21 Haziran 2023 Çarşamba

Miroslav Tadic konseri

Geçen kış keşfettim ben onu. Makedonyalı Vlatko Stefanovski’yle birlikte çalarken.. Ben büyülendim; biliyorum klasik gitar herkese göre değil ama gençliğimde kendim de uğraştığım / cebelleştiğim için, ben büyülendim….

Miroslav Tadic bence günümüzün en iyi klasik gitar virtüözlerinden biri. Çalmıyor, adeta gitarla bir oluyor ve sen de dinlemiyorsun, adeta bedeninde hissediyorsun müziği.

Hırvatistan’ın ufacık sahil kasabası Zadar’a sırf onu dinlemeye geldim - 1 geceliğine! Zadar’ı bir sonraya bırakıyorum, anlatacak çok şey var bu ufacık kasabaya dair ama bugün: Tadic!

Konseri son dakikada (30dk kala) tarihi kilisenin bahçesinden müze salonuna almasalardı bence hayatımda gittiğim ennn güzel konser olacaktı - hattâ Sting’in Toskana’daki villasındaki butik konseri bile katlardı! Ama olsun; o kadar hızlı koşmuşum ki yeni mekâna, ben ve sonradan kanka olacağım Vancouver’lı 60’larında bir çift, hop girdik içeriye yarım saat önceden ve en ön en ortaya konuşlandırdık kendimizi.

Sohbet sohbeti açtı, salon yavaş yavaş insanlarla dolup taştı. Ben Tadic için gelmiştim ama Tadic beraberinde Teofilovic İkizleri ile gelmiş. Aman yarabbi! İtiraf edeyim Teofilovic’leri daha önce hiç duymamıştım. İkizler muhteşem, aynı yumurta, ses renkleri aynı, birbirlerine uyumu bırak alt notalara inip tek kişiden iki kişilik konser hissi veriyorlar. O dinlediğim neydi ya….! Cennet varsa, müziği de bu olmalı diyor insan..

Tadic ennnnnnn sevdiğim, bu sene dönüp dönüp dinlediğim “Jovka”yı çalmaya başlayınca ben….. of ki of! Ufacık bir kuple videoya çektim dayanamadım, eser bitince Tadic’ciğimle gözgöze selamlaştık yahu; adama o an “zor zamanları bu müziğiniz sayesinde aşabildim” demeyi ne çok isterdim… Dedim de galiba, o da duydu sanki.. Müzik ruhun gıdası falan değil, resmen kurtarıcısı!

Jovka’nın tamamını -meraklısına- buraya bırakıyorum:


Bunlar da Teofilovic biraderler (Videoyu yeniledim ve bir tane daha ekledim):




20 yorum:

  1. Müthiş! Alkışlıyorum seni :))

    YanıtlaSil
  2. İşte benim kızım 👍Konserine gitmiş, keyfini çıkartmış 😊 Harika.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnan ki senin gazın var bu işte, yoksa ben oturacaktım gerisin geriye….!

      Sil
  3. ay bayıldım, daha önce dinlememiştim, iyi ki paylaştın. biz de ekmekçimle az önce "müzik iyi gelir ruha" temalı bir yazışma yapmıştık ki üzerine senin yazını okudum.

    YanıtlaSil
  4. Canım C. , yıllar boyunca seni okurken (özellikle öğrenen anne zamanlarında) düşünürdüm ; neden kendisi için bir şey yapmıyor,isterse yapabilir imkanları zorlayabilir derdim. Şimdi kendin için de yaşamaya başladığını görünce çok çok mutlu oluyorum. İmza : sadece kendisi için de bir şeyler yapmaya başlayan sister :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahu merhaba, öğrenen anne çocuklarımın çok küçük olduğu bir yaşam dönemimde yazılıyordu :) Yine geçmişe dönsem yine "kendim için bir şey" yapmazdım açık söyleyeyim çünkü ufak çocukları bırakıp kendi için bir şey yapmak bence anneliğe aykırı. Ama ne zaman en ufağımız da 3 yaşına girdi, o zamandan beri ben her sene aslında kendim için ufak tatiller yapıyorum ve dediğin gibi çok iyi geliyor. Ama bence 0-3 yaş arası çocuğu olan bir anne için çok gerçekçi değil o "kendin için yaşa" akımı....

