29 Mayıs 2011 Pazar

Özel tahtalıköy salatalığı geldiiii

Sulu sulu, yeşil yeşil salatalığımı haşır huşur yemek üzere buzdolabından çıkarıp güzelce soydum, tam ağzıma atacağım, arkamdan panik içinde, çığlık çığlığa "yeme onuuuuuuu!" diye bir haykırış..! O halde elimde salatalık, ağzım açık kalakaldım. Niye, nedir, ne oluyoruz derken mesele anlaşıldı. Son günlerde birkaç kişiye tek gidiş Tahtalıköy seyahati kazandıran "katil İspanyol hıyarı" hadisesiymiş, sorun. Birkaç sene önce çıkan "delidana" virüsü gibi, bu sefer de salatalıklar bir virüs sahibi olup bünyemize savaş açmışlar. Salatalığı yiyorsun, halsiz hissediyorsun, kanlı ishal oluyorsun, hooop tahtalı köye. Tabii medya çığırtkanları meseleyi gündeme oturtup zaten halihazırda nevrotik olan Avrupalıyı korkuttukları için, bu sıra millette sebze meyveye karşı bir tedirginlik ve karşı-taarruz eğilimi oluştu. Kocam da beni koruyor işte, salatalıktan falan.

Tabii ki salatalığımı afiyetle mideye indirdim. Ama salatalıkla intihar etme düşüncesi de enteresan geldi, ne yalan söyleyeyim.. Savulun, yerim bak elimdeki salatalığı, yerim diyorum!

Bu arada geçenlerde Amerika'dan bir haber; Sharlotte Hydorn isimli girişimci (ki kendisi 91 yaşında bir nine) internet üzerinden ev-yapımı (hayır çörek, reçel falan değil) intihar kitleri pazarlıyormuş. Biri kiti kullanıp Tahtalı'ya gidince nineyi gözaltına almışlar. Nine demiş ki "ben onulmaz bir sağlık sorunu olan, gururuyla ölmek isteyenlere yardımcı oluyorum". Şimdi bu noktadan bakınca nine haklı, insanın doğum hakkı olmadığı gibi ölüm hakkı da olmuyor kanunlarca. Bazı hastalıklar öyle pis huylu ki, senden hiçbirşey bırakmıyor geriye. Öyle anlarda, ölmek isteyen hastalara saygı duyan ve onlara ötenazi uygulayan bazı kurumlar var. Bazı ülkelern yasaları buna izin veriyor.

İşte bu ülkelerden biri olan İsviçre, "ölüm turizmi" denen bu yeni alanda baya kapsamlı hizmet paketleri sunuyor ve çıkan haberlere göre baya kazanç da sağlamaya başlamış. Birçok ülkeden ölmek için İsviçre'ye gelen insanlar varmış. Bu da bana üzerine yazılıp çizilesi ilginç bir bilgi olarak gözüktü. Bu arada İsviçre'ye vize almak birçok kişi için oldukça zordur, acaba formda "ölesim var, o nedenle ziyaret ediyorum" türünde bir kutucuk var mıdır, onu merak da ettim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder