12 Ocak 2020 Pazar

Anlamsız bir gece

Üçümüz çıktık. İki elimiz kanda olsa, 6 senedir ayda mutlaka bir geceyi birbirimize ayırıyoruz. Yoksa balatalar yanar. Üçümüzün de temel derdi aynı; mızmız çocuklar, iş yükü, anlamsız küçük günlük dertler. Basite indirgersem; beyaz, eğitimli, üst sed kişisinin yeryüzündeki insanların %90’ına anlamsız gelecek birinci dünya sorunları. Ölesiye sıkıcı olmaktan kurtaran, üçümüzün de birbirinden renkli kişiliği. 6 senedir bu kadınlar olmasa bir çok defa sıyırmıştım..

Japon mutfağını sevmeyen ve Almanya dışında yaşayan birine hiç bir anlam ifade etmeyecek kelimeler topluluğunu içeren “hesap çeki”ne halâ gülüyorum. “Ne yediniz ne içtiniz yahu?!” derseniz, açıklayabilirim. Ramen, japonların içinde makarna sebze ve isteğe bağlı hayvanat olan ünlü çorbası. Edamame, benim öle bayıla ayıklaya ayıklaya yediğim buharda pişmiş yeşil fasülye taneleri, Buta Karameru domuzlu sulu bir yemek ve Gyoza da uzakdoğunun genelinde yapılan bizdeki mantının uzak akrabası, içi sebzeli ya da etli olabiliyor, buharda pişiyor soya sosuna daldırılarak yeniyor. İçeceklere gelirsek; wein schorle beyaz şarap ile soda karışımı, Almanya’da biradan sonra özellikle kadınlar tarafından en çok içilen içki. Paulaner Spezi yine Alman buluşu cola ile fanta karışımı, Radler yine Alman buluşu bira ile sprite karışımı. Hiç ivvvvrenç demeyin, içtiğinizde “vay Aleman tekniiik” diyorsunuz :) Yani “anlamsız” faturamızın açıklaması bu.

Ama gece anlamlıydı. Birimiz açık evlilik yaşıyor (eşler arası anlaşmalı başka insanlarla flört etme durumu), diğerimiz (spezi içen) ağır depresyon tedavisinde olduğundan alkolü kesmiş, ben de Allah ne etsin beni bilmem.. Bu sıralar ben de bi tuhafım doğrusu. Odaklanamıyorum, içine giremiyorum sanki hayatın. Herşeyim varken, neden bu huzursuzluk..?

Tuhaf fatura etrafındaki tuhaf kadınlar.. Zaman zaman gerekiyor böyle kadınlar; yargısız, kabul edici, ihtiyacın olduğunda hazır..

Yazan: Anti-C.

4 yorum:

  1. Anlamlı anlamsız geceler :) Kafa sağlığı açısından herkesin uygulaması lâzım.

    YanıtlaSil
  2. Yarasa çorbası gibi bir şey miydi hayvanat derken:)

    YanıtlaSil