15 Mart 2023 Çarşamba

mavi yastık

Çok uzun yıllardır istememe rağmen, hem çiçekli döneminin sadece 1-2 ay ve bahar başı oluşu, hem de dikim zamanını sürekli kaçırdığım için buradaki adıyla "Mavi yastık" (Blaukissen) çiçeği, bizdeki adıyla "sahte kaya teresi" ya da obrizya çiçeğini bir türlü bahçeciğime dahil edemiyordum. 

Bu sabah eve biraz salatalık almak için markete uğradığımda, ufak bir saksı içinde üç beş tane mavi yastık çiçeği görünce, birden boğazım düğümlendi ve dedim ki, bu Clara'nın üstüne çok iyi olur.... 

Mavi bir yastık.... Her bahar ilk o açacak. 

Bu da büyümüş hali, komşudan. Ama geçen sene Nisan. Daha biraz zaman var yani :) 

Sabırsızlandıysam demek ki.. Ama sence de yetmez mi artık bu kış?

8 yorum:

  1. Biz bahar yaşıyoruz, eğer mart kapıdan baktırmazsa...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. biliyorum buraneros :) benim için de keyfini çıkartın... burada da eli kulağında, hissediyorum!

      Sil
  2. aman allahım, bu ne güzellik! bayıldım! ben de çok severim bu çiçeği ama ne adını biliyordum ne de böyle yayılabildiğini...çok yaşa sen!

    YanıtlaSil
  3. "Mavi yastık/Bağrımıza bastık". Ne güzelmiş öyle, ilk kez görüyorum diyeyim de şaşır :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İklimi değildir belki ben de görmedim Türkiye’de çok fazla, Bursa’da oluyor nadiren :)

      Sil
  4. Ay ne kadar güzel, annemler yazlık bahçesine bulup da dikseler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belki bulunur :) tohum olarak görürsem aklımda olsun..

      Sil