21 Haziran 2016 Salı

Seker yüklemesinin verdigi huzur

Rutin kontrollerim sirasinda sekerde hafif bir yukselme cikinca, seker yukleme testi yaptirmam gerekti. Zira ailede seker pek olmasa da, son zamanlarda sadece salata ve sekerli seyler yiyesim var, ne proteine ne karbonhidrata elim gidiyor. Tuhaf ve pek zevk-u sefa turu bir beslenme sistemi olusturdum, gelsin mis gibi saglik deposu yesillikler, cekilsin üstüne ekmek bulmadan bir dilim pasta, bir canak dondurma, olmadi koca bir kutu harribo derken kilo falan da almandan hosca  ve mutlulukla yuvarlanip gidiyorum. Diyordum da pek oyle degilmis demek ki..

Seker yukleme testi 4 saat suren bir test, o nedenle aldim bir kuple Orhan Pamuk, gittim laboratuvara. Ilk kan testi acken aliniyor, sonra sekerli ozel bir sivi iciyorsun, bir saat, iki saat, uc saat sonra tekrar kan veriyorsun ve sonuclar ayni gunun aksami eline geciyor. 4 saat laboratuvarda oturmak.. Tanrim size ne buyuk sikinti, bana ne buyuk zevk! Uzun zamandir boyle guzel zaman gecirmemistim, ustelik ben igneye bakamam, kan aldirmaktan delice korkarim! Isin sirri, o 4 saatlik senden hic bir sey yapmanin beklenmedigi bosluk ani.. Of ne zavalliyim, bu yalnizlik ve bosluk luksunu elde edebilmek icin anca seker hastasi olma ihtimali mi gerekiyor?!

Yanima bilgisayar alabilirdim, almadim. Telefonla gezinebilirdim, gezinmedim, benden haber bekleyen dostlari dahi arayip laklak etmedim. Ooooyle oturdum bana tahsis edilen koltukta ve okudum, okudum, okudum.. Orhan kurdugu Masumiyet Muzesi'ni gezdirdi bana o dort saatte, kucucuk kitap bitince de azicik saga sola bakindim, insan izleyip onlarin hakkinda hayallere daldim. Bir iki zerzavat dusunce ile aklimin labirentlerinde kayboldugum anlari da sayarsak, valla zaman akti gitti.. Tabii saati geldikce "Ceren hanim sizi soyle alalim" diyen o kibar vampir pardon hemsireyle gulumsesme, melul koyun bakislariyla onu insafa cagirma ve kan alinirken kasilip kalma anlari da yasadim ama 4 saatin toplami 15 dk'si bu sekilde iskenceyle geciversin, geriye kalan anlar coook uzun zamandir yakalayamadigim bir lutuftu..

Bir de ucak yolculuklarini severdim eskiden ayni nedenle; saatlerce otur, kitap oku, film izle, senden beklenen tek bu. Zaruri hayat bosluklari.. Simdi cocukla seyahat ettigim icin oyle bir bosluk da yok tabii, MES: mama entertainment system mode on!

4 saatin sonunda bir de babamla aramizda cok komik bir iletisim problemi kaynakli kaos yasandi. Kendisi hala sucun benim anlayisimda oldugunu dusunuyor, halka acayim bu durumu da siz karar verin.. Babam sagolsun test bitince beni almaya geldi. Bastan sen kredi kartiyla ode ya da ben gelince ben oderim gibi muglak bir odeme plani kararlastirmistik. Nasilsa sonuclari babam alir aksama alirken de oder diye tuccar kafasiyla odemedim ben tabii. Testten sonra ben deli gibi ac, yandaki bufeden bir kasarli tost soylemisim, ayiptir soylemesi su ramazan gunu.. Cebimde buyuk bir para olunca, babamdan bozuk aldim. Babam da o sirada arabayi falan park ediyor, niyeti laboratuvara ugramak ve odemekmis. Yanima geldi ve tam tostcunun bufesinin onunde bana "odemeyi yaptin mi" dedi. E ben de daha elime tostu yeni almisim, 8 ayin gurbetlik hasretiyle ilk isirigi atmisim, "odedim" dedim tostu kastederek. Siz olsaniz ne anlardiniz, testi mi tostu mu?!? :)))