      Sil
    2. Terapim vardı hızla yazdım :) Bir de şunu eklemek isterim: o yıllarda "kendin için yaşa" akımı ne zaman önüme çıksa bende stres yaratıyordu, kendim için yaşayamıyorum diye hem kendimi hem çocuklarımı içimden suçladığım çok oldu. Ne zaman ki çocuklar biraz bağımsız oldular, o zaman doğal gelişti bu bende, o nedenle asla yeni annelere demiyorum "ay biraz da kendine bak" diye biliyor musun, çünkü en iyi o bilir ne zaman çocuğundan ayrılabileceğini, ne zaman ayrılamayacağını.. Kimi için bu 2 aylıkken olabilir, desteği vardır ya da içinden biraz kendimle olmalıyım diyen bir ses duymuştur, kimi için de ben gibi bu ilk 6 sene (2 çocuk) olamamıştır... Ay ne bileyim Ahu ya, bu işler çok zor :) Ama insan kendine de zaman ayırmalı elbette ama ayıramıyorsa da suçlu hissetmemeli, elbet doğru zamanı gelecek :)

      Sil
    3. Bak misal uçaktan indim otele girdim eşimi aradım daha ilk cümlesi M. hasta ateşlendi oldu... Nasıl suçlu hissettim anlatamam. Bi an dedim dön gerisin geriye eve.. Ama öbür yanım yatıştırdı beni, sensiz de olur dedi.. Eskiden böyle demiyordu bak :)) Biraz partnerin ya da bakıcın varsa bakıcının / anane babannenin yetkinliğiyle de alakalı belki yani "gözün arkada kalmaması" çok önemli... Kimi şanslı, 2 aylık bebek için gözü arkada kalmadan emanet edeceği desteği var.. Şimdi misal biz eşimle gitmiş olsaydık planladığım gibi (ameliyat nedeniyle uçamadı) o zaman olacakları düşünmek bile istemiyorum babanne ilk defa bakacaktı öyle konuşmuştuk ve daha 4-5 hafta önceden kadının uykuları kaçıyordu düşündükçe. Bir de çocuk hastalansaydı kesin "geri dönün" derdi ve biz de dönerdik... Ay çok konuştum Ahu dolmuşum kusura bakma :))))

      Sil
    4. Ceren, ilk yorumunu okuyunca nedendir bilmem alındım:P Belki kendimi net ifade edemediğimden savunmaya geçmişsin gibi hissettim. sonrasında diğer yorumları okumak için girdiğimde diğer yazdıklarınıda gördüm :D .Ben ilk kez iş seyehati için kızımı babasına bıraktığımda o 2 gece akşamdan sabaha deliksiz uyumak bile okadar iyi hissettirmişti ki bana, ya da doğum izni sonrası işe döndüğümde (6 aylıktı kızım ) annelik dışında vasıflarımı hatırlamak, sıcak çay kahve içebilmek vb.. M. ile Asya arasında yanlış hatırlamıyorusam yaklaşık 1,5 -2 yaş var. Hamile kalmaya çalıştığım döndemde senin hamilelik ve doğum sürecini okumuştum, öyle başladı tanışıklığımız. Konuyu toparlayayım annelere birkaç günlük ara bile çok iyi geliyor, iyi hissettiyor(kast ettiğim "kendin için yaşa" değildi tam olarak, "kendin içinde yaşa" daha doğru sanırım:P ) Seninde dediğin gibi kiminin bu şansı oluyor, kiminin olmuyor. Ama bazende sanki biz kendimizi sabote ediyoruz, o iç sesi susturamıyoruz, çözüm aramıyoruz. Belki kültür farkı bilmiyorum ama beyaz atlıya acayip yükseldim mesela binlerce km öteden . Yahu 1 geceliğine konsere gitmişsin, çocuk hasta ,ateşlendi diye neden telefonda söylenir, amaç ne :S . Geçen yıl bir eğitim programı için 2,5 ay Berlin'de yaşamam gerekti, eşim de süreci çok iyi yönetti, belki de bu sayede bilmiyorum , o 2,5 ay bana o kadar iyi geldi ki, hayaıtmda ilk defa sadece kednimel başbaşa kaldığım sadece kendimden sorumlu olduğum o süreç beni değiştirdi. ( ünv bile aile yanında okumuş, aile evindeyken çalışmaya başlamış, hemen evlenmiş,aile evinden evlilik evine geçmiş olmamın böyle hissetmemde büyük etkisi var tabi). Toparlayamadım:P SOnuç olarak sendeki bu değişimi görmek beni çok mutlu ediyor.

      Sil
    5. Açıkcası ben de hızla yazıp danışana koşmuş birkaç saat sonra geri gelip okuyunca haydaa ne acaip cevap yazmışım demiştim :)) tuhaf olmuş evet çünkü tersimden anlamışım.. Sonra çevir kazı yanmasın oldu ama kazı yakmadığımı umuyorum :))
      Doğrusu ben de memnunum ama işte bak yine aynı kapıya çıkıyor gözün arkada kalmadan birine bırakabilme lüksü :) Çok sevgiler..

      Sil
  5. Waooow o kadar mı güzel :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya videolardan daha güzel aslında tam yansıtamadı videolar çünkü şahane bir ortam vardı, seyirci de çok keyifliydi, sanki daha hızlı mı çaldılar daha coşkulu mu söylediler bilmiyorum ama valla yerimizde tempo tutarak dinledik, ayakta alkışladık ve 3 defa geri sahneye gelip yine çaldılar.. ay çok iyiydi ya... hala da etkisindeyim <3

      Sil
  6. Enstrumanı canlı dinlerken daha etkili oluyor bende.Dolby digital ses sistemlerinden geçmeyen bir büyü var sanki.o içeri girme hikayesini nasıl hissettim anlatamam.bende de bir yaz gecesi antik bir tiyatroda dinlediğim klâsik müzik konseri var ,hâlâ çözemedim mekan mı büyüledi yoksa müzik mi c şıkkı ikisi birden mi?iyiki gittin bize de hissettirdin ❤️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. seneleeeeer önce bir rumeli hisar konseri dinledim, butik bir konser ufacık bir dinleyici kitlesine, akustik yeni türkü, etrafta minik ateş böcekleri uçuşuyor.. aklımdan çıkmıyor o deneyim, öyle büyülüydü ki! o kocaman açıkhava konserlerini sevmiyorum, stad konserinde müziği bile duyamıyorum.. en sevdiklerim artık kışın, bar gibi ortamlarda ayakta dikildiğin dans ettiğin küçük konserler :)

      Sil
  7. Ne güzel bir deneyim olmuş. Gitar çok sevdiğim bir müzik aleti klasik müzikte çok kullanılan bir çalgı olmadığı için özellikle klasik gitar konserlerini takip etmek gerekiyor.Alexandre Lagoya, Isaac Albeniz Joaquin Rodrigo Enrique Granados en sevdiklerim. Şimdi ilgiyle takip edeceğim yeni bir isim .Miroslav Tadic. Ço teşekkürler bu güzel bilgilendirme için

    YanıtlaSil
  8. Pandemiden beri konserlere eskisi kadar gidemiyorum ama şu an bir konsere gitme fikri bile öyle iyi geldi ki; güzel bir ilham aldım senden :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fırsatını bulursan koş derim, pandemi insanlığımızı pause tuşuna mahkum etti ama kendimize gelelim artık..

      Sil