15 Eylül 2020 Salı

Pazartesi'yi Salı'ya bağlarken..


İşe geri döndüm! Öyle mutluyum ki bloggercıklarım.. İşe yürürken etekleri uçuşan gölgemi bile sevdim, öyle diyeyim. Dile kolay Şubat'tan bu yana ofise uğramamıştım. Söz verdim artık her gün, danışanım olmayan günler bile gideceğim ofisten çalışacağım çünkü ben evden çalışmayı beceremiyorum. (Hayır keşke yan gelip yatsam ama tutup ev işi yapıyorum).

Öğlene dek işteydim, sonra havanın "23 derece  ve güneşli" oluşuna daha fazla dayanamayıp bisikletle çocukları aldım ve piknik yaptık çimenliklerde (ben çimenlere yatıp bulutları izledim, onlar koşturup durdu, birer de elma yedik; piknik dediğim bu).

Eve döndük. Hava lodosmuş meğerse, şehrin yarısı migrenli. Benim hiç ağrımayan baş çatlıyor ağrıdan. Baş dönmesi ve burun kanaması da oldu, o derece.. Umursayacak vakit yoktu, devam. Misafirlerim vardı akşama. Biraz ona hazırlandım, eşim geldi, misafirler eşimden 5dk önce geldi (klasik, misafiri tek başına ne yapacağını bilememe halleri). Yenildi içildi çocuklar coştu, en son komşunun ağacından yarasa gibi sarkıyorlardı topluca (daha fazla bakamadım, tabakları temizlemeye, suya tutmaya giriştim; kibarca "geç oldu gidin artık" mesajımdır bu benim, saat 19.25! Gülmeyin, Alman çocuklar 19.30'da uyuyor). Gittiler. Çocukları yıkadım, yatırdım (eşim koşmaya gitti çünkü onun bir hayatı var.. evet) ve oğlanın pastasına giriştim.

4 sene önce bu gece..... ne geceydi be!

*

Bundan tam 4 sene önce, tam bu gece, saatler gece yarısını az geçmişken.. doğuruyordum ben arkadaşlar. İlginç bir gece olmuştu cümlemiz için, çünkü koltuğu "suladıktan" sonra, gayet normalmiş gibi 3 yaşındaki minnoş kızımın ayak tırnaklarını kesmiş, yatağına yatırmış, masalını okumuş, rujumu sürüp evden hastaneye doğru gitmiş ve  "ay evet sanki evet sancı bu" dedikten 30dk sonra da (arada bir takım bağırmalar ağlanmalar vs.) hamilelik boyunca cinsiyetini öğrenmemek için inat ettiğim "oğlanı" doğurmuştum. Her şey o kadar hızlı olup bitti ki; ne bir ağrıkesici verebildiler bana, ne ebe (doktoru görmeye zaten fırsat olmadı) eline eldiven takabildi, hattâ ben aceleden normal bir doğum pozisyonu bile alamayıp 4 ayak üstünde doğurdum çocuğu, sonra da 1 saat boyunca çocuğa isim seçemedik. Sonra işte bu "Gassaraylı futbolcu L." aramıza katıldı.


Garip bir aileye katıldığını anlamış mıdır o ilk geceden bilmem ama.. Doğrusu iyi ki katıldı. Denge unsuru oldu bize, kızımın tam zıt karakteriyle "ha çocuk böyle de oluyormuş demek ki" dedirtti. Bebekliği kolay olanın tabii çocukluğu yaman oluyor, ayrıntıya girmeyeyim ama bugün günlerden "evlatsevgisi" :) Ha bir de "dışıseniiçibeni" ve "dünyayıağlatansarıkafalar". Ama evet, benden emdiği her damla sütü yine bi' punduna getirip benim burnumdan getirse de; iyi ki doğmuş L. Nice yıllara bambam'cığım..

*

Ve şu an saat gecenin 2'si. Kelimenin tam anlamıyla "Epik Bir Yenilgi" oldu bizim pasta! Buyrun kanıtı:


Gülmek serbest :D Çünkü ben de yarım saattir kahkahalarla gülüyorum. Şimdi bu pastayı sabah 4 yaşındaki yavruya "made with love" (içine sevgimi kattım) diye yutturabilir miyim, yoksa kırayım dizimi bir de klasik mozaik pasta yapıp üstünü meyvelerle süsleyeyim mi bilemiyorum.... (yaptım).

*

Ertesi sabah: Beğendi!?!?!? :D Üç tane pasta yaptım; itfaiye, araba (ki görüyorsunuz o daha da beter oldu) ve klasik üstü meyveli düzgün bir pasta.


Ama oğlan itfaiyeyi kaptı gururla götürdü anaokuluna! Arabayı da evde ailecek kutlarken yedik. Kimse (M. bile) yorum yapmaya yeltenmedi. E gerçekler ortada :D

Haydi bu sene de böyle yırttık bakalım..... Seneye Mayıs'a kadar rahat olun, vallahi hiç pasta yapmayacağım, söz :D

38 yorum:

  1. Selam Ceren yeni işin hayırlı olsun. İyi yapmışsın. evden dışarı çıkmak keyifli oğulcuğunu kutlarım. Pastalar güzel görünüyor. Benim oğulcuğuda 35 yıl önce bugün doğurdum.Gölgeli videoyu sevdim.Bende mutfakta likörlerimi süzme ile uğraşıyorum. Vişne çok güzel oldu. Önümüzdeki sene sadece vişne ve karışık meyve yapacağım. Karışık meyveyi sağlık niyetine. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim ❤️ İnanamıyorum aynı gün mü?!?! Mutlu yıllar dilerim!
      Vişne likörünün güzel olacağını biliyordum umarım bir gün ziyaretinize gelirim de tadına da bakarım!

      Sil
  2. Dört sene olduğuna inanamıyorum. Çok klasik ama zaman nereye uçtu? O gece bloga anlattığın her ayrıntı aklımda. İyi ki doğdun L.! Nice yılların olsun!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla ben de bilmiyorum Joe’m zaman nereye uçuyor ❤️

      Sil
  3. yaşı uzun ömrü bereketli olsun sarıkafanın:)

    YanıtlaSil
  4. Eşlerin kendisine zaman ayırmaya her zaman hakları olabiliyor, ne kadar güzel (!) Oysa benim kendime ayırabildiğim zaman başarabilirsem oğlumun uyuduğu zamanlar. Bazen greve gidesim geliyor ama tabii ki bunu sadece hayalleyebiliyorum.

    Bak çociğin beğenmiş pastanı, hakkını teslim etmiş yani, onların bakış açısı bizimkinden çok farklı bence, anne eli değmiş olması bile yetiyor yahu :) Mutlu yaşlar güzel çocuğum, ömrünce güzellikler çıksın karşına, ve sen yolundaki güzellikleri görmesini bil <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiiiiç girme o konuya. Akşam “zaman bulabilirsem” ben çok pis gircem o konuya 🤣 greve gidecek zaman bile yok değil mi!
      Çok teşekkürler güzel dileklerin için ❤️

      Sil
  5. Hayatta en sevdiğim şeyler, made with love şeyler, yemin ederim çok seviyorum. Çok beğendim pastaları ❤ Doğum günü kutlu olsun itfaiyeci yavrumuzun. (41 yaşında bana itfaiyeci deyince tabii neler geliyor gözümün önüne ahahhhaha ay hay allah 👨‍🚒🤣🙄)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sarışın Alman itfaiyecisi hemi de 😱😬😈

      Sil
  6. Pastalara Evrim', le beraber güldük sen izin verdiğin için yoksa kesinlikle gülmedik :) Sevgiyle yaptığını bilecek çocuklar yetiştirmiş olman en güzel mutluluk işte! Nice nice güzel senelere L. <3

    Ha Bi de ben de 19.30'da uyuyan Alman bebesi istiyorum mümkünse bir dahaki hayatımda :))))) İşe dönmenin ne kadar iyi geldiğini tahmin edebiliyorum. Ben de aylar sonra yeniden okula gidiyorum ve sadece haftada 1-2 gün olsa da çok iyi geliyor :)

    Güzel günlerimizin çoğalması dileğiyle öperim hepinizi kocaman :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bi'tanem dün sana geldi sıra bilgisayar çöktü ve aman olaylar olaylar işte biliyorsun...
      Gülün tabii ya, ben hala gülüyorum kaç gün oldu.
      19.30'da uyuyan Alman bebesinin 6.30'da kalktığını da ileteyim. Ben sabah insanıyım koymuyo da, işte....

      Sil
    2. 7.30'da kalksın anlaşalım :))))) Bilgisayar için geçmiş olsun canım. Çözüldü mü sorun? Noldu?

      Sil
    3. Ya hayır çözemedim kitlenip duruyor :( masaüstünde de bir tuhaflık var, sistem yenilemesi yaptı 2,5 saat sürdü! Bittiğinde hiçbir şey eskisi gibi değildi :/

      Sil
  7. Ömrü güzel olsun sarı kafanın, iyi insanlar çıksın yoluna, yamuk da olsa sevgi dolu pasta yapanları çok, sevdikleri her aradığında yanında olsun, çok sevgiyle...

    YanıtlaSil
  8. İtfaiye arabası efsane olmuş yalnız.Hele de o gofretten merdiven :))
    Yani yeme de, "elleme evladım o yenmez,seyredeceksiniz" deme, tarzı bir pasta olmuş :))
    Doğumda tam senlik olmuş.Miniğe nice mutlu seneler :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hahaha evet hepsinde haklısın :)) çok teşekkürler.

      Sil
  9. Elimize doğdular gibi hissediyorum Ceren :D Nice harika seneleri olsun tatlı bambamcoğımızın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ay evet havada yakaladık çocuğu biraz, elimizle olmasa da ama çaktırma :)))) bu acaip biri..

      Sil
  10. Bir pastasever olarak; Ben pastaları çok sevdim:)

    Katılmış sevgiyi fazlası ile fark ettim, bu "komik" yazıyı okurken:)

    Güzeldi yani, mutluluk kokusu vardı:)

    Uzun ve hep gülen yıllarınız olsun:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahiyyy hele sizin şaraplı ekmekli yazınızdan sonra, duble utandım :) çok teşekkür ederim!

      Sil
  11. Aramızda bunları da yapamayacak olanlar var, öyle duydum yani bir arkadaş öyleymiş hahahhaha😂 İyi ki doğmuş sarı kuzu, sağlıklı mutlu yaşlara inşallah❤️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazı arkadaşlar öyle yaaa. Yapmak zorunda da değiller, alsınlar gitsin bence ya, kime neymiş :) <3 Not. Almanya'da Türkiye'deki gibi gelişmiş değil pasta sektörü böyle butik pastalar yapılıyor ama 20 kişilik butik pasta bana 200 euro'ya falan malolur, ne saçmalık, sonuçta iki foto, bi püf, iki çatal tadına bak yallah yani.... Ama yaşasın Türk pastacılık sektörü...

      Sil
  12. Bahtı, şansı açık olsun minik L. nin :) Bak o itfaiye arabası anaokulunda ekol olacak. Çocuklar işin detayına bakmazlar ;) Hem bence çok özgün olmuş ♥ Ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hahaha "özgün" işte bu kelime "ee öö nasıl desem berbat olmuş ama uğraşmışsın be güzelim hadi neyse" anlamına gelmiyor mu :D hihihihi ay çok teşekkür ederim dileklerin için <3

      Sil
  13. Gassaraylı futbolcu L. mutlu mutlu nice güzel yıllar diliyorum. :))
    Pastalar efsane görünüyorlar bu arada... :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla en azından hanemizde yıllarca konuşulacak "2020 pastası felaketini hatırlıyor musun" şeklinde :D

      Sil
  14. yaa iyi ki doğmuş.. öyle demeyin bütün olarak evet komik biraz ama arabaların detayları harika, far vs. emek önemli:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahaha şeytan detaylarda gizli di mi :D
      Çok teşekkürler <3

      Sil
  15. inanmıyorum tüm bunları yaşadın mı? yani doğum halini diyorum. bense ne korkağımdır her konuda. hamile olduğumu öğrenince ilk işim doktorla 9 ay sonrasının pazarlığını yapmak oldu. kesinlikle sezeryan ile doğum
    yapacaktım çünkü hiç bir şeyi canlı canlı yaşayacak cesaretim yoktu.
    şimdi olsa daha evhamlıyım. valla maşallah her knnu da
    sana . pastalar harika, ne kadar yaratıcı.
    sağlık ve mutlulukla büyüsünler, nice güzel yaşları olsun!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay sezeryan az şey mi?!? O daha büyük cesaret bence!
      Ben evet iki normal doğum epiduralsiz ve ağrıkesicisiz ve madalya verdiler bana :D enayilik madalyası.
      Ama yanımda yatan kadıncağız 4 kiloluk bir tosunu sezeryanla doğurmuştu ve yazık o ilk geceki halini hiç unutamıyorum, bebeği kaldıramıyordu ağrıdan. Asıl madalyayı bence sezeryana vermeliler yani ;) Ama bu konudaki fikrim net: anne nasıl rahat edecekse, fiziksel olduğu kadar psikolojik sağlığı için ne gerekliyse o olmalı. Doğum sadece bir an, annelik bambaşka bir şey..
      Amin Buketciğim! teşekkürler <3

      Sil
  16. Daha dün gibiydi doğumu, hamileliğin ne ara 4 oldu sarıkafa! Masallah nice yaşlara.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ❤️ canımmm teşekkürler zaman nasıl geçiyor!!!

      Sil
  17. Nice güzel yılları olsun.Bizlerden çok daha güzel günler görsün inşallah yavrularımız.
    Pastalar nefis:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım Mehtap çok teşekkür ederim dileklerin için! Eve sipariş alıyorum hahahaha

      Sil
  18. Pastalar da çok tatlı, oğlan da çok tatlı:) Nice güzel yılları olsun, bahtı yolu, açık olsun!

    YanıtlaSil