28 Temmuz 2020 Salı

ferah

Temmuz ayını devirdik, önümüz Ağustos. Yeşil, yerini sarının tonlarına bırakacak yavaş yavaş. Açık mavi, koyu maviye. Baharın renkleri ürkek, fakat yazın olgunlaşmış renklerini öyle seviyorum ki.. Yaşadığım coğrafyada bu renklere upuzun kış boyu, yani neredeyse 8 ay hasretiz. Dolayısıyla renkler geri döndüğünde, ben de rengârenk oluyorum.


Bu sabah bahçem bana bu yukarıdaki glayörleri verdi. Öyle heyecanlandım ki; yeni doğmuş bebeği tutar gibi, tek omzum yukarıda tutmuşum :) Üstelik daha da morun tonları var sırada ama henüz toplamaya kıyamadım:


Geçen haftasonu, sanırım bu coğrafyadaki cenneti bulduk! Ufacık bir gölet, bir Monet tablosu gibi dalgalanan tepelikler, dar toprak bisiklet yolları ve tam Bavreya bayrağına özgü mavi-beyaz bir gök.


Dahası, kamp yapmak isterseniz, arazinin sahibi sizi güleryüzle karşılamakla kalmıyor, bir de akşamki kamp ateşi için kestiği keresteleri veriyor. Sadece huzur değil, tek bir insan evladının olmadığı yeşille mavinin tam ortasında engebelik arazi bence "ferah" kelimesinin yeryüzündeki tanımı da.. Yıldızlar mı....? Hiç sormayın!


Yeterince huzura doyamam sandığım için yanıma kenevir çayımı da almıştım :)


Ama asıl böyle bir geceye mutluluk veren, bu sıra listemde dönüp duran "ah bu şarkılar.." oldu. Benim öyle tek başıma müzik dinleyebildiğim saatlerim yok malesef, ama şu son haftalarda kısa zamana ferah ve huzurlu bir "ohhhhh" sığdırmak istediğimde, vazgeçemediklerim bunlar - belki de aynıdır listelerimiz ya da belki dinleyip sevip eklemek istedikleriniz olur, olamaz mı, olabilir ;)

Caro Emerald - A night like this (kıpır kıpır bir yaz gecesi değilse nedir?)
Oi va voi - Yesterday's mistakes (bu adam ne diyor bilmiyorum ama ruhuma işliyor....!)
Mabel Matiz - Gel gönlümü yerden yere vurma güzel (şarkıya öyle yavaş yavaaaaş giriş ve sonra öyle dertli'ye öyle usulca geçiveriş... oooof of.)
Andrea Motis - Pela luz dos olhos teus (sanki bir woody allen filmindeyiz!)
Bohemian Betrays - Kelen Shavo (çünkü fazla hüzün bünyeye zarar!)
Armenian public radio - Hinkala (arabayla güneye iniyormuşsun da, kollarını açık camdan dışarıya uzatıyormuşsun da, mutluymuşsun da...)
Cold Play - dont panic (çünkü hayat bu, akıyor işte..)
Billie Eilish - bury a friend (aman allah korusun da.. yok zaten ben sadece seth everman'ın yorumuna bakmaya gelmiştiiiim)
Lola Marsh - what am i (çünkü o konsere gideceğim!)
Daði Freyr - Think about things (yürü be iceland! video çok matrak bu arada, sanırım tüm iceland halkının tamamı oynuyor videoda)

Hamiş. Bir sonraki yazı, bir de bakmışsınız Türkiye'den!!!! :)) Sağlıkla inşallah..

33 yorum:

  1. Selam Ceren çiçeklere bayıldım. Eline emeğine sağlık. Şarkılar ayrı güzel sözleri anlamları. Ne güzel haber. Türkiye'ye gelmek. Yakın yerlerde olsaydık. Tanışmaya gelirdim. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de bayıldım ve kopartmaya da kıyamadım aslında ama sonra düşündüm, ben kopartmasam bahçede solup gidecek, en güzeli biraz da evimi güzelleştirsin :)
      Ya çok isterdim sizinle yüzyüze tanışmak. Bursa ya da İzmir'de olacağım ama belki? :)

      Sil
  2. Çiçekler ayrı güzel sen çiçeklerden de güzel. Yüzünde muzır bir çocuğun sevecenliği. Mutluluk için çok nedene ihtiyaç yok. Basit hayatın aksidir yaşamak.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen, bana da en büyük mutluluklar veren hep küçük şeyler olmuştur hatta büyüklere afallarım hemen mutlu olamam ne tepki vereceğimi bilemem bazen :)

      Sil
  3. Selam bayramda Sinop'gideceğim. Bir gün bir yerde yolumuz kesişir. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sinop'a bir defa geldim, çok sevdim ama kısmet olmadı bir daha gelmek :) Şimdi yeniden gelmek için bir mazeretim daha oldu <3

      Sil
  4. Müthiş güzel... çayır çimen yeşillik gündüz keyfi, gecede kayan yıldızlar.. ama var ya şu kenevir çayını ACAİP kıskandım :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım Momentos, bana özelden bi adres yolla, büyük zevkle yollayayım ;) istediğin kenevir çayı olsun..

