7 Temmuz 2016 Perşembe

En buyuk aci nedir?

Dunyada yasayabilecegimiz en buyuk aci, acaba fiziksel siddet ya da tecavuze ugramak midir, hakliyken hakkimizin yenmesi midir, sevdigimiz birini beklenmedik ani bir olumle yitirmek midir? Hic biri.. Dunyadaki tek gercek, dayanilmasi en zor aci, insanin evladini kaybetmesidir bana kalirsa..

Bugun 7 temmuz, 11. defa 7 temmuz. Bazi insanlar - insandan baskasindan, hatta cogunlukla ondan dahi, sevgi alisverisi sansi elde edememis olanlar - bana katilmasa da, anne olduktan sonra dada da emin oldugum gibi, insanin 14 senelik hayvan dostuyla olan iliskisi, salt yoldasliktan daha oteye, bir kardeslik hatta evlat duzeyine geliyor. Bir hayvandan alinan duygu alisverisi ile bazen kendi evladindan aldigin duygu alisverisi esit, farksiz olabiliyor. O nedenle, ozellikle de dogal bir olum olmadigi icin, beni cok hazirliksiz yakaladigi, cok ani ve haksiz bir olum oldugu icin, bana bir evlat acisina yakin derecede tesir ettigini dusunuyorum. Ya da dogrusu, uzerinden 11 sene gectikten sonra, her sene kendimi "yazmayacagim, bu sene sukunetle icimde yasayacagim" diye sartlasam dahi basaramadigim, icimi dokmeden acilamadigim icin, belki su an duygu yukuyle boyle hissediyorum. Yine de Allah karsilastirma yaptirmasin, eminim insanin kanindan canindan yavrusunun kaybi cok trajik, cok daha insan ruhuna direkt tesir eden bir durumdur..

Allah kimseye evlat acisi yasatmasin demek, ne yazik ki ozellikle ulkemizde son yillarda bos, anlamsiz bir hayal olmaktan oteye gecemiyor. Artik bu durumu bile normallestirecek patolojik yapiya sahibiz.. Fakat, yine de bugun icin dualarim su olacak; Allah bari bu satirlari okuyan bizleri ozel kilsin, ayri kilsin, korusun kollasin da sirali olum versin, evlat kaybi ve acisi yasatmasin hicbirimize.. Amin..

10 yorum:

  1. Ceren'ciğim, Allah sabrını versin canım, seni çok iyi anladığım gibi, tüm hayvan dostları da çok iyi anlayacaktır hiç merak etme. Sen nasıl 7 temmuzu unutmuyorsun, ben de 4 nisanı unutmuyorum mesela. (Benim de 18 yıllık kızım (kedim)Prenses o gün melek olmuştu)
    Asla unutmayız, ölene kadar onlar bizim çocuklarımız olarak hatırlanacaklar...bu duyguyu yaşamayan bilmez:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım şimdi yeşil çimenlerde mutlu mutlu koşuyorlardır arkadaşlarıyla.. Bir gün nasılsa kavuşacağız diye umuyorum tüm gidenlerimize.. O zamana dek onlara anlatabileceğimiz güzellikleri biriktirmek lazım.

      Sil
  2. Sabah kalktığımda, küçük yaştaki çocuklarını kaybetmiş tanıdıklarımdan yola çıkarak "normal" kalmanın ne kadar zor olduğunu düşünürken buldum kendimi. Gördüğüm rüyayı düşünürken bunu düşünürken bu çıkarmı yaptım, üstüne yazını okudum. Sanırım hayattaki en zorlayıcı sınavdır bu ve tüm yakınlarım adına böyle olasılıklı cümleler kurmak istiyirum hayat boyu. Semo için başın sağolsun, kızınla çoooook mutlu ve uzuuuun yaşa:) Sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. Ah benim kızım da 12 yaşında, bazen aklıma geliyor korkuyorum. Mutlu bir ömür yaşayan, karınları tok, sıcak yatak bulabilen şanslı hayvanlar olmaları tek tesellim. Bu dünyaya salt işkence çekmeye gelen nice hayvan var, her biri için ayrı ayrı kahroluyorum.

    YanıtlaSil
  4. http://i.imgur.com/s0dSl.jpg Bu tatlı köpeciğin şu an cennette meleklerin kafasını Ceren ismindeki küçük bir kız hakkında havlayarak şişirdiğini düşünüyorum :) Dört ayaklı bebişler, gidişleri de bir bebeğin ölümü kadar üzücü oluyor ne yazık ki, ama unutmamak lazım ölüm hayatın bir gerçeği, önemli olan verilen zamanı güzel yaşamak.

    YanıtlaSil
  5. Eğer yazmak zor gelmez ve acıtmazsa içini neden melek olduğunu yazar mıydın rica etsem, çünkü haksız ve ani bir ölüm demişsin :( trafik kazası filan mı? :( bu güzelliğe kim kıydı? :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazmıştım canım, bir daha yazmak istemiyorum.. Artık güzel hatıralarıyla anıyorum, böylesi inan daha kolay..

      Sil