallahi bugün aklımdan geçtin. İşte bu yahu, yazarken güldüm bakalım kimsenin dikkatini çekecek mi dedim.. Ne varsa bizde var azizim ;) Şu ağaç ziyaretimizi ilk fırsatta bir gerçekleştirmek umuduyla.. Yazarım yine yılı devirirken :)

      Sil
  8. Ben de hedefe ulaşamayacağım derken Aralık'ta atak yapıp 120 kitap hedefini tamamlayıp 2 kitap da bonus yaptım. Uzun yıllardır 120 kitabın pek altına düşmem, ayda 10 kitap standart sayımdır. Diz ameliyatı sonrası mecburiyetten yıllık 140'a falan çıkmışlığım da var. Bu sene aman da tadı damağımda kaldı, ne şaane kitap dediğim bir kitap çıkmadı açıkçası. Evet 5 yıldız verdiğim kitaplar var ama bir nevi mecburiyet yıldızı gibi oldu. Lakin Storytel'i geç aldığıma pişmanım, tepe tepe dinledim. Özellikle eski yazarları keyifle dinledim ve dinliyorum. Storytel 120 ye dahil değil tabii ki, okumak ayrı kategori. Bu ara çocukların taşınma işi yüzünden çok yoğunum, ilk fırsatta 2023 enlerini yazacağım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay ben de ayıp olmasın diye 3 verdim bazılarına :P kime ayıp olacaksa :P Vallahi ben itiraf edeyim bazı kitapları yarım okudum yarım dinledim yine yarım okudum, o da fena değilmiş.. Sürekli kitap dinleyemiyorum ben, dikkatim çok dağılıyor, apayrı şeyler düşünmeye başlıyorum.. Podcast aşırı severdim, bu sene neredeyse hiç dinlemedim :/ 2024'te inşallah..

      Sil
  9. Okuma listenin niteliğine de, niceliğine de çok imrendim. Ben de her sene ne okuyorum listesi tutmaya niyet eder, ocağı bitiremeden çuvallarım. Bazen bloğa yazıyorum da ne okuduğum hatırımda kalıyor. Alejandro Zambra candır. Pandemi zamanı çevrimiçi İTEF'te konuk olmuştu. Belki ilgini çeker. https://www.youtube.com/watch?v=J06FeRSAH54&t=453s
    Bonzai romanının sinema filmi de var. Ben bulup izleyemedim. Belki Almanya'dan ulaşma imkanın vardır. Yılın ortak iki kitabı: Handan ve Bu Hikaye Senden Uzun Osman olmuş. Nermin ve Şermin'i karıştırmana da pek güldüm :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şerminle Nermin efsane, 2024 inşallah Nermin'e ağırlık vereceğim :) Pandemi zamanı yazar söyleşileri çok güzeldi, evinden Paul Auster'ı dinlemiş ve "çişim geldi bir 5dk ara verelim mi" diyip koşarak gidişine çok gülmüştüm, bilgisayar öyle açık kaldı ev hallerini izledik, çok samimi gelmişti... Genellikle yazarları görmek tanımak hele özel hayatlarını bilmek asla istemem ama o program çok hoşuma gitmiş ve 4321'i yorumlaması da muhteşem olmuştu....
      2024'e hangi yazarla başlayayım diye düşünüyorum :) Halide olabilir yine....

      Sil
  10. Harika! Doğrusu bu istikrarınıza imrendim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler goodreads baya itici güç oldu..

      Sil
  11. Verimli bir yıl olmuş :) Amazon Türkiye'ye gelince sevindim. E-kitap olarak indirmek, ama bu konuya ilgisiz kaldılar. Kitapları sağdan soldan indirmek zorunda kalıyoruz hâla. Yine de arayınca bir çok şey bulunuyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında Türkiye'de çok iyi pazar var ama sanırım bazı firmalar ambargo koyuyor yurtdışı firmalara. İyi mi kötü mü bilemeyeceğim.. Ben de bazı kitapları çok araştırıyorum ama eninde sonunda buluyorum. Bu pandemiye dek ekitaba ve e-terapiye aşırı karşı olan ben, itiraf edeyim %85 artık "e"yim....

      Sil
    2. Ceren ilgini çeken kitap olur mu bilmem ama facebook ta shaman kitap arşivi var bir bak istersen yüzlerce pdf kitap var.

      Sil
    3. Öneri için çok çok teşekkürler eminim okuyanlar arasında ilgi duyanlar da olacaktır <3
      Ben facebook kullanmıyorum ama güzel bir öneri daha!

      Sil
  12. Kıskandım:-) Daha keyifili okumalara umarum. :-) Görüşemezsek yeni yılın kutlu mutlu olsun...
    Azize N. benim adım goodreads'de .. Bulsana beni :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Aze, ben de sana mutlu bir sene dilerim :) Goodreads’e bakıyorum hemen.

      Sil
  13. aman allahım şahane bir liste, gözlerim kamaştı, biraz da utandım. bu gönderinin aynısını girmek istiyorum bloguma müsaadenle :)

    YanıtlaSil
  14. Merhaba. İştah kabartan, imrendiren bir liste. Maşallah diyelim :). Bir yılda okuduğum kitap sayısı bugüne değin 15i hiç geçmedi. 2023 de bir istisna değil. Yine de bu yıl her daim en'lerim arasında kalacak bir kitaba rastgeldiğim için kendimi şanslı sayıyorum : Magda Szabó'dan Kapı.
    Bir soru, internetten kitap indirmenin riskli olabileceğini düşünerek o işlere hiç yanaşmadım. Sizin uzunca bir süredir kullandığınız bir yöntem gibi. Boşuna mı evham ediyorum ne dersiniz? H.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Önemli olan sayı değil nicelik... 150 kitap okuyup 1 tanesi aklında yer etmeyen, bir tanesinden bir cümle almayan insanlar var.. Böyle kitapları üstüste koyup fotoğraf çekiyorlar ama ağızlarını açtıkları an anlaşılıyor ki, tek bir cümle almamışlar o "kule"den kendilerine.. O nedenle 15 kitap değil 1 kitap olsun ama insanı bir titretsin, bir sallasın, bir adım ileri taşısın, bence daha kıymetli.....
      Ben de aynısını film indirmeyle yaşıyorum tedirginliğinizi anladım ama son derece güvenli. E-reader alırsanız risk zaten sıfır...

      Sil
    2. nitelik :)))) nicelik değil. pardon çok yorgunum 9 kişi ağırladım bugün.

      Sil
    3. Orda nicelik mi yazıyormuş e ben nitelik okumuştum :)) H.

      Sil
  15. Cereenn
    Ben blogları okuyana kadar kaç yazı yazılmış oluyor, altı da yorum doluyor. Neyse .. Ekrandan kitap okuyamıyorum ama kütüphaneden alma imkanım var. Yoksa tek kitap bile oldukça tuzlu. Genelde haftada iki kaitap okuyorum. Okumadan geçen bir günüm olmaz çünkü beni dinlendiren bir kaç şeyden biri bu. Siri'ye aynı şekilde bende katılıyorum keşke tüm kitaplarını okuma imkanım olsaydı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet öyle oldu iki yazı birden silinmiş, bir yazıyı kurtardım ama diğeri maalesef..
      Kütüphaneler de olmasa.. Türkiye’de kitap pahalı evet ama burada da oldukça uçuk fiyatlar. Elektronik ortam ve kütüphane desteği bana iyi geldi..

      Sil
  16. Ne kadar guzel bir yazi, ilham verici. Oncelikle tesekkurler listeyi paylastiginiz icin. Icinden okumadiklarima bu sene muhakkak yer verecegim.
    Sizin gecen yil bahsettiginiz 1000Kitap uygulamasi vardi, benim icin de o guzel oldu gectigimiz yil. Hedefime ulasabildim :) Sanirim beni mutlu eden nadir seylerden biriydi gecen yila dair. Bu sene ben de GoodReads uzerinden hedef koydum. Bakalim insallah diyelim.
    Iyi yillar, cok sevgiler..
    Melike.
    Iyi yillar
    Melike

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 1000kitap da goodreads'in türk hali :) Ben de arada bakıyorum hoşuma gidiyor. Goodreads'teyseniz takip edeyim sizi :) Ben pek sosyal bir okur değilim ama bazen arkadaşların okuduklarından özenip okuyorum iyi oluyor

      Sil