27 Ocak 2024 Cumartesi

Tükürdüğümü nasıl yalıyorum - Bölüm 241637.

Alman hükümeti bence bana özel bir dosya açmalı. Bu dosya "gelmiş geçmiş en tuhaf ama aynı zamanda en sempatik göçmenimiz" seçmelerine sokulmalı. Yani kısaca bana bir şilt olsun bir madalya olsun, bir şey verilmeli bu ülkedeki "performansım"dan ötürü.. 

Dikkat bu bir tükürdüğünü yalama hikayesidir :)) Çünkü bugüne dek atıp tuttuğum Alman sağlık sistemi bu sabah bana "ben sende tüm aşklarımı temize çektim" dedirtti.

Bu sabah bizim eve tam teşekküllü iki ambulans ve 6 doktor geldi.


Oğlanın dün başlayan (son 2 aydaki 7.) ateşli hastalık serüveninde, bu sabah ateşi 36.4'e düşmüş olmasına rağmen halüsinasyon görmeye başlaması, benim paniklemem, 116117'yi aramam, onların "halüsinasyon" ve "sorularıma cevap vermiyor" kelimelerine paniklemesi ve 112'yi harekete geçirmeleri, ambulans sirenini kapımızda duymamız ve doktorların eve dalması arasında geçen süre: 5 dakikaydı bu sabah. 


Her şey o kadar hızlı olup bitti ki, kapımdan destursuz içeri dalıp çocuğa koşan, hepsi bir örnek fosforlu sarı tulumlu 2 ilkyardımcı ve 2 uzman doktoru, sadece ağzım bir karış açık izleyebildim.. Çocuğa bir sürü kablolar bağlayıp elektronik aletlerde ölçümler yaptılar, sonra nörolojik testler, sonra elle kontrol.. Derken yeni bir ambulans sesi ve 2 doktor daha, bu seferki uzman çocuk doktoru.. Neyse uzatmayayım, oğlan büyük ihtimal influenza geçiriyor.. Ve bu daha gün 1..... Önümde uzun ve zor bir hafta (daha) var.. İnşallah hızlı ve kolayca iyileşir..

Açık söyleyeyim, normalde acil durumlarda çok serinkanlıyımdır ama sanırım bunca hastalık bu kadar sık üstüste gelince, psikolojim biraz bozuldu. Cidden panikledim bu sefer. Belki normal anne tepkisidir bilmiyorum ama benim pek alışkın olduğum bir şey değildir bu. Doktorların muayenesi sırasında çocuk da açıldı, kendine geldi ya, nasıl utandım anlatamam... 

Defalarca "zamanınızı aldım çok özür dilerim ama gerçekten çok korkmuştum" dedim, "aaa olur mu bizim işimiz bu" dediler, "şimdi hastaneye götürmeye kalksanız çocuk 4 saat bekleyecek perişan olacak, iyi yapmışsınız" dediler... Bir de espri yaptılar "birazdan helikopterli üçüncü ekip de geliyor" diye... :)) Almanların espri yapma surat ifadelerini anlatmayayım şimdi :))) Bir an acaba demedim değil, bahçeye inen bir helikopter gözümün önüne geldi.... 


Yani özetle demek ki neymiş, acil durumda Almanya'da sağlık sistemi çok iyi çalışıyormuş, ben bugün bunu öğrendim. 

Almanya'daki arkadaşlara da, 116117'yi akıllarının bir köşesine yazmalarını öğütleyerek bitiriyorum. 

54 yorum:

  1. Oyyy çok geçmiş olsun. Endişelenmen, paniklemen çok normal. Sorularına cevap vermeyip halisünasyon görmesi insanı korkutmazsa ne korkutacak ki başka? Şükür bir şey olmamış. Çok geçmiş olsun, umarım çabuk atlatır.

