15 Mayıs 2021 Cumartesi

1 güne 30 şarkı meydan okuması :)

Zihnin Arka Sokakları'nın Müzikli Meydan Okuması'na zamanında katılmayı çok isterdim ama psikologların da depresyona girebilme hakkını kullandığım bir dönemden geçiyorum, o nedenle, bugün biraz dinlenmiş ve neşelenmiş olarak meydan okumaya ancak katılabiliyorum (uzun zaman sonra sadece bir gece deliksiz 8 saat uyuyabilmenin insan bünyesine katkısı bu kadar mı büyüktür?!)

Vur deyince öldürenler gururla sunar: 1 Güne 30 şarkı meydan okuması!

1. İçinde bir renk ismi geçen bir şarkı?

Tabiiiiii ki Norah Jones - Black ve benim için tüm zamanların en iyi şarkısı!

2. İçinde bir rakam geçen bir şarkı?

Daha 17..17..17..17'ymiş. Bir de bu versiyonu var.. içiniz alırsa.

3. Size yaz mevsimini hatırlatan bir şarkı?

Rodrigo y Gabriela - Tamacun

4. Size unutmak istediğiniz birini hatırlatan bir şarkı? - Ne acaip biriyim yahu, unutmak istediğim kimse yok hayatımda.. O zaman, geçelim.

5. Yüksek sesle dinlenmesi gereken bir şarkı?

Düşünsene böyle bir alanda dinliyorsun bir de! AC/DC - Thunderstuck

6. Duyduğunuzda dans etmek istediğiniz bir şarkı?

Röyksopp feat. Robyn - Monument - Kızım "ağlak bebek"lerdendi, onunla çok dans ettim bu şarkıda, hâlâ arabada radyoda falan çıktığında istemsizce ellerim belim kıvrılmaya başlıyor oturduğum yerde :))

7. Duyduğunuzda size seyahate çıkmayı hatırlatan bir şarkı?

Soldaaaan güneş yükseliyorduuu :) Bulutsuzluk Özlemi - Güneye Giderken 

8. Uyuşturucu ya da alkol hakkında bir şarkı?

Smoke on the water - Deep Purple.  Biliyorum çok klasik oldu ama aklıma gelmedi başka.

9. Sizi mutlu eden bir şarkı?

Sabahın ilk ışıklarıyla yollarsasın yine.... der gibi. Steve Miller Band - Serenade

10. Sizi üzen bir şarkı?

Niye bilmem beni çok üzer bu şarkı, içli içli böyle.... Gipsy Kings - Un Amor

11. Dinlemekten hiç sıkılmayacağınız bir şarkı?

Bu sıra Duman - Elimdeki Saz Yeter Canıma sürekli dönüyor kulaklığımda.... 

2020 öncesi konserlerde falan eğlenirken......
ya da boğazlanırken..
arkadaki adamı tanımıyorum ama 
o ortamda şahane ciddi poz vermiş, tebrik ederim yani

12. Çocukluğa dair bir şarkı?

Sanki ninni gibi söylenmiş kulağıma Beatles - Here comes the sun Tüm Beatles şarkıları gibi çocukça ve çok güzel gelir bana...

13. En sevdiğiniz 70'ler şarkısı?

1971 çıkışlı Imagine - John Lennon tabii ki de. Nahif.. O noktada donup kalabilseydik keşke insanlık olarak.

14. Düğününüzde çalmalarını istediğiniz bir şarkı?

Haha. Çalındı. Hem de Fijili 2 çıplak ayaklı sokak gitaristi tarafından, kumsalda evlenirken :) Sürpriz bir şekilde. Elbette ağladım evet :) Sonra da iki çocuğuma da büyürken ninni olarak söyledim, hâlâ da düştüklerinde yaralandıklarında falan sakinleştirici babında söylerim ama biraz sözleri değiştirerek: you are my sunshine, my only sunshine, you make me happy each and every day, you always know that how much i love you, so grow up happy and healty şekilde :)) Sevimli evet.

15. Başka bir müzisyen tarafından yorumlanmış bir şarkı?

Bence en iyi yorum. Cem Adrian - Sarı Gelin. Orijinali "Sar Gelin, nenen ÖRSÜN" olan bu türküyü (eskiden yün elde sarılır ve yumak yapılırdı, sarılan yünden de kazak vs örülürdü) Cem Adrian doğru şekilde yorumluyor, sırf bu nedenle bile sevilebilir ama o ne ses be arkadaşım ya, tüylerim diken diken!!!!

hey gidi heeeey hey.... ne özledim sizi ya!

