4 Eylül 2022 Pazar

35: Yollar yollar

Ağustos’un son gününde Es. beni mötörsikletinin ardına atıp, evden kaçırdı..


Es. hayallerindeki arazi aracını (ATV) almış, 4x4 şahane bir şey, kazasız belasız sevinçle kullansın inşallah. Onun keyfi bana bile keyf oldu, yaradı.. 18.30’da çıktık, güneşi batırdık, 20.15’te alacakaranlık inerken döndük. Enfesti.. 

Bu yazın en güzel anlarından olduğu için burada birkaç kare izi kalsın istedim. 


Bizim evden çıkıp kazayı (ilçe merkezi) geçip mezarlığın üzerinden Karaburun’un ünlü dağının (Akdağ) arka tarafına geçtik, Yaylaköy üzerinden toprak yolla Bozköy barajına indik. Araba falan girmez.. Yürümek ve kamp yapmak için (domuzlar ve tilkiler bölgede oldukça fazla ve telefon çekmiyor) muhteşem yerler.. Tek insan görmedik!


Yaylada hava serindi ve türlü çeşit gölgeli ağaç vardı. En çok şaşırdığım ise pembe çiçekli zakkumlar kendi başlarına çıkmış ve dev gibi büyümüşler! Tabii ki kekik, katır tırnağı ve altınotu her yerde.. 

Dikensin ayol sen, bu ne süs?

Barajı geçip Bozköy üzerinden eve geri döndük ama gerçekten bir aya bedel bir 2 saat yaşamış kadar rahatlamış, mutlu olmuştum. Canım Es.’in kollarına sağlık, aracına da maşallah!

Heyecandan fotoğrafını çekemediğim araç bu :) şahane bir şey valla, arabadan çok daha mantıklı! 

Eylül’ün ilk günü ise niyetim “team building” adına (çünkü zıvanadan çıktılar iyice) M. ile L.i alıp Bergama’ya gitmekti. M. yan çizip anane ve dedeyle kalmak isteyince, biz ana oğul gittik ve şahane zaman geçirdik (tek çocuk hakikaten hiç çocuk). 


Bergama’da Attalos Suites’te kaldık özellikle isim vermek istedim çünkü aşırı memnun kaldım, hele son gün adamcağız “aman yavaş yavaş git acele etme” diye bir ağbi/baba edasıyla uğurlayınca bizi, çok duygulandım. Tam acropolis içinde kalan bu otelden her yere yürüyorsunuz çok keyifli bir bölge. 

Bergama evleri 😍


Oğlan tek çocuk olunca bir melek tabii, saatlerce gıkı çıkmadan ören yerlerini gezdi, evler arasında yürüdü, iştahla köfte yedi. “M.’i hiiiiiiç özlemedim biz senle hep başbaşa gezelim” demeyi ihmal etmedi (team building patladı anlayacağınız). Ama itiraf edeyim ben de onunla çok eğlendim, %100 ilgiye doydu çocukcağız.. 2. Çocuk olmak zor valla sürekli varolma, öne çıkma savaşı..


Bir gün ören yerleri ve Bergama’yı diğer gün 35dk süren bir yolculukla Dikili’nin nefis denizini doya doya yaşadık ve eve döndük.

Fame beach, sabah 10 gibi mükemmel oluyor, öğleden sonra Ege’nin ünlü imbatı çıkıyor 
ve maalesef ortam da kalabalıklaşıyor..

Bademli köy kahvesinde 
bir karadut suyu içmek şart!

Bergama’da ufacık bir dükkanda faliyet veren Çiçeksever Köfte’yi bana sevgili Şule önerdi, otsever olarak piyazına bayıldım, oğlancağız da köfteye tabii..


Tatilin son günü çok sevdiğim eski bir dostla yenilen meze ve 43 yaşımda hayatımda ilk defa içilen rakının tadı vallahi damağımda kaldı. Ama ben mezeci değil sanırım sadece kavun peynirciymişim rakıda, mezeyle anason karışımını sevmedim, sadece beyaz leblebi hakikaten en mantıklısı (bakınız hayatında bi’ defa rakı içip ahkâm kesenler).


Bir sonraki istikamet Bursa’ydı, Susurlukta bir lezzet durağının sevdasına durunca, otobanda yemeyeceğimiz trafik cezasını yemişiz, yediğim en pahalı tost oldu ama değdi diyeyim, 15 senedir böyle tost yememiştim..

Düzdağ tostçusu için otobandan çıkmaya değer!
Foto çekmek 3. Isırıkta aklıma geldi :))

Bursa’ya dönünce tatil bitti hissi geldi ama daha 8 günümüz var, bakalım son haftamız nasıl geçecek.. Tüyo vereyim: belki iznik, mutlaka istanbul, azıcık da artık evde otur be C.!

30 yorum:

  1. Ne iyi yapmışsın senin adına sevindim. Ankara yok mu? Bu yılda görüşemedik. Sevgiler sevgili arkadaşım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ankara hep planlayıp 3 senedir gelemediğim bir kent Zehracım :,( Çok istiyorum….

      Sil
  2. Ne güzel Bergama değil mi? Yukarıda ki antik kente de çıkmışsınızdır. instagramdan takip ettiğim bir karıkoca var bergamanın bir köyünde hayallerinin evlerini yapıyorlar kendi elleriyle. taş örüyorlar, bahçe düzenliyorlar. yaz kış yaşıyorlar artık orada. keşke tanışıyor olsaydınız orada onları da ziyaret ederdin. istersem instagramdan hesaplarını gönderirim.
    iznik de çok güzel ve tarihi bir yer. bence oraya da hep beraber gidin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Harika bir yer!!!
      Evet İznik’e iki çocukla gideceğim hem annemlere de bir nefes aralığı olur.. :)

      Sil
  3. Ayy ne güzel bir yazıydı vallahi içim açıldı :) ATV ile mi gezmedim, Bergama'ya mı gitmedim, hele o aşk mavisi deniz <3 Ohh iyi ki gezdin de bana da gezdirdin be canım C'ciğim :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay içini açtığıma da ben sevindim canım Mimoza!

      Sil
  4. Şahane, senin adına çok mutlu oldum ve hayal kurdum bir gün belki birlikte de diye. Bu yaz-gerçi önceki iki yaz neydi ki-çok yavan geçti, tek ümidim kız kardeşle geçecek Antalya günlerinde. "Künde gördüğüm küllü çörek" derdi anneannem ama yanındaki kız kardeş olunca o çörek ballı olur küllü değil. Bir kez daha tekrarlıyorum, bir gün belki birlikte de...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gülmekten gezemeyeceğimizi düşünsem de inşallaaaaaaah diyorum ;))

      Sil
    2. Bu arada ani bir fikir değişikliği yapıp salı günü Eskişehir'e niyet ettik, neyse ki bilet bulduk ama zar zor, ne dersin :)))) Sabah 8 de binip, akşam 17.30 da döneceğiz

      Sil
    3. Bir bakayım, ama çooook zor :,( annemin dizler çok kötü çok ağrısı var ve kitleniyor, kalkamıyor yerinden, babam da tek başına çabuk yoruluyor.. Ah ne isterdim..

      Sil
  5. Oh rüya gibi bir tatil ve tatil yazısı olmuş 🥰 Neden ceza yediniz? Askeriye yakınına falan park edince ceza kesiyorlar, öyle bir şey mi? Sofranız çok güzel ama en güzel yanı o sofrada senin oluşun ❤️

    Anlatmışımdır, benim baba tarafım Bergamalı. Dedemler Yörük, babaannemler Çerkez. İçimdeki dağ taş, orman, çadır sevgisi dede tarafımdan geliyor diye düşünürüm zaman zaman :) İnat ve sinir damarım da babaannemden olsa gerek :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kırmızı ışıkta geçmişim göbekte dönerken iki ışık varmış ikinciyi görmemiş devam etmişim..
      Çerkezlerin isimleri çok hoşuma gidiyor Jerfi ve Janset diye iki kardeş vardı arkadaşım, J’li ismleri zaten severim :) Babannenin ismi Çerkes ismi miydi merak ettim.. Çok sevdiğim bir arkadaşımın da ikinci ismi Yörük’tü onun da baba tarafı yörükmüş, o da dağlara meraklıydı bak :) Güzel karışım seninki.. Çok severim renkli genetik mirası, çok değerli gerçekten….