    YanıtlaSil
  2. Bu kış hayırlısıyla geçsin bu oğlancık çelik gibi olacak, duble x duble aşı oldu gibi bir şey bu hastalıklarla.
    Geçmiş olsun, kolayca geçsin bu defa. Kucaklıyorum. <3

    YanıtlaSil
  3. Geçmiş olsun, ateşi varı anlatamasaydın itfaiye ile geleceklermiş sanki😁şu vitamin konusunu konuşacağız senle bir daha🚑

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. koca ambulansı görünce şok oldum ben de... ufak bakım arabasıyla bir doktor yollarlar diye düşünmüştüm açıkcası ama sanırım telefondaki kadın da bencileyin panikledi birden...

      Sil
  4. Ah. Yüreğin ağzına gelmiştir. Gelmiş geçmiş olsun. Bu son olsun inşallah.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler, evet gerçekten çok korktum tuğba ya

      Sil
  5. Kıyamam oğlancığa, onun da benim gibi hastalık arası 10 dakika gibi oldu bbu kış :) Tez toparlasın ve bu da sonuncu olsun. Sarıldım size geçmiş bitmiş olsun ve yaşasın Alman acil sağlık sistemi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen sıcak iklime gittin kurtuldun inşallah Leylakcığım, darısı başımıza!

      Sil
  6. Çok geçmiş olsun acil şifalar dilerim...

    YanıtlaSil
  7. Çok geçmiş olsun sevgili arkadaşım. Sen paniklemezdin. Üst üste geldi demek. Alman sağlık sistemine bravo. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet paniklemezdim, ben de şimdi düşününce şaşırıyorum kendime, sanırım çok yorgunum Zehra ya :/

      Sil
  8. Geçmiş olsun. Film izler gibi okudum ki ancak bu kadar aksiyon olabilirdi bir filmde. Valla bu yıl -tüm uyarılara rağmen- çok boğulma oldu bizim çılgın denizde orada gördüm ki bizim 112'cilerde hiç fena değiller.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahhhhh evet Karadeniz, delidir maalesef :(
      112'ciler ve acil servis doktorları değişik insanlar :)) Biliyor musun ben ambulans şöförü olmayı çok isterdim Buraneros!

      Sil
  9. Çok çok geçmiş olsun önce. İnsana verilen özellikle de belki çocuklara daha fazla verilen değeri görünce imrendim sistemlerine. Bizde her köşe başı hastane /özel/ neredeyse ama tamamen ticari hale geldi.
    Bu arada belli yaşlarda çocuklar ne yazık ki çok sık hastalanıp ebeveynleri çok fazla korkutuyorlar, şifalar diliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 112 güzel çalışıyor evet...
      Ya sorma herkes öyle diyor ama her hafta her hafta biraz zorlanmaya başladım psikolojik ve fiziksel anlamda... :/

      Sil
  10. Aman Allahım çok endişe ettim ben de okurken inan !! Çok geçmiş olsun yaa ve bu son olsun umarım! Tepkinde o kadar haklısın ki, bu kaçıncı hastalık ve bir de oğlanın saydığın durumları.. canım benim,
    sağlık sistemini böyle bir olayla test etmiş olman da cabası :))))
    Kocaman sarılıyorum sana. @>---------

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kurşun döktürücem bu çocuğa ama bu şans varken, döktürürken üstüne dökülür ve yanar diye korkuyorum :)

      Sil
    2. Olmaz bi şey, kocaman çarşaf geriyorlar üstüne kurşun dökerken. :))
      Negatif düşünmeyelim nüften. ;)

      Sil
    3. :))) Dün Şule ile konuştuk aslında ve tamam dedim ama ya siz ciddisiniz galiba :)))) Tamam yahu, kim yapacak peki? Benim hiç böyle deneyimlerim yok!

      Sil
    4. hahaha, valla kafayı yedim ben de, çok ciddiyim bu kurşun döktürme olayında. ben deneyimleyeyim, sen gelince, birlikte de gideriz :)

      Sil
    5. Gidilen bir yer yani bu? :))) Ay Şule oturdum gülüyorum, eskiden Uğur Dündar vardır hatırlıyor musun böyle yerleri basıp herkesi rezil ediyordu, birden aklıma o geldi bir akademisyen, bir terapist ve ekmekçikız da gelirse bir avukat hahahaha Susurluk'un kadınsal halleri gibi!

