13 Mart 2021 Cumartesi

Gelin tacı nergisi

Denizimi özledim. 

Homeros’un “sessiz ve rüzgârlı Mimas” diye betimlediği koyun çocuğuyum ben. Narcissus’un durgun suda kendi yüzünün güzelliğine aşık olduğu kara parçasının. Ve tabii bahar geldi mi, buket buket tüm ülkeye yayılan nergisin ana vatanının. Nergis kokusu, bu nedenle yuva kokusu, ana kucağı, baba ocağı kokusu benim için.. Bazen de aşkın kokusu.

Diktiğim soğanlardan sadece biri o özel nergisten; “gelin tacı” (bridal crown) diye bilinen nergisten ama filizlenip de çiçeğe durur durmaz tüm evi kokusuyla doldurdu.. Öyle bir özlemek ki, kelimeler yetmiyor. Fakat özlediğim şey, aynı zamanda da ulaşılamaz.... Sadece mekânda değil zamanda da yolculuk gerektiriyor çünkü.

Ruhunun ait olduğu yerle aranda 2500km olması büyük haksızlık, çok büyük haksızlık. Oysa orada olsam (belki de haklıydı bizim büyük şair) eninde sonunda ben de herkes gibi olacaktım... Nergis kokusu hep uzaktan güzel.. Belki de.

19 yorum:

  1. Belki de daha önce yazdım bilmiyorum, evlenip evden ilk ayrıldığımda Denizli'ye gitmiştik. Yeni bir ev, yeni bir şehir, evlilik acemiliği, yabancılık duygusu içindeyken nergisler çıktı. Koklayıp koklayıp ağlardım evimi özledim diye. O yüzden nergis bana hep hasret ve Denizli kokar. Bu yıl dizler yüzünden eve mahkum kaldım ya tek bir dal nergis bile koklamadım, oysa ne güzeldir yüzüne yapıştırıp burnunu içine gömmek. Seninkiler çok güzelmiş, bir nefeslik de benim için kokla...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilmez miyim.... Bu eve nergis ve sardunya dikmemin nedeni...
      <3

      Sil
  2. Kokular insana zamanda yolculuk yaptırıyor. Bir de müzik.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet koku hafıza ilişkisinin nöropsikolojisi sırlarla dolu :) https://bilimvegelecek.com.tr/index.php/2018/07/30/koku-ve-hafiza-arasinda-bulunan-yeni-sasirtici-baglanti/

      Sil
  3. Ah! Nergisler! En sevdiklerimden. :)
    Çok güzel açmışlar hem de ulaşılmazı akla düşürmüşler.

    YanıtlaSil
  4. Çok özel ve simgesel bir çiçek. Şiir gibi, bir dalında bir mısrada binlerce anlam barındırıyor. Gel de mitlere inanma...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Başka bir dünyanın çiçeği gibi, yoğun.

      Sil
  5. Selam Ceren bende eve aldım. Ayrıca bahçeye soğanlarından ektim. Bakalım olacak mı. Sen memleketi özlemişsin. Yaza bir kaçamak yaparsın. Bende Ege'yi özledim. Mart ayında bir Ege yapardım. Geçen yıl corono dan dolayı bilet iptal edildi. Önümüzdeki hafta ikinci aşı olacağım. On beş gün daha geçsin. Selçuk'ta mor salkım ve papatyalar açmış olur. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olur tabii neden olmasın :) bahçeye diktiklerim ya kokusuz ya da açık havada burnuma kokusu gelmiyor diye ben de evde ufak saksılara 2-3 soğan bir arada diktim, çok güzel oldu buket çiçek gibi duruyor
      Aaaaah Ege.

      Sil
  6. Ne güzel bir çiçekmiş. Derin anlam barındırması da ayrı hoş. Çiçekler dünyanın süsü gibi gelir bana.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değil mi :) ben de nisan’da doğa çıldırdı diye düşünürüm her sene!

      Sil
  7. Baharın en erken habercileri. Nasıl da güzel kokar. Ardından da anemonlar açar. Her sene bizim buralara Karaburun'dan nergis getirirdi sokak satıcıları. Bu sene görmüyorum. Rastlarsam senin için de alırım bir demet :))

    YanıtlaSil
  8. Proustien bir yazı :) Bazı kokular bizleri nerelere götürüveriyor ve evet ben çiçek işlerinden pek anlamıyorum..

    YanıtlaSil
  9. Çok güzel görünüyor. Bazı şeyleri özlemek de çok kıymetli.

    YanıtlaSil