      Sil
    2. Babaannemin adı Çerkes ismiydi: "Zişan" :) Yanılmıyorsam şanlı, şerefli anlamına geliyor. Kızlardeşlerinin isimleri ise Behiye ve Salime'ydi. Babaannemi ayrı severmiş babası, onun ismini kendisi koymuş.

      Sil
  6. Bozköy Barajının manzarası mükemmel:) Ben bir fırsat bulup kesin girmişsinizdir diye bekliyordum ama muhtemelen tehlikelidir..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Adım çıkmış deliye :)) Yok baraj gölü Allah korusun çok tehlikeli, bir de doğal bitki ve hayvan örtüsü yoğun (kurbağalar falan) “beni bile” uzak tutan bir ortam :))

      Sil
  7. Yarın Karacabey'e geliyorum bir gece kalacağım, oradanda Balıkesir'e geçeceğim. Tostu yemek için can atıyorum :) 3 hafta önce İnegöl'de idim.Pek köfte sever biri olmasam da harika köfte yedim. Oğlanın saçlarının rengi muhteşem bu arada. Rakı ise bende sevmem açıkçası. Ama mezelere asla hayır demem, diyemeeemmm :) Yüzünden ve yazdıklarından anladığım kadarı ile pek keyifli bir tatil oluyor. Sevgiler, hep gül.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet kötü başladı ama güzel geçti gerçekten.. Karacabey’de çalışıyorsun sanırım ama gezilecek yerleri de çok, iyi iş ya da tatiller :)

      Sil
  8. Şahane bir tatil. Okurken, ben de gezdim sizinle. Tostçuyu duymuştum. Hatta tatil dönüşü uğrasam mı acaba deyip, üşendim. Şimdi görünce pişman oldum uğramadığıma:( Sevgiler…

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir dahakine :) Ama kavşaklara dikkat, gizlemişler ikinci kırmızı ısıkları.. Aman ceza yemeden yiyelim tostlarımızo :))

      Sil
  9. Ya oturma evde, evde oturup ne yapacaksın. Gezebildiğince gez... :)
    Bi de ne dicem canım tost çekti, gideyim de plazanın dandik tostçusu Şeref Abiyi arayayım. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) ben de çok severim ama sadece kaşarlı.. Türkiye dışında tost olmadığını biliyor musun? :)))) panini vs tosttan saymazsan (ben saymıyorum) hakikaten yok yahu böyle sokak tostu, preslenmiş tostlar..

      Sil
  10. Mis gibi gezi olmuş vallahi. Karadut suyunu da epey merak ettim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ağız içi aftlara inanılmaz iyi gelir, çok hoş bir serinliği var tavsiye ederim :)

      Sil
  11. aile ziyareti nedeniyle Bergama'ya her gittiğimde mutlaka sokaklarında dolaşır, hiç olmazsa kızıl avluyu göreyim, Asklepiona gideyim derim :) Beğeneceğinize emindim :)

    Bademli koyları da hep çok güzel. Ben o dediğin Fame beach'e gitmedim, bizim mekan, killik koyundaki İkizler beach :) bir dahaki sefere aklında olsun, orası da çok güzeldir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmek ne kelime bayıldım ya, seneye yine gideceğim bu sefer kızcemle de..
      Fame beach küçük çocuklular için ideal çünkü çok temiz, sabah dalgasız ve sığ. Ben beach kültürünü pek sevmiyorum aslında ama sabah gidip erken çıkınca iyi oldu.. Yoksa ben kendimi falezlerden atayım kafasındayım :))))

      Sil
  12. minik arkeolog kuki :) yurt odasından beni tokatlayan bol salçalı susurluk tostu dışında hayal gibi bir gezi ve okuması çok keyifli bir yazı olmuş.

    YanıtlaSil