9 Mayıs 2023 Salı

Hayâl kurmak

Çok sıkıntılı ya da kaygılı olduğumda hayâl kurardım eskiden. Çok uzun zamandır yapmıyorum bunu.. Ama bazen kendimi konudan uzaklaştırmak için geçmişe ait güzel şeyler düşünmeye çalışıyorum. Fakat geleceğe dair hayâller sanırım ergenliğimin o toz pembe günlerinden beri kurmadım.. Hayâllerin yerini plan ve programlar, hedef ve yapılacaklar listeleri aldı.

Ama bir tane var. Bu:

Çocukluğumdan beri her yaz arabayla önünden geçtiğim bu eski yağ fabrikası benim en büyük hayâlim. Asla gerçek olmayacağı için istediğim kadar havadan atıyorum, olmayacak şekillere büründürüyorum zihnimde bu taş yapıyı ve onun içinde yaşayan kendimi :) Bazen apayrı yaşamlar kurguluyorum, paralel evrenler. Bazense mütevazı yaşlılık yıllarımı boyuyorum evin taş duvarlarına..

Öyle rahatlatıyor ve olumlu enerji veriyor ki bu hayâl. Belki gerçekleşse bu kadar mutlu edemez çünkü gerçekleşene dek çekilen çilelerin hiç biri yaşanmadan, sadece keyfi sürülüyor hayâllerimde.

Peki sen? Var mı böyle hayâllerin; seni zor zamanlarında rahatlatan, onaran? Yoksa kendinde hayâl etmeye bile hak görmeyenlerden misin? 

15 yorum:

  1. Dilerim bir gün o hayali gerçekleştirebilirsin, hayat bu, belli mi olur? Şimdilik tek hayalimiz malum, ortak bir hayal, hani yine baharlar gelecek ya, gelemezse de o hayal tepemize fena inecek. Konudan ayrı olarak bir yaştan sonra kurulan tek hayal sağlıkla bitirmek ömrü oluyor, kimseye muhtaç olmadan. Ama şurası senin olursa geliriz ve coşarız. Ha bir de yaz için minik ve tatliş hayallerimiz var, gerçekleşmesi mümkün olan cinsinden :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşte onlar hep plan program, sen de benim gibisin Leylâkcımmm, hayâl derken misal babamın çocukluktan beri kurduğu bir hayâli var, uyumadan önce bir çiftlik evi düşünüyormuş, atlar, ekili araziler, her gece bu hayâli geliştiriyor, bazen komşu köyle şenlikler, hafif anlaşmazlıklar yani bir nevi.. hani bir bilgisayar oyunu vardı sims diye, hah işte öyle bir hayâl. Çok hoşuma gitti. Çocukken benim de vardı - sanırım hepimizin vardı böyle oyun/hayâlleri - ama büyüyünce hayat mı sims'e döndü, ne oldu, bıraktım. Şimdi elbet planlarım var, işte yazın şöyle yaparım belki, böyle yaparım ama hepsi plan/hayâl, hiç oyun/hayâlim yok sanki.. Bu evi döşemek ve senaryolamak dışında :))

      Sil
  2. Benim hiç hayalim yok, çünkü olmayacak hayalleri kurmak da istemiyorum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kur gitsin ya, en kötü ne olur, hiçbir şey olmaz... ;)

      Sil
  3. en sevdiğim şeydir hayal kurmak. hayatımın en zor dönemini her gece yatağa yattığımda kurduğum hayallerle atlatmışımdır örneğin. illa zor zamanlar da olması gerekmez tabii hayal kurmam için ama o zamanlarda ilk yaptığım iştir. geçenlerde bir arkadaşla konuşurken "ben hiç hayal kuramam" dedi. o kadar üzüldüm ki onun için, anlatamam sana...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında çok haklısın, hayalciler hep keyfi olmakla suçlanır ama asıl hayalcilerin hayatlarında ters giden, hayal kuracak bir nedeni vardır değil mi... mizah da aynı, standupçılar hep der ya, hayatla baş edebilmek için mizah kullandım ben...

      Sil
  4. Burcu balık olan biri hayal kurmaz mı! Hayallerim hep vardı, küçükken bir balerin olduğumu hayal ederdim yıllarca. Dans ettiğimi, o tütüleri giydiğimi, her ülke de sahnede olduğumu uzun yıllar hayal ettim. Otuzlu yaşlardan sonra hayalim köy ya da çiftlik yaşamı oldu. Şu sıralar hala aynı hayal devam ediyor, bir de karavanla şehir şehir gezdiğimi hayal ediyorum. Yeni bir karavan alıp nasıl tasarlayacağımdan tut, hangi şehirlere gideceğim, oralarda neler yapacağıma dair hayallerim var. Gittiğim yerlerde bir kaç ay yaşadığımı, bir şeyler yaptığımı hayal ediyorum oralarda.

    YanıtlaSil
  5. Benim hayaller gerçekler ile karışıyor bazen 😕 hayalsiz nasıl yaşanır şaşırdım yorumlara.kırsal yaşam hayallerim ayrı ama şehirde antika mobilyaların vintage aksesuarların satıldığı bir mağza ile ilgili hayal kurarım bazen

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) eğer hayatın istemediğin bir rutinin içinde kısırdöngüye girdiyse, ya aşırı hayal kurarsın, ya hiç kurmazsın... bilmem ne kadar açıklayıcı oldu ama?

      Sil
    2. çok açıklayıcı oldu:(
      hiç hayal kurmayanlara yukardan baktığım tepelerimi bombaladın doktor:P

      Sil
    3. :)))) doğrucu Davutunuz geldi hağğğnım

      Sil
    4. Ya sen bakma bana yazdım ya yaramazlığa, kafam dolu….

      Sil
  6. Hayalin nasıl güzel ve nasıl da tam sen ve ben seni o taş evin içinde gözümde canlandırmakta hiç zorlanıyorum. Gerçek olacağına dair şüphe duymuyorum. Olmayabilir ama o hayal bir ömür mutlu edebilir insanı hani derler ya hayali bile güzel...

    Ben çocukken hep Amerika'da doğmuş olmayı, basket bursu ya da edebiyat bursu alarak çok iyi üniversitelerden birine kabul edilmeyi hayal ederdim :)) Şimdilerde hayalim yeni yerler görmek. Geçen yıl Arya ile Erzurum, bu yıl da Adana ve Hatay'a giderek başladım gerçekleştirmeye. 19 Mayıs'ta kocasız, çocuksuz Tiflis'e giderek ufak bi adım daha atacağım hayallerim için :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne güzel, hayallerinden gerçekler yaratmak!

      Sil