Velhasil babam aksam sonuclari almis, malum doktorlar arasi iliskiler var, onlar da bisey dememisler kizim odedi diyince, duzeltmemisler, bir de ustune babam laboratuvarda oturmus arkadasiyla 1-2 saat de sohbet etmis, kakara kikiri sonrasi da eyvallah diyip cikmis. Evde isin asli ortaya cikti; e kizim odedim dedin diyor, e ben tostu odedim ya diyorum, babam kiziyor.. "Eyvah cok ayip oldu, eyvah" diye diye adamin tansiyonu firladi, geceyi zor etti, sabah erkenden gitti odedi benim laboratuvara taktigim borcu. Bizden onceki kusak cok enteresan yahu, bu isleri baya onur meselesi yapiyorlar. Biri ben odiycem der oteki valla almam abi der, bilirsiniz, allllllaaaaaskina, olumu ye falan.. Teatral durumlar. Halbuki durust insanlariz yani, cebe para attigimiz duyulmus gorulmus is degil ama olasiligindan bile korkuyoruz iste.. Boyle durust bir ailede yetistigim icin cok sansliyim. Lakin iletisim sorunu almis basini yurumus, o ayri :)

Bu arada Bursa Ugur Laboratuvari ve ekibi hakikaten cok cok iyi, hem islerinde titizler, hem de o hemsirenin eli ne kadar hafifti oyle ya! Valla mubalaga etmiyorum, hele 3. seferde ignenin girisini dahi hissetmedim, hic boyle olmamisti! Cok tavsiye ederim!

26 yorum:

  1. Geçmiş olsun Ceren'cim. <3 <3 <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cortladik, tarcinli yogurt mu diyordun sen sekeri duzenlemede? ;)

      Sil
  2. Geçmiş olsun, sonuçlar iyi belli ki:) De, baban sana niye tostun paradını ödeyip ödemediğini sorsun ki, ödemesen yiyemezsin burda, malum:)Neyse özel durum sebebiyle, sen haklısın diyerek oyumu sana veriyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Az yukarda, ufak bir diyetisyen destegi almam gerekecekmis.. Buna da sukur :)

      Sil
    2. Ya bu arada, Bursa'da sistem su sekilde, tostu alip yiyorsun sonra garson gelip hesabi aliyor. Hatta ben alismisim dedigin gibi onceden vermeye, malum cocukla gidince ani kalkislar olabiliyor iki saat hesap beklememek icin yemek gelir gelmez odeme aliskanligi edindim ben ama burda illa ki almiyorlar, sonra verirsiniz diyorlar, tabagi alirken oduyorsun.. Sizin orda nasil? Ha bir de Almanya'da hesap gelince verecegin bahsisi de soylemen gerekiyor yani para gidip geri gelip de bahsis odemiyorsun turkiyedeki gibi :))) Burda onu da deniyorum kafalari karisiyor yine geliyor para ustu geriye, bir daha gidiyor falan. Enteresan isler :))))

      Sil
  3. Ben de otobüs yolculuklarını aynı sebepten dolayı severdim. Bir şey yapmama gerek olmayan harika zaman dilimi :)

    Babacığına sevgiler bu arada, evet sanırım tostun parasını düşünürdüm :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Otobusler sahaneydi canim, dal hayallere, uyuyamam ben gece bile olsa dusunmekten hep..
      Ha iste yaaa, anlatamiyorum ki tost o test degil :))))

      Sil
  4. o zaman meslek icabı sorumu sorayım: kaç çıktı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Acuk, miniminnacuk boyle bi yaprak sarmalik bi saksukalik bi tik ustte ;) Zararsiz ama kontrol istiyor bi sure, yaslandik miriiiiim! Bundan sonra ne var sirada, tansiyon, bel tutulmasi?! Of.