16. En sevdiğiniz klasiklerden biri?

 Schubert - Serenade ;) 

17. Karaoke yapmak isteyebileceğiniz bir şarkı?

Sezen Aksu - Kalbim Ege'de Kaldı. Yaş 16 ilk aşk, ben gitarla çalıyorum, o gözlerini gözlerimden ayırmadan söylüyor... Ege denizi.. Hey gidi günler.. Hâlâ nerede çalınsa mutlaka eşlik ederim.

18. Doğduğunuz yıldan bir şarkı?

Dire Straits - Sultans of Swing - birden kendimi aşırı yaşlı hissettim :))))

19. Yaşam hakkında düşünmenize neden olan bir şarkı?

Dido - White Flag Arabadaymışsın da inceden bir yağmur yağıyormuş da sen onu düşünüyormuşsun da falan filan ağır konular.

20. Sizin için farklı anlamları olan bir şarkı?

Makis Ablianitis - Love Secret

21. İçinde birinin ismi geçen bir şarkı?

İlk aklıma gelen My Lady D'Arbanville - Cat Stevens 

22. Sizi motive eden bir şarkı?

Ve kendinizle dalga geçmeniz için de :)) Monty Python - Always look on the bright side of life.

23. Herkes dinlemeli diyeceğiniz bir şarkı?

Sertab - İzmir Big Band ile "Olsun". Bence sınırları aşması gereken bir ses.

24. Keşke dağılmasalardı dediğiniz bir gruba ait bir şarkı?

Jethro Tull - Locomotive. 

25. Artık hayatta olmayan bir sanatçı tarafından söylenen bir şarkı?

Yok ben Amy demeyeceğim. Bob Marley - Redemption Song.

26. Duyduğunuzda aşık olmayı istediğiniz bir şarkı?

Tabii ki Something Stupid - Lola Marsh versiyonu ile... 

27. Kalbinizi kırmış bir şarkı?

Geyik soruya geyik cevap (yoruldum ayol, ne uzun meydan okuma bu!) Duman Kırmış Kalbini 

28. Sesini beğendiğiniz bir sanatçı tarafından söylenen bir şarkı?

Pink Martini - Amado Mio 

29. Çocukluğunuza dair bir şarkı? 

Tüm kız çocukları gibi benim de aşık olduğum Erol Evgin'den geliyor Bir tanem söyle canım :) Beni alır çocukluğumun en mutlu yerinin tam ortasına götürür işte!

30. Size kendinizi hatırlatan bir şarkı?

Ha ha ha tabii ki MUSE - Map of the Problematique hiç kuşkusuz, sorgusuz sualsiz ve beni tanıyan kime sorsanız, aynı cevapla gelecektir :))

23 yorum:

  1. ne hoş sorularmış, kendi kendimiz de katılabiliyor muyuz buna :)

    YanıtlaSil
  2. Ne güzel bir liste olmuş, sevdiğim şarkıların yanında bilmediklerim de var :) Ben de katılmıştım, göz atmak isterseniz :)

    YanıtlaSil
  3. Oo dev hizmet. Müzikleri limitleri de vaar 😉

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. zihnin arka sokakları sağolsun :) bana da iyi geldi

      Sil
  4. Yorumlara verdiğin kısa cevaplardan ve bir süre ortalıkta görünmemenden tahmin etmiştim psikologun psikolojisini :) Daha iyisindir umarım. Bu arada "Olsun"u hiç dinlemediğimi şaşırarak farkettim. Hakikaten herkes dinlemeli imiş, ben dahil :)
    Sevgiyle kucaklıyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet perişanım.. biraz dinlenip kendime geldiğim an geliyorum hemen :)

      Sil
  5. Ben 30 soru fazla gelir, 15 yeter diyip soruları damıtmıştım. Siz maşallah :) Here Comes the Sun ve Always look on the bright side of life'ı görünce tebessüm ettim. Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. vur deyince öldürenler diye boşa demedim :))

      Sil
  6. Ayyy ben de yapacağım demiştim bunu, hâlâ yapamadım.

