2 Kasım 2020 Pazartesi

Alpfront Trail: Koşmanın çılgınlığa dönüştüğü an

Tırmanma koşusunu ilk defa birkaç sene önce, 60 yaşına yaklaşan bir dosttan duyduğumda "insan davranışının tuhaflığının sınırı yok vallahi" diye düşündüğümü hatırlıyorum. Çünkü koşmayı özellikle son yıllarda oldukça sevmeye başlasam da, hiçbir güç beni dağ tepelerini koşarak tırmanmaya ve 8 günde toplam 850km yapmaya ikna edemez! 


Evet! Alpfront Trail tam olarak bu! Ortalama günde 106km (yani bu, her gün tam maratonu yaklaşık 2,5 defa koşmak demek) koşarak dağa tırmanmak! Nasıl bir fiziksel ve hattâ psikolojik güçtür bu? Üstelik bakıyorum takımda yaşları 26-43 arası değişen, üç farklı ülkeden 10 çılgın... 


Tamam bu diyarların insanları hem mizaç, hem bedensel kapasite anlamında bayağı sert oluyor ama bu derece bir zorlama? Bir psikolog olarak laf etsem, e katılımcılardan biri de psikolog! Kısacası, yutkundum, hakikaten imrendim, çok saygı duydum ve yazmak istedim....


Alp Front Trail aslında 10 Ekim 1920'de Avusturya ve İtalya arasındaki alan savaşında ölen askerlerin anısına, tam 100 sene sonra bir "anma koşusu" olarak yapıldı. Koşucular bu rotada can veren askerlerin anısına, özgürlük ve "AB içinde de olsa, sınırların kaldırılılabileceğine dair bir kanıt" adına koştular. 

Sergiyi gezmeye covid süreci nedeniyle ancak fırsat bulduğum için, sizi de kendi çekebildiğim fotoğraflarla ancak baş başa bırakıyorum.. İyi eğlenceler!






Daha fazla bilgilenmek için: 
https://alpfronttrail.com/
https://alpfronttrail.com/blog-de3

9 yorum:

  1. nasıl yani günde 100 km de ne demek? ben düz yolda 5 km yürüdüğümde cılkım çıkıyor yahu!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İstanbulda 5km Alplerde 100km’ye denk geliyor belki de nem ve trafik yok çünkü ;) kulp bulma çalışmaları :))

      Sil
    2. hahaha, süper bir kulp olmuş bu :P

      Sil
  2. Hem fiziksel hem de psikolojik olarak çok ağır gerçekten.. İnanılır gibi değil 😅 Büyük saygı duydum 🙏☺️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir de bizim gibi 40’ından sonra yapanlar var! :))

      Sil
  3. İnsan büyüleyici bir yaratık değil mi,nasıl bir kondüsyondur bu :) Ben de üç kat merdiveni yürüyorum diye kendimle gurur duyuyodum :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sorma! benim 60 yaşındaki arkadaşım yapıyor bunu bazı haftasonları "keyfine!"

      Sil
  4. Benim çılgın bir kuzenim var -sizden çılgın olmasın, efenim- :)) , yaz aylarında Fransız Alplerinde genellikle bisiklete biner, bazen de yürür. Yeğenim ise, geçen ay Edinburgh maratonunda koştu. Ben ise onları izleyip, tebrik ediyorum. :))

    YanıtlaSil