      Sil
    6. ilahi c.ciğim, kahkaha attırdın bana :) yok, eve de gelebilir kurşun döken. ben hiç döktürmedim ama dökülürken gördüm, evet :) susurluktan çok, laz fıkrası gibi oluruz: bir avukat,bir terapist, bir akademisyen ve bir yazar (joe'yu da aldım) bir gün kurşun döktürmeye gitmişler :)

      Sil
  11. Çok geçmiş olsun, acil operasyonu gerçekten de etkileyici ve başarılıymış.

    YanıtlaSil
  12. Almanya sağlık sistemi serseri aşık gibi bazen yıpratır aylarca sonra öyle bir jest oyle bir davranış biçimine girer ki seni yine yeniden fetheder çok geçmiş olsun canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O kadar iyi tanımışsın ki ALmanyayı, aynen dediğin gibi, 6 hastalıkta doktor bulamadık, 7. hastalıkta 6 doktor birden geldi :))) Bir dengesizlik var valla en iyisi bu tip aşıklara ne yapılması gerekirse öyle davranmak: koşa koşa kaçmak ;))

      Sil
  13. Oy oy oy, Metehan havale geçirmişti de ömrümden ömür gittiydi. Neyse acil durum müdahalesi hızlıymış, gerçekten iç rahatlatıcı bir şey. Geçti geçti.

    YanıtlaSil
  14. Çok geçmiş olsun. Rabb'im tekrar göstermesin.

    YanıtlaSil
  15. Çok geçmişş olsunnn... Bence en iyisini yapmışsın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok utandım ama :P resmen sistemi istismar etmişim gibi hissettim, doktorlar yok yok dese de valla kötü hissettim.... tipik evde perişan, doktora gidince sapasağlam olan insan hali!

      Sil
  16. Ahhh, ne zorlu bir şey atlatmışsınız. Hangi anne olsa evladını böyle görse seninle aynı tepkiyi verirdi muhtemelen. Gelmiş, çok çok geçmiş olsun. <3 Umarım artık daha iyidir ve daha da yaşamazsınız böyle bir şey. 🙏
    Ülkeye adım atışımın daha 5. gününde ben de Alman sağlık sistemini test etmiş ve onaylamıştım. :) Şimdi güldüğüme bakma, Türkiye'de ya da başka bir ülkede yüklü bir borç hatta belki kredilerle çıkacağımız 10 günlük bir süreçten sadece 110 EUR ödeyerek çıkmıştık. O da yattığım gün başına aldıkları 11 EUR karşılığı idi. Herşeyi geçtim hastanedeki bakımı büyük bir özenle yapan kadın/erkek hemşirelerin haklarını hakkaten ödeyemem. Bu nedenle sağlık sistemi bakımından en güvende hissettiğim yer Almanya olmuştu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şaşkın özel sigortanız vardı sanırım.. Sigorta aşırı önemli, seyahat ederken genelde önemsenmiyor ve dediğin gibi ciddi meblalar çıkabiliyor...

      Sil
    2. Hayır, aksine sigortam henüz başlamamıştı bile bir cuma gece vakti beni paketleyip ambulansla hastaneye götürdüklerinde. Eşim bizden üç ay önce Almanya'da çalışmaya başlamıştı ve biz kızımla aile birleşimini yeni yapıp yanına gelmiştik. Dolayısıyla onun sağlık kasasına kaydımız da yoktu daha. Weihnachten dönemine denk gelmesine ve ertesi gün cumartesi olmasına rağmen başvurumuzu kabul edip, işlemlere başlamışlardı. Eve internet bağlatabilmenin iki ayı bulduğu bir ülkede bu işin bu kadar kolay çözülmesi belki benim şansımdı bilemiyorum. Herşeye rağmen Almanya'yı sevip özlemle anmam, böyle talihsiz bir zamanda yaşadıklarımdan sanıyorum. :))

      Sil
    3. Ama sonuçta sigortasına geçiyorsunuz, bu belli ve sistemde kayıtlı ya, o nedenle çok kolay olmuştur. Almanya'da sağlık ve okul sistemlerinin bürokrasisi aşırı düzenli. Tabii senin şansın da rast gitmiştir mutlaka :) Yeni taşındığım bir ülkede böyle bir davranış görsem ben de çok mutlu olurdum, ne güzel.