    Cem Adrian 'ın şarkısının altına adam kendisiyle düet yapmış yazmışlar, valla doğru :D

    Şakıların hepsi beni benden aldı :)

    YanıtlaSil
  7. Of ne güzel bir yazı bu <3 <3 <3 Playlist yapıp tüm gün dinleyelim :)

    YanıtlaSil
  8. Muhteşem bir liste olmuş. sayfadan ayrılamadım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ah ben de tam senin sayfandaydım üstelik, kalp kalbe karşıymış!

      Sil
  9. Şarkılara bayıldım Cerenciğim, hepsini dinlemek uzun sürdü sadece. :)
    İyi yaptın, bir defada yazdın bitti, meydan okumaya sen meydan okumuş oldun. :))
    Ben de Şulemin deyimiyle sündürülmüş meydan okuma yapıyorum, her güne bir parça, bazen sorular değişiyor filan... ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahaha sündürülmüş deyince aklıma ananeciğim geldi, kızım bu tshirtleri nasıl çıkarıyorsun ağzı yüzü sünmüş derdi, açık yakalar tek omuz aşağıda modası vs vardı ya ananem sinir olmuştu o asimetriye :))

      Sil
  10. Çoğu severek dinlediğim şarkılar. Norah Jones'un Black şarkısının girişi bana Eagles'ın Hotel California'sını anımsattı. Aynı şarkılarla soruların yerini değiştirebilirdim belki:) Ben Amy'yi Bob Marley'e değişmezdim mesela. Bob Marley de en çok sevdiklerimden olmasına rağmen. Love Secret müthiş bir parça ama verdiğiniz link çalışmıyor. Listede bana uymayan tek sanatçı Erol Evgin. Nedense bu adam bana hitap etmiyor:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amy'yi severim ben de ama ölümüyle anılmasını istemedim, ölen bir şarkıcı deyince nedense akla ilk o geliyor, hepimizi sarstığı için sanırım :(
      Makis Ablianitis hakikaten çok başarılı bir sanatçı.. "Bizim oralar"ın ortak ruhunu çok iyi yakalıyor müziği. Bir de şu linki ekleyeyim belki bu çalışır :) https://youtu.be/4MIUqP06Yp0

      Sil
    2. Youtube'dan bulup dinlemiştim zaten, teşekkür:) Çok güzel bir parça, ritm, gitar ve nefesli sazlar büyük uyum içinde, süper:)

      Sil
  11. aaa sorular böyle çok muydu ya? alacağın olsun zihin bey!

    diğer soruları da beğendim ben. blogdan geçti ama burada yapacağım. içimde kalmasın. :)

    rakamlı şarkıya ben de 17 demiştim. aslında aklıma ilk gelen metallica one idi ama onunla anlatacak hikayem yokmuş. :)

    uyuşturucu hakkındaki şarkıya z kuşağının bir dönem ayıla bayıla dinlediği mary jane diyeceğim. onlar bıktı bıraktı, ben hala dinliyorum.

    içinde birinin adı geçen şarkı eric clapton'ın layla'sı olsun. çok güzel anım var onunla. yanına bir de zeynebim zeynebim gelsin. ay amerikanın bağrından anadolu bozkırlarına yol yaptım şu an.

    çocukluğa dair bir şarkı da barış manço'nun günaydın çocuklar'ı olsun. benim cücelere de çok dinletiyorum.

    unutmak istediğim birine dair şarkı, memleket tarihinin gördüğü tüm zalimlere dair şarkılar. şu ismail türüt gibilerden başlayabilirim saymaya, araya o korkunç seçim şarkılarından da katabiliriz. ölmeden göreydim keşke şu günleri.

    negatif bitmesin, beni mutlu eden şarkıyı da şaapıp öyle kaçayım. janis joplin'in mercedes benz'i. remix sevmem genelde ama şu hali daha da çok mutlu ediyor. bak şimdi açar açmaz mutlu oldum. :)

    https://www.youtube.com/watch?v=PecJh0_mCNg

    ay vallahi helal olsun bana, ekmeğimi taştan çıkarıp bloglardan soru topluyorum. :))) öptüm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hahah ilahi..
      fakat 17'nin hikayesi başka türlü biliyor musun... daha 17 yaşındaymış astıklarında :(

      Sil