20 Temmuz 2010 Salı

Maldivler Seyahati

Yeryüzündeki cennetler diye klişe bir laf vardır ya, işte orası Maldivler! Turkuaz, mavi ve yeşilin her tonunu görebileceğiniz, tertemiz, berrak bir deniz.. Bembeyaz kumlar, kumlardan fışkıran ve yer yer denize doğru eğilmiş palmiyeler.. Palmiyelere sabitlenmiş hamaklar.. İçinizi bayacak sıklıkta ikram edilen hindistancevizi sütleri, mangolar, papayalar.. Deniz altının deniz üstünden daha hareketli yaşamı.. Bu tatil hiç bitmemeli dedirtecek kadar güzel geçen zaman. Hepsi ve daha fazlası: Maldivler!

Balayı destinasyonu kabul edilen bu güzel adalar topluluğuna, biricik çocukluk arkadaşım Burcu ile gittik ve balayı çiftlerinin arasında, hatta sanırım onlardan bile daha güzel bir tatil geçirdik. İstanbul'dan Air Arabia'nın Dubai ve Colombo aktarmalı, "Allahu Ekber!" nidalarıyla başlayan enteresan ve ucuz bir uçuşu var. Devamlı surette ileri ve geri alınan saatler ve havaalanlarında harcanan yitik zamanlar sayesinde zaten Male'ye vardığınızda zaman ve mekan kavramınızı çoktan yitirmiş bulunuyorsunuz. Male havaalanı her tür uçuş korkusundan sıyrılmak isteyenler için tasarlanmış, adanın ufacık pistine B.777 ile yapılan her iniş ayrı bir macera: "sağa baktım deniz, sola baktım deniz, e bu uçak nereye inecek?"

Male'den adalara hızlı tekne seferleri düzenleniyor, biz de yaklaşık 10-15 kişilik bir tekneyle püfür püfür bir 60dk sonrasında cennet adamıza vardık. Adamız "Lankanfinolhu" yerel dilde zaten cennet demekmiş, 1km x 600mt genişliğinde kısmen irice ama üzerinde tek bir işletmenin bulunduğu bir ada burası. Binalar eko-turizm anlayışıyla yapılmış, bahçeler geniş, kimsenin kimseyle alakası yok, önümüz deniz, banyomuz açık-hava, kısacası keyfimiz yerinde!

Kaldığımız 5 gün boyunca adada her sabah erkenden uyandık, mükellef kahvaltımızı yaptık, denize girdik, dalışa gittik, denize girdik, havuza girdik, denize girdik, dalışa gittik, akşam güneş batarken yürüyüşe çıktık, denize girdik, yemek yedik, denize girdik.. Kısacası yüzgeç ve solungaçlarımız çıkana dek sulu ortamlarda bulunduk. Hayatımın en güzel dalışlarından birkaçını yaptım; yavru köpekbalıkları, stingrayler, mantalar, mercan balıkları, parrot fish, orange strip tiger, unicorn fish, banner fish ve bol sayıda deniz kaplumbağası ile haşır neşir oldum.

Akşamları Burcu'cuğumla yürüyüşe çıkmak ve kumsalda çıplak ayak ve uçuşan tüller içinde evlenen çiftleri izlemek gibi aktivitelerin yanı sıra gece geç saatlere kadar süren yastık sohbetlerinin de keyfine diyecek yoktu! Kısacası; Maldivler balayı çiftleri kadar, deniz ve güneş aşıklarını da mutlu etmeye kadir! Yeter ki hamakta geçireceğiniz saatler için yanınızda bol bol kitap, akşam sadece 1 saat beliren ama sizi haşat etmeye yeterli sivrisinekler için sinek kovucu ve coconut milkshake için midenizde bol bol yer olsun!