15 Mayıs 2023 Pazartesi

Gelemeyen bahar

Sabah gri, ağır, yapışkan bir havaya uyandık yine. Oysa akıllı telefonumdaki hava durumu güneşli bir bahar gününü işaret etmişti ve ben yine, yeniden, yazlıkları ne kadar erken çıkardığımı düşündüm. 

Elif Key'in dediği gibi "bu ülke çocuklarını sürekli hayal kırıklığına uğratıyor.."

Çok büyük bir hayal kırıklığı içindeyim. 30 milyon insan ve ben, bir Polonya nüfusu ediyormuşuz.. Doğrudur. Tabii ki umudumuz sönmedi, haftaya yine gideceğiz, oy vereceğiz. Umud edeceğiz.. 

Fakat şunu da unutmayacağız; akıl, içinde bulunduğu duruma adapte olma yeteneğidir. Bahar gelmiyorsa, eve kapanıp kalmak ile içimizdeki baharı kendimiz yaratmak opsiyonları var önümüzde.. Seçim bize ait. Çevremizi değiştiremiyorsak da, kendi yaşamımızı kontrol etme yetimiz var. Kendi küçük dünyalarımızı bir oksijen hortumu bile birbirine bağlama şansımız var, ufak yaşam simülasyonları kurup baloncuklarımız içinde birbirimize iyi gelmeye çalışma yükümlülüğümüz var.. Yalnız değiliz... Bize iyi gelmese de soluduğumuz hava, biz varolduğumuz sürece birbirimize iyi geleceğiz... 

Bahar gelmese de, bahar hazırlıklarına devam edeceğiz. Umutsuzlukla, boş vermişlikle, ipin ucunu bırakmayla gelmeyecek o bahar biliyoruz.. Bana düşeni yapacağım. Moralimi bozmayacağım, umudumu kırmayacağım. Çiçekli elbiselerimi giyeceğim. Rujumu süreceğim. İnsanlara dokunmaya devam edeceğim. Tek bir insana bile iyi gelmenin yeterli olduğunu görmeyi öğreneceğim. İlk önce de kendimden başlayacağım. Bırakmayacağım kendimi. Ağlamayacağım. Mızırdanmayacağım. Bahar gelmiyorsa bile, kışın yapılabilecek şeyleri yapacağım, her an gelebilir diye umarak baharı hep bekleyeceğim.. Gerekiyorsa bir ömür boyu, çünkü bahar, aslında hep içimde.....

Hamiş. Su damlalarının da güzelliği.... Sen de gördün değil mi? Dur büyüteyim :)

22 yorum:

  1. Selam Ceren çok güzel bir yazı. Vazgeçmek yok. Umutsuzluk yok. Hayata küsmek yok. Bahar elbet gelecek gelmezse de biz getireceğiz. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Akıllanmayan bir milletiz celladına gerçekten aşık olmuş toplum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bugün ben de onu düşündüm, dayak yediği kocasını bırakıp gidemeyen ve sorana da sana ne o beni sevdiği için dövüyor diyen kadınları çözdüğüm an, bu ülkenin insanını da çözeceğim..

      Sil
  3. su damlalarına bayıldım. umudu büyütme çabana da...kocaman sarılıp öptüm

    YanıtlaSil
  4. İçimde birikenler.... umudum var delicesine ve bahar gelmese ne olur ki ben baharım :) Bunu yazacağım :)

    YanıtlaSil
  5. Bugün çoğumuz sırtımızı tıptıplayıp yola devam gücü kaynaklarımızı havalandırdık böyle.
    Yazın iyi geldi C.ciğim. <3
    Ha bir de o su damlaları ve de o nefis çiçek. :) Küpeye benziyor ama başka bir şey sanırım?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yok bu "bleeding heart" (ağlayan kalp) çiçeği, türkçesini bilemiyorum ama sen eminim hemen bulur öğrenirsin :)

      Sil
    2. ben baktım, ağlayan kalp çiçeği diye geçiyor Türkçede de :) bazen kanayan kalp de deniyormuş. Birebir tercüme sanırım :)

      Sil
  6. Baharı tutamayız. İlla ki gelecek. Ya bugün ya yarın... Ne olursa olsun Güneş açacak, içimiz dışımız ısınacak.

    YanıtlaSil
  7. Yok yok hiçbir şey olmadı. Biz boş yere umutlanmadık. Zaten değişmesi muhtemel bir durum yoktu. 14 Mayıs'ı unutup 13 Mayıs'tan devam ediyoruz işte. Ben kendi adıma böyle düşüneceğim. Aksi halde ben neyi kaçırıyorum acaba diye düşünmekten beynim yanacak diye korkuyorum çünkü.

    Aynı tas aynı hamam devam. Dün böyleydi zaten. Bugün de böyle işte. Stres yapacak bir durum yok deyip duruyorum kendime.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. her gelişimde biraz daha geriye gitmiş görmesem haklısın da... bilemedim işte be rüyakom..

      Sil
    2. Merhaba ben Ceren iste siz dışardan gelip gittiğiniz biz bu durumdan daha farklı zamanları görüp bıldıgımız arada sırada bir yurtdışına cıktıgımız (eskiden tabii şimdi yurtiçi tatil bile zor) için farkedebiliyoruz görebiliyoruz ama içinde yaşayanlar için sanki hiç bir şey değişmiyor her şey güllük gülistanlık gibi geliyor bildikleri normalleri bu çünkü başka bir açıklama bulamıyorum ben de kendi kendime böyle düşünüyorum bir de Aziz Nesin in sözü var ki işte dilim varmıyor söylemeye😔 sevgiler

      Sil
    3. Evet tencerede yavaş yavaş kaynayan kurbağa örneğini veriyorlar..

      Sil
  8. İçim açıldı sayende, şöyle bir doğruldum, umudu hissettim.. Gel bir kucaklayayım seni <3

    YanıtlaSil
  9. Bu ilke çocuklarının yarısını hayal kırıklığına uğratıyor. Diğer yarısı halinden çok memnun. Ben bu yorucu ikilikten sıkıldım artık. Ama pes etmek yok.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet maalesef ya evet ya hayır ya siyah ya beyaz, kafa yapısı bu olunca grilere yaşam hhakkı tanınmayınca işte kaçınılmaz sonuç kutuplaşma oldu.. Dün alman tv’sinde bir açıkoturum izledik de eşimle, orada dediler ki muhafazakar ülkelerde insanlar değişime kapalıdır, kötü de olsa ses çıkarmazlarçünkü gelen bilinmezlik ve daha kötü olabilir diye düşünürler. Doğru mu bilmiyorum ama açıklamalardan biri de bu sanırım.. Bir diğerini de ben düşündüm ama, sonuçta biz burada çoğumuz aynı fikirlere sahip, beyaz yaka insanlarız. Bizim insan hakları azınlık hakları işte özgürlükler hak hukuk gibi dertlerimiz aslında bu toplumun %70’inin derdi değil ki. Onlar bu haklara gelene dek daha hayati haklara ulaşmaya çabalıyor ve bunu verecek insana oy veriyor. Kömür yardımına kanıyor diyoruz ama o kömür onlar için hayati bunu anlayamıyoruz. Zaten evine et girmeyen evde şimdi etin kilosu bilmemkaç olmuş ona ne, önemli olan işte din diyor, gelenek görenek diyor, tamam.. Yani algı düzeylerimiz farklı. Sevgili Tera Pabuçlarla görüştük de, bana dedi ki “ülkeyi anlamak için müge anlı mı ne gündüz kuşağını izlemek lazım, ülkenin gerçekleri onlar” vallahi doğru maalesef doğru :( Psikolojiye ilk başladığımda bir sene bir hastanenin adli tıp psikolojisinde staj yaptım da ordan biliyorum yani öyle şeyler var ki maalesef daha insan haklarına avrupa birliğine demokrasiye falan 100 sene var diyeyim :,(
      Pes etmedik etmeyeceğiz.. Elbet değişecek bu sistem ama zaman alacak emek alacak..
      Ay çok yazdım..

      Sil
  10. Ne güzel paylaşımlardı "15 Mayıs Onarımı" Ama her tür çabaya rağmen bazen baharlar geç gelir.
    Fotoğraflardaki su damlalarının güzelliğine odaklandım. Ve şairlerin sesine.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle yapalım bence de :) Umutla beklerken içimizdeki bahara odaklanalım..

      Sil