      Sil
    2. neye baktırırsan yaşla birlikte bozuk olduğu ortaya çıkıyor o sebeple hiçbir şeye baktırmıyorum ben :p

      Sil
    3. :))))) doktor huyu bu ya, bizimkiler de aynen senin gibi. ama haklisin turkiyede bu isler cok aldi basini yurudu, cok ayrintili tetkikler yapiyorlar illa bisi cikiyor, almanya'da valla daha 3 yasindaki yavrudan kan almadilar cocugun grubunu dahi bilmiyoruz, sir.. nedeni de, gereksiz yere streslendirmemek.. e dogru ;)

      Sil
  5. O şeker testinden 27 delikle ayrıldım ben. İki hafta kollarımı kaldırmakta zorlandım resmen. Saati düşünmemişim, acildekilerle devam etmek zorunda kalmıştım. O da hepten acemi. Her hastaneye gidişimde kevgire dönerek ayrılıyorum. :D

    Sonuç nasıl çıktı? Bir şeyin yoktur inşallah.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nieeeey 27miiiii???? Saskin ordek oldum su an, damari mi bulamadilar naaptilar, eskiden her 15dk'da bir bakarlarmis, boyle olunca almanya'da ignesi farkli oluyor damarda birakiyorlar igneyi (iyyyk)
      Benim bir arkadasimin da damarlari cok ince ve derinde mi neymis, baya uzmanlik istiyor kanini almak, kizcagiz artik bitakin direkt elimin ustunden alin diyormus cok acir bilirsin o damar da ama en goruneni oymus.. ay bu isler cok fena isler.. allah beterinden saklasin

      Sil
  6. O 27'nin içinde ellerimde kaç delik vardı bilmiyorum. Aynen çok ince, çok derinde. Damara giremiyor içeride oynatmak zorunda kalıyor falan. Sıkıntılı bir durum. Artık aynı hastaneye aynı hemşireye gidiyorum. Onlarda alıştılar bana. Aslında içeride iğne bırakmıyorlar, plastik kalıyor, bence büyük nimet. :)

    Devamlı kan vermek zorunda kalmasın kimse tabi ama ben bu durumdaki çocuklara extra üzülüyorum. :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay BT, kurdan batma yazindan sonra icerde oynatilan igne ay sus bi fena oldum :))) Aman allah doktora dusurmesin, dusurdugunde de iyisine merhametlisine eli hafifine dusursun :)))
      Cocuklari karistirma, ben orda esek gibi beklerken kac cocuk geldi kan verdi yavrular koyun gibi yazik, insan onlari gorunce utaniyor korkmaya tabii

      Sil
    2. Ay ben çok alıştım ya rahat rahat anlatıyorum. Kusuruma bakma. Geç oldu ama sustum sustum. :)

      Sil
  7. Geçmiş olsun. İnsanların deli gibi koşuşturduğu çağımızda sükunete ne çok ihtiyacımız olduğunu kelimelere ne güzel dökmüşsün.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkurler Fikriye, yorumlarin ne guzel geliyor bana..

      Sil
  8. Ben her sene kan bağışında bulunurum iğneyle haşır neşirim ama çok morarıyorum:( Tost işte gayet belli yoksa soru şöyle olur "testi ödedin mi ekstra birşey çıktı mı?" gibi.. ohooo annem olsa telefon açardı kesin takıntılı kadın,baban en azından sabaha kadar beklemiş. Ben o testin olduğu gün dergi almıştım hatırlıyorum bir köşede çekilmiş okuyordum ilk iki saat güzel ve sakindi sonra üç tane çift geldi ve durum komedisinin içinde buldum kendimi..çekiyorum ben ya cidden.İyi olduguna sevindim o ufak tefek şeyler olur sen ztn saglıklı besleniyorsun keyfını çıkar takma asıl şekerı cıkartan ebeveynler:p

