22 Ağustos 2021 Pazar

Körlük

Hayır hayır Saramago değil. Kişisel bir yazı bu.

Bu sabah yine 7’yi az geçe evden çıktım. Dağları aşarken, avuçiçlerimle otlara belli belirsiz dokunarak yürümeye devam ederken, otların o en uç kısımlarındaki püsküllerin avuçlarımı gıdıklamalarına bayılıyorum. Bazen durup kokladığım ve isimlerini bulmaya çalıştığım da oluyor. Bu durumumla ilgili aklıma Pamuk’tan şu cümle takıldı: “saray haremine hapsolduğu yıllar Sultan'a tek tek eşyalara, otlara, bulutlara, böceklere ve kuşlara dikkat etmeyi öğretmişti.

Benim için de biraz böyle bu. Kendimden başka bir çocuğun olmadığı bir ortamda, yalnız denebilecek bir çocukluk bana eşyaların, bitki ve hayvanların da bir ruhu olduğunu fark ettirdi. Üstünde yattığım gri halının kırmızı soluk laleleri meselâ konuşmayı çok severdi ve türlü hikâyelerle uyuturdu beni.. Öylece yerde, laleli halının üstünde, bir yanağın buz gibi taş fayansta uyunan öğle uykularını hatırlar mısın? Çocukluğun kayıp cenneti…

Ya da tırtılların kelebeğe dönüşmesini izleyecek kadar yavaş bir zaman algısı içindeyken, böceklerin o mucizevi sohbetini dinlemeyi? Ufak antenlerini birbirine tokuşturarak selamlaşan karıncalar, yaz boyu aşk şarkıları söyleyen cırcırlar, geceye tatlı bir gizem katan çeşit çeşit böceğin dünyasında bir Gulliver gibi hissettin mi sen de kendini? Panteistik bir dünya görüşüne sahip olmamda yani evrendeki tüm varlıkların birbirleriyle ve tanrıyla arasında bir bağ olduğuna inanmamda bu yılların etkisi büyüktür.

Fakat son yıllarda kendi içime dört duvar arasına ve tamamen çocuk iş odaklı bir hayata kapanmamın yarattığı körlük nedeniyle, bu bağı hissedememeye başladım. Bulduğum her boş anımı yürüme bahanesiyle doğanın kollarına atılmakla geçirmemin de nedeni bu.

Bu sabah “uzun yol” yürüdüm. Deniz ve çalılıklar arasından 2,5 saat sonra vardığım “uzak” köyden telefon ettim eve ve “beni alabilir misiniz” diyerek koordinatlarımı bildirdim. 

Orda ve o an bir karar verdim! Bu Ekim sonu Kasım başı 4 gün izin alacağım ve tek başıma Türkiye’ye geleceğim. 4 gün boyunca Mimas Yolu’nu (Efes kısmı değil sadece Çeşme yarımadası kısmını) yürüyeceğim! Hem bildiğim yerler hem de kolay bir parkur. Likya yolu projem için ilk adım diyelim mi? :) Evet diyelim!

23 yorum:

  1. Kararda güzel, güzergahta :-) Mutlu pazarlar 🙏 🤗

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım gerçek de olur :) Size de iyi haftalar!

      Sil
  2. Hevesle bekliyorum yürümeni ve yazmanı :)

    YanıtlaSil
  3. Sen bunu gerçekleştir, belki ben de katılırım kimbilir.. Fakat bu düşünce için 2.5 km yürümek çok iyiymiş <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 2,5 saat :))) 12km
      Daha beter yani!

      Sil
    2. Ah pardon yaa.. aklım takılmiş yanlış yazmışım 😁

      Sil
    3. Hahaha ay benim 2,5km’de ayırdına varmam gereken şeyi 12 kö de anca anlamama diyorum şekerim ya….
      Sana bomba bi haberim var! Nihal teyze değil ama bi ara konuşalım ;)

      Sil
    4. Aaa hemen konuşalım 😁😁

      Sil
  4. Çok güzel geliyor kulağa. Haydi bakalım :)

    YanıtlaSil
  5. Tam da Körlük’ü yeni okuyup bitirdikten ( ki kitabı okuduğum sırada Karadeniz’in bir dağ köyünde, yeni ameliyat olan babamla tek başına ve onu eski haline döndürmeye çalışmaktaydım ) sonra senin yazın cuk oturdu durumuma. Farklı zamanlarda benzer yollardan geçmiş insanlarız, bir yazımda yazmıştım ben de; çevremdeki her eşyaya da ayrıca saygı duyar ve ona göre davranırım, belki de o yüzden eskimez hiç benim eşyalarım diye 🤗. Yürüme projene bayıldım yahu, hala tam olarak zincirleyememiş hayat seni, bravo 👏👏👏🧿🧿🧿❤️❤️❤️❤️

    YanıtlaSil
  6. Beraber yürüyelim mi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaaa Bal!!! :) Ay bi şaşırdım, sensin di mi?
      Facebooktan çıktım ben geçen sene, habersiz kaldık..

      Sil
  7. Gerçekten insan doğadan uzaklaştıkça, kendi benliğinden de uzaklaşıyor. O nedenle doğada yürümek, çiçeğe, yaprağa dokunmak, kuşu, böceği izlemek akıl ve ruh sağlığı için yapabileceğimiz en iyi işler.
    Yürüyüş projesi çok güzel, haydi yolun açık olsun.:)

    YanıtlaSil
  8. aaa şahane bir karar. çok sevindim senin adına. çok :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ve araştırmalara başladım bile! Bu yolu daha önce sürmüş birileriyle konuşarak başlamak iyi olacak.. Son iki üç gündür minimum 15km yürüyorum ve inanılmaz keyif veriyor, bugün kayalıklarda ufak bir ara verdim bu uzun yollara ama şimdi bu öğle üzeri saatinde ah diyorum gün tamamına erse de bir akşam yürüyüşüne çıkıversem..

      Sil
  9. Umarım plânınız gerçekleşir:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de umuyorum hattâ bir arkadaşım hemen bir uzmanını bulup bana aktardı! Çok heyecanlı..

      Sil