3 Eylül 2021 Cuma

Uzun yol

Bu sabah içimden uzun yol yürümek geldi. Hava pamuk şeker gibiydi; yer yer bulutlu, çiseltili, serin mi serin bir sabah havası. Yürümeyip de ne yaparsın?


Bizim evden Mudanya’ya yürüdüm ama Eski Mudanya Yolu’ndan. Oraları bilirsin, kıvrım kıvrım iki yanı zeytinlikler, incir ve iğde ağaçlarıyla bezeli, dar bir yol. Aslında rüzgârın sesini, denizin uzaklardan getirdiği tuzunu hissetmekti niyetim ama 5km sonunda kulaklıklarımı takıp koşasım geldi, öyle tatlı bir havaydı çünkü, öyle güzel uzun mu uzun bir yol. 


Denizi her görüşümde, her virajın bitiminde, Orhan Veli’nin hatırına şaşırdım..

İki saatten biraz fazla sürdü Mudanya’ya inmem. Yolun her virajı ayrı bir hikâye anlattı kulağıma. İncir toplayan köylüler elleriyle “gel gel, incir ye” diye çağırdılar, havlayarak gelen köpekler yanımda durup “bundan düşman olmaz” diye kuyruk sallayarak izlediler beni. Bir ara avanak ıslatan altında ıslandım, sonra koşarken hafif terledim, daha sonra serin ve berrak havayı doya doya içime çektim. Yollarda ufak, derme çatma evler gördüm. Kimi kışın sobalı, belli. Tamamı eski somyayı kapının önündeki taşlığa koymuş, yaz geceleri kim bilir ne güzeldir o nohut oda bakla sofa evlerde… Kış ayrı güzel..


Upuzun bir yoldu yürüdüğüm ama her adımda daha da dinçleştiğim, mutlu hissettiğim. Sanki tüm derdimi tasamı kumlu yol kenarlarına bırakıp, yerine umut yüklendiğim, azim ve sabır kuşandığım.. 

Demek istediğim, öyle iyi geldi ki bu uzun yol bana. Öyle iyi!

Hamiş. İki koca video ekledim ama görünmüyorsa, web sürümünden de açamadıysan diye bir de fotoğraf ekledim.. Tamam itiraf edeyim aslında eklemeye doyamadığım için ne bulduysam, hepsini ekledim… 

16 yorum:

  1. Biz de dün güney Marmara'nın güzelliklerine, doğasına hayran ola ola geçtik yollardan.
    Bugün üstüne bir de bulutlar gelmiş ki, daha da güzel olmuş. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Memleketin her yeri ayrı cennet ama cehenneme çevirmek için and içmiş gibiyiz baı yerleri..

      Sil
  2. Cerenoviç dua et cennette aynı parsele düşmeyelim. Dünyada hep yeşil mavi olan yerlerde yaşadı bu arkadaş arkaya atın bunu, bana verin manzaralı yeri diye çıngar çıkarırım 😄kız beni cehenneme sürerler ise kaderim buymuş mu derim bilemedim. Hasetlendim. O somyada ne uyunur oh

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) Ya öyle deme bana çölü versen yine yazasım gelir sevinmelik bir şeyler. Yeşille mavide daha kolay oluyor sadece. Bak sana şu eskiii yazımı atayım hemen o sofalar hakkında, pek severim bu yazımı: http://cerenin-gunlugu.blogspot.com/2013/03/yllardr-dogann-kucagna-terk-edilmis.html

      Sil
  3. Ne iyi geldi şu gri mavi gökyüzü, serinliğin sesi.. Ben üniversiteyi Balıkesir' de okumuştum. Ömrümde ilk defa o yollara düştüğümde, onca yıl hep şaşırdım ordan geçip de denizi görünce. <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nuri Bilge Ceylan kareleri :)))
      Gemlik'e giderken... ah. Tabelası duruyor mudur acaba, uzun yıllar oldu oradan geçmeyeli.

      Sil
    2. Ben de çok uzun zamandır geçmedim o yoldan ama eminim duruyordur.

      Sil
  4. videoyu seyrederken heyecanla şaşıracağım zamanı bekledim :) ne güzel şey denizlere çıkan sokaklar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mavi gözlü kentlerin sokakları hep denize çıkar <3

      Sil
  5. Bayağı bir esintiliymiş:) Video izlemeyi seviyorum ama bir türlü çekme işine ısınamadım:( Fotoğraf nedense daha kalıcı hissi veriyor ama aslında video ile kıyaslandığında tam tersi bir durum var:) Mutlu pazarlar:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Size de iyi haftalar :)
      Okullar açılıyor yarın, başarılar!
      Videoya ben de tepkiliydim nedense ama bir süredir böyle kısa kısalar çekiyorum kendim için, o hissi yeniden yaşayabilmek için. Hoşuma gidiyor..

      Sil
  6. Yaa, ne zamandır Gemlik'e gitmedim. Babaannem ve halam orada. Bu yaz gitmiş olsaydım görüşürdük belki Ceren. Ne güzel olurdu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uzuuun yıllardır (belki 15!) ben de gitmedim Gemlik’e.. Seneye bir Gemlik yapalım o zaman <3

      Sil