      Sil
  17. Cok gecmis olsun Ceren'cim! Aramakla en dogru karari verdigine eminim. Bazi durumlarda ne kadar erken mudahale edilirse o kadar iyi oluyor. L. senin gibi bir annesi oldugu icin cok sansli!
    Taze sebze meyvenin yaninda, yasin okutma, kursun dokturme gibi yontemlere de hayir demem :- )
    Sayende Dr Sot' un tavsiyelerine biz de uyuyoruz. Portakal suyu sikmaya devam :- )
    Sen kendine cok iyi bak!
    Kucakliyorum,
    D u y g u

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Böyle böyle büyüyecekler inşallah ama arada da biz perte çıkıyoruz işte... :) Şimdi aklıma geldi ananem evde nazar var der, bir pinçik tuz alır dua okuya okuya heryeri dolaşır, sonra da tuzu ocaktaki ateşe atardı.. Ah bu içimizdeki şaman....

      Sil
    2. Ilk cumlene aynen katiliyorum! Cocuklar buyuyecekler, biz bir nevi evrimlesicez :- ) Ananenin rituelini sevdim. Yalniz bizdeki mutfak ocagi induction. Mum atesine mi atmali tuzu, yoksa somine cinsi bir atese mi, evin icinde disinda fark eder mi... :- ) ...diye sesli dusunuverdim! Opuyorum C' cim!

      Sil
  18. ay ben bunu şimdi okuyorum, neler olmuş!!!!!!! Çok geçmiş olsun oğlana ve sana da. Hiç utanma, daha önce gelmesi gerekenlere say ambulansları...Gelsinler ne var! Sanki can sıkıntısından mı çağırdın.

    YanıtlaSil
  19. Çok geçmiş olsun, inşallah şimdi iyidir

    YanıtlaSil
  20. Çok geçmiş olsun o anki halinizi çok iyi anlıyorum. Benim oğlum nöbet geçirdiğinde beynim durmuştu sanki. Rabbim şifalar versin kuzucuğuma. Hülya

    YanıtlaSil
  21. Çok geçmiş olsun, umarım şimdi biraz toparlamıştır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aman sormayın, toparladı ama bu sefer de Influenza B sonrası sadece "küçük erkek çocuklar"da görülen bir sendroma yakalandı. Halk arasında "Frankenstein Syndrome" deniyormuş, ayakları üzerine basamıyor küçük erkek çocuğumuz... Önce numara yapıyor nazlanıyor ya da kas ağrısı sandım ama varmış böyle bir sendrom. Dünyada ne kadar acaip virüs ve sendrom varsa bizi buluyor yahu..
      Küçük erkek çocuğumuzu pamuklara sardık, kucaklarda taşıyoruz, umarım yakında toparlar ve yürümeye başlar, zira ben zaten ufak tefek bir kadındım, çocuğu taşı et derken sanırım 2cm falan daha kısaldım.. :)

      Sil
    2. oyy aman çok geçmiş olsun tekrar

      Sil
  22. Çok geçmiş olsun Ceren. Umarım ufaklık hemen toparlanır sen de listene kaldığın yerden devam edersin🙂
    Zira buralara bahar erken mi gelmeye başlayacak ne.
    Sevgiler
    Seda

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. A merhaba Seda.. Bugün ay sonu değil mi, listemi yazayım sahi unutmuşum!!!
      Sorma, lodos dedik ama bahar mı geliyor, lodos böyle uzun sürmezdi.....

      Sil