1 Ekim 2020 Perşembe

Gri öncesi son renkler

Eskiler Ekim ve Kasım aylarını birlikte "Teşrin" diye anarlar; Ekim'e "Teşrin-i evvel" ya da 1. Teşrin, Kasım'a ise "Teşrinisâni" ya da 2. Teşrin derlerdi. Bugün Teşrin aylarının ilk günü. Ekim ve Kasım aylarını içeren önümüzdeki 45-50 günlük dönem hakikaten görmeyi bilen bir göz için, tablo gibi.. Fakat ben bugün sizleri "biten yaz"ın son renkleriyle ve onlara eşlik ettiğini düşündüğüm müzikleri ile başbaşa bırakmak istiyorum.

Bu yazımı kendisine söz verdiğim gibi, sevgili Ters Pabuçlar'a ithaf etmek istedim. Fotoğrafların üstüne tıklayıp şarkıları size dinletebilmeyi de sevgili Handan'dan öğrendim öhöm ya da öğrenemedim..  Bakalım bahçemdeki hangi çiçeğim bana hangi sonbahar şarkısını hatırlatmış..

Tropaeolum ile başlayalım; 
bu minnak kendi kendine bitti (ilk başta tanıyamadım, az kalsın söküp atacaktım!)
şarkısı için buraya tık tık

Bu; horozibiği pek narin, pek edalı.. 
Nasıl bakacağım, uzun süreli yaşatabilecek miyi hiç bilmiyorum! 
Şarkısı için buraya tık tık

Krizantemlerim daha yeni yeni açıyor; ne de olsa Kasım'a sevdalı onlar
Şarkısı için buraya tık tık

Ahududu, böğürtlen ve yabanmersinlerim bu yaz coştu coştu. 
Her sabah bir avuç topladık her birinden.. 
Şarkısı için buraya tık tık 

Almanlar bunu "ayçiçeği" sanıyor. Çekirdeksiz ayçiçeği mi olurmuş? 
Üstelik arşa doğru uzayıp sonra yerçekimine yeniliyor!
Şarkısı için buraya tık tık

Fakat hiçbiri, beni komşunun salkım söğütü kadar "etkilemiyor", yalan yok.. 
Bayılıyorum bu ağaca, rüzgârda salınmasına. 
Şarkısı için buraya tık tık

Bu sene bahçeme güzel baktım, o da bana son bir "sarmaşıktan C." yaparak teşekkür etti sanırım! :) Ya da; insan görmek istediğini görür..

O zaman bu son şarkı da kendime ;) buraya tık tık

19 yorum:

  1. motorcycle diariees oleeey uyar uyar :) pek severim filmini de kitabını da müziğini de che yi de herbişeyi deee ve horoz ibiğiiii :) ne güzel mevsimdeyiiiiz :) denize girmeden geçti yaaaz büyükadayı bile görmedeeeen neyse ki senin yaz tatilin bize keyif verdiii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ya sorma deep, ben de deli cesaretiyle geldim ve şükrediyorum kimseye bir hâl gelmeden döndük. ben de çok severim o filmi, kitabını okumadım doğrusu.. motorsikletli seyahatlere meraklıysan bir de charley boorman'in "Long way up" ve Ewan Mcgregor ile beraber "long way down" serilerini de öneririm, çok keyifli..

      Sil
  2. Böğürtlen harika bizim eski evin bahçesinde vardı dikensiz harika bir şeydi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet, her sabah bir avuç verdi ama 1 tane yedim inanır mısın, çocuklardan :)))

      Sil
  3. Almanlar onu aycicegi sanmiyor bence, biz onlarin öyle sandigini saniyoruz:)) Zaten onlar da aycicegi degil, günescicegi (Sonnenblume) diyorlar:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sonnenblume: günebakan
      Bizde de ayçiçeği denmemesi lazım aslında ama ayrıntı bunlar, demek istediğim; bu çiçek ile bizdeki günebakan aynı değil ama ismen aynı kullanılıyor idi.

      Sil
  4. Horoz ibiğine ve böğürtlenlere bayıldım <3 <3 <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Horozibiği misafir geldi. Bende malesef misafir gelen çiçekleri kurutma ya da en iyi ihtimalle süründürme huyu var :((( Internetten baktım bakımına, uyguluyorum harfiyen ama...

      Sil
    2. Sana gelmiş, sen seversin onu, o da sever seni :) Bence bu kez yolunda gidecek işler <3

      Sil
  5. E olmuş, fotoğraflara tıklayınca gidiyor şarkılara :)

    November Rain Can'la benim şakımızdı, bizim ilk tanıştığımız sene çıkmıştı, ben ona söylerdim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayyy çok romantik. Bana tuhaf şekilde Kasım'ın soğuk yağmurları yerine karlı kuru havaları hatırlatıyordu. Şimdi yıla baktım, bizim de şu efsane kayak milli takımı yıllarına denk geliyor.. Tevelliki ne zaman dinlesem içim ürperir..

      Sil
  6. Ah, Sadece C. beni üniversite yıllarına götürdün:) Summer Wine, Pink Floyd ve kendine ayırdığın şarkı daha çok hoşuma gitti:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kendime ayırdığım şarkı hakikaten benim şarkım, yıllardır değişmedi :)

      Sil
  7. ne zaman günebakan(gerçi günebakan değilmiş ama benziyor) ve sarmaşık lafı geçse aklıma
    https://www.youtube.com/watch?v=rfoWoSn5x18 buradaki hikaye geliyor. bir de mevsimler, hikayeler ve şarkılar olmasa hayat çok sıkıcı olabilirdi

    YanıtlaSil
  8. Kız bahçe postu dediğin çiçek böcek miydi:Pşuh kıyafetler romantik dakikalar gibi beklentilerim vardı.neyse buda olur.Kısmet şömine önünedir belki sizde şömine var mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahahaha ay senin için onu da yaparım ciGerim. Şömine yok ama sipariş vereyim? :)))

      Sil
    2. benim için değil enişte için.Yazık yazdan beri bahçede seni bekler:)

      Sil
    3. hangi enişte? ha benim bey mi :)) yok ya o beni beklemez, barbekü yapar, cintonik hazırlar (içi salatalıklı hemi de), hamakta yatar, kitabını da alır, keyfine bakar. Ben de çimleri biçmeyi, çocukların havuzunu kurup boşaltmayı, barbeküde pişenleri gözetlemeyi, tepsileri yıkamayı, cintoniği yenilemeyi hatta arada hamağı dürtmeyi yapıp da zaman kalırsa katılırım eğlence kısmına :((( bak şimdi. Sinirli miyim ki enişteye yahu? Yok canııııım.

      Sil