      Sil
  5. Çiçeklerin içinde Gülen bir çiçek ne güzel:)
    Ortam ve şarkılar efsane dostummm, haydi gel Türkiye de özlemiş seni:)

    YanıtlaSil
  6. Tüm resimler çok hoş,manzaralar,çiçekler ve gülen bir yüz:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler mehtap :) bak birkaç önceki postta adın geçmişti (ağaca dönüştürmek başlıklı yazıda)

      Sil
  7. Keyfinize diyecek yok, ortam da buna son derece müsait. Şarkılar oldukça geniş bir yelpazede. Sanırım yeni çevirim etkiledi beni, muhtemelen bu yüzden en sevdiğim şarkı Hinkala oldu:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok güzel bir işe imza atıyorsunuz, şimdi okumaya geliyorum son çevirdiğiniz bölümü :)

      Sil
  8. Kenevir çayını ilk defa duydum tadını merak ettim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keyif verici maddesi alınmış sadece yapraklarından yapılan güzel kokulu bir çay, tadı biraz bitkisel, içine biberiye katmışlar hoş olmuş.. Yollayayım size de :)

      Sil
  9. Manzara da müzikler de harika geldi :)

    Sağlıcakla, keyifle, mutlulukla gelin bakalım :)

    YanıtlaSil
  10. Özellikle mor cezbetti. İyi yolculuklar şimdiden.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beni de çift renkli olanlar çok çekiyor. hoşbulduk :)

      Sil
  11. Her rengi güzel çiceklerin ama mor en sevdiğim renklerden, herhalde bende kıyamazdım koparmaya. Listede tanıdık şarkılarda var ama ilk defa duyduklarımda bu bayram sabahı açıp dinlemek istiyorum bilmediklerimden..
    İyi bayramlar.. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aman ben de ayrık otlarına kıyamıyorum :))) iyi dinlemelet ve iyi bayramlar!

      Sil
  12. oh ne güzelmiş bavyera doğasııı. ağaç ve su olsun tamam işte :) bilet almıştınız da ya hala serbest değil deniyor ama almanya türkiye gidip gelmeleri, sen özel izin filan mı aldın kiii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayır serbest ama önerilmiyor. Uçakta hiç yabancı yoktu, hep türktü gelenler. Turizm değil de aile ziyareti odaklı bu sene.. Dönüşte münih havalimanında giriş yapmadan önce korona testi yapılıyor şimdilik kural böyle..
      Fakat almanyaya turist olarak girişler yasak sanırım yani oturumu olan ve vatandaş olanlar dışında. Bir de Türk olmayan misafirlerim gelecek bu hengamede (vaz geçiremedim yahu) hayırlısı..

      Sil
    2. anladım, türkiyeye izne gelenlere serbest demekkisi. ah evet misafir zor olur tabii, bi de korona korkusu yok onlarda demekki iyimiş, bizim ülkede yine artıyor çünkü hastalar filan. aman neyse sen tadını çıkar aile tatilinin :)

      Sil
  13. Glayör hep gördüğümü bildiğim bir çiçekti ama adını senden öğrendim. Ne güzel büyütmüşsün.
    Türkiye'nin, ailenin, yazın tadını çıkarın. Bayram gibi bayram olacak, ne güzel.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Son haftaya dek açmamıştı, heralde açmayacak demiştim ama tam gitmeden önce güzel bir sürpriz oldu :)
      İyi bayramlar <3

      Sil
  14. Fotoğraflardaki yeşil tonlarına, manzaraya ve tabii çiçeğe bayıldım, hepsi çok güzel ve huzurlu görünüyor. Bir anlığına ben de kendimi böyle güzel yeşilliklerin içinde hissettim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sevindim biraz yeşil yollayabildiğime :)

      Sil
  15. Ne kadar huzurlu bir yazı ve fotoğraflar...
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yok bu ferah, huzur bundan sonraki yazımda :))
      şaka bir yana, teşekkürler, bu sıra benim de ihtiyacım var bu huzur, ferahlık, açıklık falan gibi kavramlara, sanırım ondan dönüp dolaşıp bu başlıklara takılmam..

      Sil
  16. Mekan güzel, çiçekler güzel, sizde güzelsiniz, bizi bu güzelliklerle buluşturduğunuz için teşekkürler, emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil