30 Mayıs 2011 Pazartesi

Kim Kimdir - Bölüm IV

Şu an iki farklı ülkede olduğumuz için; O'nu çok özledim! O benim 25 senelik CANDOST'um. Bazen düşünüyorum da; bazı insanlar bir ömür geçirip bir tek dost edinemezken, benim O'nu yaşamımın ilk yıllarında bulmam büyük şans. Belki önceki hayatımızda da candosttuk, o yüzden tekrar görünce tanımak ve kaynaşmak kolay oldu, kim bilir.. O ve ben çok farklıyız. Zıt kutuplar değiliz ama, bizi bir arada tutan kesinlikle zevlerimiz ve renklerimiz değil. Ben ne kadar değişken ve kararsızsam, O benim karşımda o kadar tutarlı ve dengelidir. Belki de o nedenle; onca dalgalı denize, çamurlu yola rağmen dönüp dolaşıp geldiğim sakin limanımdır, soluklandığım mavi deniz kenarımdır. Bilirim; çılgın-ötesi kararlarımda da, saçma-aptal hatalarımda da, yargılamadan yanımdadır. En deli maceralara benimle dalar, en sıkıcı ortamda kaş göz hareketiyle beni gülmekten kırar, en kırılgan anımda uzakta bile olsa hissedip arar, yazar, en yanımda olmayı başarır. 25 senedir birçok farklı fikri savunsak da, bir kez tartışmadığım yegane insandır. O çok eğlencelidir. Ağaç tepelerine tırmanıp geri inememe, bisikletle uçma, denizin 20 metre altında kameralara nanik yapma, tropik adada istakoz gibi yanma, dağ tepelerinde kamp kurma ve volkanik göllerde yüzme, en favori hobileridir. 45 derece sıcakta küçücük-simsiyah-klimasız arabada ya da -25 derece soğukta kızıl meydanda aynı sevimli gülümsemeyi kondurur güzel yüzüne. Sarışın ve çok güzeldir, maviş gözleri çok kalpler yakmaktadır. Ama asıl güzelliği, koskocaman kalbidir. İyi günde de kötü günde de yanımda olacağını bildiğim dostumdur. O'nu gerçekten sinirlendirmek zordur ama aptal insanlara, beceriksizliğe ve tembelliğe hiç katlanamaz. Çok zekidir ve sinirlendiğinde en usturuplu lafı, en doğru anda, sakin sakin yapıştırıverir. Kara kaplı defterinde toplamakta olduğu ve ara ara bana da söyleyip gülme krizine girmeme neden olan "muzır atasözleri ve deyimler"in bir sözlük/ansiklopedi olarak yayınlanması en büyük dileğimdir. Peynir'den nefret eder, sebzelerin çoğuyla ilişkisi "düzeyli bir beraberlik" olarak belirtilebilir. Buna rağmen çok gelişmiş bir tad duyusu vardır ve seçtiği mesleki alanda ona çok özel bir konum kazandırmıştır. Evde de bu uzmanlığını anne-mutfağında kontrolör olarak göstermekte ve aslında bir mutfak efsanesi olan Vildan Teyze'min bazı "buluş"larında hevesini kursağında bırakmaktadır (bkz. kakaolu sakızlı muhallebi denemesi). Yeni bir macera hayali kurduğumda, yeni bir yer keşfettiğimde, birşeye güldüğümde ya da şaşırdığımda, başıma gelen tüm absürd-komik-trajik olaylarda; ilk aklıma gelen, ilk paylaştığım kişidir. O'nsuz tatil, O'nsuz fırında kabuklu patates ve yoğurt, O'nsuz kiraz bahçesi, O'nsuz pijama partisi, O'nsuz spa keyfi, O'nsuz falez falez gezip denize atlamak....düşünülemez! O benim biricik dostum Burcukumdur ve O'nun yanında ben hep kendim olurum..

2 yorum:

  1. canikommmmmmm sen bitanesin, hiçbiri sensiz olmazdı,iki deli bulduk birbirimizi, Allah ayırmasın...

    YanıtlaSil