30 Ağustos 2020 Pazar

İnanç neden gerekli?



Bu satırları geçen sene yazmıştım.. Bloğu silince silinsin istemedim, sakladım. Bu sabah dua okudum ve hep yaptığım gibi, teşekkür ederek bitirdim. Hayatımda iyi ne varsa, hepsinin tohumunu atan insan oydu çünkü.. İçimde iyi olan ne varsa onun izi var.

Psikoloji araştırmaları diyor ki, türlü olumsuz ortamda, tacizle, istismarla dahi büyüse sadece 1 örnek yetişkin (meselâ aklı başında 1 tanecik öğretmen ya da kollayıcı bir komşu) bile o çocuğun tüm evrenimi değiştirecek güce sahiptir. Tek bir insanın etkisi bile, bir çocuğu çamurdan alır, dağın tepesine koyar.. Ki benim şartlarım çok farklıydı, aileden yana yani, dünyanın sanırım %1’lik şanslı kesiminde doğdum ben.. Ama yine de evet, benim için de 1 insanın etkisi çok fark yarattı.

Belki şanslıysam ben de bir gün 1 insanın hayat yolunu değiştirebilirim, belki uğraşarak belki farkında dahi olmayarak. İsterdim bunu.. Benim ananemi andığım, her duamda her mutluluğumda hatırladığım ve teşekkür ettiğim gibi, belki biri de beni..... Kim bilir..

*

30.08.2019’dan:
İnanç neden gereklidir?

Çünkü bazen;
her olayın (görünür) bir nedeni olmayabiliyor,
ve
neden sonuç ilişkisi kuramadığında,
sadece kader deyip geçebilmenin verdiği bir rahatlama oluyor; inanç...

Mesela birden
ölüveriyor
o hep yanında olacak sandığın,
ya da
daha beteri,

Sen daha yeni(den) demlemişsin çayı, daha anlatacakların var,
“o kız”dan bahsedecektin,
havadan sudan şakalaşacaktın,
diyeceklerin vardı işte, ya.. Anlasana, anlatamıyorum ben.

Oysa o çekti, gidiverdi,
ve
hepsi birden boğazına düğümleniverdi.

Ve yaşanmamış anıların ağırlığı kaldı sana.
Yanımda olsa ne düşünürdü, ne derdi, nasıl gülerdi
ya da
denize nasıl bakar, nasıl susardı..

Hep bunlar kaldı geriye,
bir de bembeyaz bir başörtüsü,
nokia telefonu
ve kokusu bile (açık camlardan) uçup giden,
o gül kurusu hırkası..

Ve özlemek.. Çok ama çok özlemek..

30.08.13.. Hep geç kaldığımı, asla yetişemediğimi ve yetişemeyeceğimi kabullendiğim gün..

23 yorum:

  1. Yerinde rahat etsin! Sözlü tarih de yazılı tarih kadar etkili, birileri onları anlattıkça hep varlar.

    YanıtlaSil
  2. ayy eveet o yazlıkta yıllarca birlikte zaman geçirdiğin anneannen tabii biriciktir kiii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beni ananem büyüttü. Annemler görevleri gereği Bursada ben ananemlerle Ankaradaydım okula dek.. Mayamda hamurumda emeği çok... Çok özlüyorum işte....

      Sil
  3. Allah rahmet eylesin tüm göçüp giden ananeler ve babaneleri. ben de sık sık hatırlarım hepsini. çocukluk hatıralarımızın büyük paydası onlar, hala kendimi küçücük hissediyorum sanki hala onlar var. birde sen beni büyüttü diyorsun, nasıl özlediğini tahmin edemiyorum. Şimdi annelerimiz çocuklarımız için önemliler. benim annem yakın ve bir tanecik torunu var. küçükken pelin çok zulmettim kadına, ne kadar bencilmişim diyorum şimdi. telafi etmeye çalışıyorum kendimce. devamlı beraber olalım, torununu şımartsın istiyorum. çok seviyor kızımda ananesini. sıralama yapıyor şimdi, ailede en sevdiklerim diye. ananesi 1, dayısı 2, ben 3, dede 4, baba 5 :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin! :) Küçükken bana da sorarlardı “anneni mi daha çok seviyorsun babanı mı?” Benim de cevabım hep “ananemi!” :)

      Sil
  4. Bende böyle sevgiyle yad edilen bir büyükanne olmak isterim

    YanıtlaSil
  5. Yanıtlar
    1. Bu arada bloğunuza iade-i ziyaret yapmak istedim ama yorum bırakmada sorun var sanırım..

      Sil
  6. Beni de ananem-evet ananem- büyüttü. 20 yıl oldu gideli. Hiç mi alışamaz insan. Kokusunu özlüyorum, kollarını altına girişimi orada uzun uzun kalışımı özlüyorum. Çok özlüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaten “anane” yazmanızdan anladım :) Allah rahmet eylesin.. ne şanslıymışız.

      Sil
  7. Nurlarda uyusun anneannen.. Her gidiş ne çok eksiltiyor bizi aslında.. Ve evet çok haklısın, bulamadığım bir cevap olduğunda "neden" sorusundan ziyade sadece sığınmak.. Bana çok ama çok iyi geliyor..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Neden sorusu bazen sadece daha fazla kaybolmama neden oluyor..

      Sil
  8. Ne zaman ananenden bahsetsen kalbim titriyor... hiç hesapsız ve koşulsuz ve neşeyle sevilmenin ne demek olduğunu ben anneannem sayesinde öğrendim... ne zaman yanına gitsem sevgili gibi el ele otururuz, telefonu ilk açınca çığlık çığlığa bağrışarak birbirimizi selamlarız... çok şükür ki hayatta hala ama her bir kelimeni kalbindeki her titreyişi anlıyorum, içimde hissediyorum Ceren... Nurlar içinde yatsın ananeciğin❤️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay canım yaaa ❤️ Allah sağlıklı uzun ömürler versin anneannene. Bu arada uzun zamandır yoksun özledim umarım her şey yolundadır :)

      Sil
  9. Allah mekanını cennet eylesin inşallah. Güzel hatırlamak da ne güzel, güzel hatırlanan insanlardan oluruz umarım.

    YanıtlaSil
  10. Güzel insanlar güzel anılıyorlar. Mekânı cennet olsun.

    YanıtlaSil
  11. Benim de "Ananem" vardı, onların yeri doldurulmaz, hayatın gerçekleri, inanmamız gereken sadece bu, değiştirme yetkisi yok elimizde...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet.... Özlenmek de ne güzel duygu aslında. Bunca sevilmek hatırlanmak özlemle..

      Sil