29 Ağustos 2022 Pazartesi

34: Ağustos renkleri

Ben susayım, renkler konuşsun ve geçen haftayı anlatsınlar..

Karaburun’un ünlü, falezlerde yetişen 
Altın otunu topladık

Deniz keyfinin orta yerinde acıkınca, Badembükü’nde üstü sazla kapalı, mavi beyaz tahta masalarda tostlar yedik, çaylar içtik

Saip köyünde “pembe panjurlu” hattâ pembe cumbalı şirin bir taş evin önünden geçtik

Sanki denizin ortasında bir yunus görür gibi olduk

Şu minik taş evin satılık olduğunu öğrenip, az kalsın almaya kalktık ama bunu geniş anlatmam lazım, baya maceralıydı.. 

Momentos renklerini de alıp bizi ziyarete gelince, bol bol elişi yaptık, ağaçlara astık, Almanya’daki arkadaşlarımıza hediyelik ayırdık 

Mimas yolu’nun en sevdiğim 13km’lik kısmını bir sabah gün doğarken yeniden yürüdük (yarısından sonra eşimin “benim trekking programı burdan sola dön diyo” demeçiyle kaybolduk, bu benim “ben sana dediydim” dediğim o efsanevi andan sinirli bir foto 😝 ah bu erkekler..)

Her akşam balık tutmaya çalıştık, Allahtan kainatın en yeteneksiz balıkçılarıyız, bir tane bile tutamadık

Ve finaldeeeee:

Babamızı Münih’e yollayıp, anane ve dedemizle (elbette hiiiiiiç boğazımızdan geçmeyen)
kahvaltı keyfi yaparak özlemimizi gidermeye çalıştık 🤣

Yılın 34. Haftası böyle güzel, böyle rengarenk geçti.. Yaşasın Türkiye’de olmak!

27 yorum:

  1. hoşgeldiniz. Ne kadar mutlu olduğunuz belli Allah bozmasın afiyetler olsun. Hülya

    YanıtlaSil
  2. hepiniz çok mutlu görünüyorsunuz, ne güzel, nazar değmesin :)
    bir de o altın otu, ölmez otu diye de adlandırılan ot mudur c.ciğim? aydınlat beni lütfen :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Şule’cim ta kendisi :) bu mevsimde artık pek kalmadı, kalanlar solgun ama bahar ve yaz başı coşuyor :)

      Sil
  3. Acıkmışım yaa, kahvaltı sofrası nefis görünüyor :-) Baştaki çiçeği Karadeniz yaylalarında da görürdük, yayla çiçeği derdik. Pek severim. Keyifli tatiller... Oğlanın yüzünü kapatmanız harika! Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aze bir yanlışınız olmasın? Benim bildiğim altınotu aşırı yağmurlu bölgelerde yetişmez, diken gibi bir şey o yahu.. Van’da yetiştiğini biliyorum ama bilemedim hakikaten Karadeniz’de de mi var Allah Allah :) Yeni bir şey öğreniyoruz.. Bir araştıracağım.
      Oğlanın da kızın da :) Rızalarını almadım koymak için, almaya kalksam istemezler ama foto çok tatlı, ben de onları “cancel”ladım heheheh

      Sil
    2. Sorsan hayır diyorlar evet :-)
      Buraya resim ekleyemiyorum, bir denk gelirse "yayla çiçeği Ordu" gibi aramalar yaparsan göreceksin. Ben baktım da, sarı kısımları aynı görünüyor... Evet, en çok Doğu Anadolu'da ve Van'da yetişiyormuş. Sevgiler.

      Sil
  4. Oh oh Maşallah ne güzel herkes mutlu ve herkes Karaburun'da. Saipaltı ne güzel , minik bir yer değil mi? Taş eve bayıldım ama kimbilir kaç tl valla tahmin edemiyorum bile. Ama tam hayal kurduran haliyle ne şirin. Konumu nerede , o da önemli tabi ki. ah altınotları kötü kokar ama tam yazı, güneşi temsil ediyor o canlı rengiyle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet eşimi yolladık ama biz birkaç gün daha kalacağız..
      Taş ev Salman’da, bilir misin oraları gittiniz mi? Badembükü’nden de sonra ve aslında köyde 15 hane falan olsa da hepsi harabe, 3 hane bile yaşamıyor ki kışın o sayı sıfıra iner bence.
      Ben böyle 50mt’2’lik bir taş ev arıyorum bir senedir. Bunun fiyatı da uygundu aslında ama 30mt’yi geçmez bu. Benim hayalim biraz da insandan uzak olsun.. Biraz da mudanya köylerine bakacağım, sizin oralar da çok güzel aslında ama marmara’da fiyatlar çok uçuk.. SiZin prefabrikeyi büyük keyifle izliyorum Buket sanki kendim yapıyormuşum gibi heyecanla. Bahsettiğin videoyu lütfen çek adım adım..
      Altınotu bu şekliyle yıllarca vazoda kalabilir :) ben de çok seviyorum, oğlum o beyaz otları da topladı, başak gibi birşey nedir bilmiyorum ama oğlum “namnam çiçeği” dedi neden bilmem :))) benimkiler botaniğe meraklı analarına çekmişler

      Sil
  5. C.ciğim, taş ev olacaksa, o pembe cumbalısından olsa keşke! Nefismiş. :)
    Gerçi küçük olan neden olmasın? Olsun olsun, o da olur. ))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay çok büyük be tatlım.. Ben ufacık bir evcik istiyorum sırf kendim için bir nevi kaçış planı. Fakat bu evin hikayesi var ay dur anlatacağım bir elim değerse.. azzzz sonra :)))) diyip diyip yazamıyorum o ayrı.

      Sil
  6. Selam sevgili arkadaşım mutlu, huzurlu halini görünce bende mutlu oldum. İnsanın içini açan fotoğraflar. Hep böyle kal, hep cana yakın. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çoook teşekkürler, hepimiz için olsun dileklerin :)

      Sil
  7. Gelişine ve bu gelişlerin sana iyi gelmesineok seviniyorum 🥰Evin hikayesini merakla bekliyorum. Sevgilerimi yolluyorum ❤️❤️❤️❤️❤️

    YanıtlaSil
  8. Yaşasın Türkiye'de olmanız. Gülümsemeniz harika,bulaşıcı derler ya, öyle. Okurken sürekli gülümsediğimi fark ettim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bulaşıcı olsa keşke, Almanlara biraz lâzım :)))

      Sil
  9. Ne güzel yerlermiş :) İnşallah gönlünüze göre bir yer alırsınız

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir sonraki yazımı okuyunuz :))
      Bizim buralar çok güzel, biz artık yerlisi olduk ama benim gözüm biraz dağ tepelerinde..

      Sil
  10. Ayy sanki sizinle gezmiş gibi oldum. Sizin o taş evi bilmem ama ben pembe cumbalıya acayip yükseldim, kaç yıl çalışmam lazım bu ev için ya. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) pembe panjurlu evimiz olsun.. demiş heralde sahibi, eski türk filmlerindeki gibi

      Sil
  11. Eski yazılarınızdan hatırlamıyorum ama Mysia yollarını denediniz mi? :) (Nilüfer Alternatif Turizm Destinasyonları)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayır duymamıştım bile! Ben daha çok Mudanya köylerinde yürüyorum dağ tepe.. Çooook teşekkürler, şahane tüyo, Bursa’ya gittiğimde mutlaka deneyeceğim!!! Ayrıntılı araştırıyorum şu an heyecanla..

      Sil
  12. Kaybolmak :) Ne kadar da mutlu gözüküyorsunuz :)

    YanıtlaSil