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya genel kaninin aksine ben bastir bastir dedikleri halde bastirmiyorum ve morarma az oluyor :P tibba karsi bir teknik ama, ben de cok moraririm, hatta su an valla bacaklarim mosmor nereye carptiysam.. B vit. eksik olabilir diyorlar moraranlara, haberin olsun.
      Ay anlat anlat :))) Ya demin bikac hamilelik dogum hikayesi okudum, ya ben cok cool falanim ya tepkisizim, millet nasil abartiyor herseyi! Sanirsin bu cihanda ilk doguran doguracak kadin onlar yahu, ne dogalligi kalmis olayin, ne ozel olusu.. Sektor gibi bisi olmus bu is yaw, ben uzaydayken neler olmus.. :))) Bu arada friends dizisinin bi dogurma bolumu vardi aklima o geldi, bu doguramiyor bi suru cift gecip gidiyor odadan, hepsi birbirinden alem, komikti :))) hey gidi gunler, demode oldu simdi tabii friends

      Sil
    2. Friends ızlemeyenımız yoktur herhal.Gerçi onada takmıştım neden tum oyuncular beyaz diye:)) Ay evet şu doğum işi fena abartılıyor artık ben doğumumdan çok o aradaki olaylara takılmıştım haha anneme doğuruyorum diye telefon açtım kadın işten çıktığı gibi eve koşmuş halbuki ofisine hastane 5dk o çikolata/süsleme almaya eve gitmiş! Hiç kimse yoktu yani tek başıma girdim kapının önünde eşimin sesını duymuştum içerı gırmeye calısıyordu son anda yetısmış sersem ya.. Hamilelik hikayesı okumuyorum artık o yuzden çok abartı geliyor ama çok guzel vıdeolar var kadın çömelmiş doğuruyor yahu sakin sakin,çocuguda kendi tutuyor ohhh miss tr de bunu yapabilen kadın olsa halk kahramanı olur:)))

      Sil
    3. Cicim epiduralsiz normal dogum yapmis ve madalya falan alamamis biri olarak o comelip sanki pardon tuvalete cikarmis gibi doguran kadinlar kimdir elf midirler hic mi canlari acimaz korkmaz bunlar, ben cozemedim ve cozmek de istemiyorum o is cok acaip is vallahi.. bunlar amazon kadinlarinin torunlari falan dedim artik ben :))))

      Sil
  9. Ceren siz facebook'ta şeker yememe üzerine bir sayfa açmış mıydınız?Öyle bir blog takip etmiştim sanırım. Bizim ailede genetik hastalık diabet. Ben low-carb diyet uyguluyorum zaman zaman. Ekmek,makarna,şeker çok çok az yiyorum. Vücudum bir süre sonra hafifliyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet blueagenda, dogru hatirlamissiniz. Gecen sene tam 30 gun boyunca sekeri birKmayi denemistim, basarmistim ama hic mutlu olmadigim bir ay gecirmis, bu isin bana gore olmadigina karar vermistim, bunu da yazmistim ;) Hala ayni sekilde dusunuyorum ama ne yazik ki hayat bu donemde bana bir sure daha sekeri birakamasam da azaltmayi zorunlu kildi. Bana da lowcarb diyet onerildi ama su an turkiyede tatildeyim ve hicbir surette de yapmaya niyetim yok :))) Donuste nasilsa almanyada daha duzgun besleniyorum, o zama biraktim bu rejimleri.. umarim bu arada sicaklardan iyice firlatmam sekeri :)))

      Sil
  10. Kitap demişkeen.. bir iki kitap ismi söyleyiver iste bana güzel ceren naz yapma :)
    Ben o kan vermelerden garip bir zevk duyanlardanım o iğnenin derinin altına girişi o tüpün yavaş yavaş doluşu falan :D Her şey bir yana geçmiş olsun ve bu arada yazılar sıklaşacak demiştin öyle de olmuş okumam gereken yazılar birikti mutluyum ve türkiyeye gelmişsin bol özlem gidermeler mutlu tatiller sana

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya Cam Kanatli Kelebek, bu benim gercekten yapamadigim bir sey, inan abartmiyorum, biri benden kitap adi istedi mi tuylerim diken diken oluyor.. Cunku herkesin hayata bakisi, okumak istedigi tur, okuma tarzi farkli, benim onerim senin hosuna gitmeyebilir. Sonra ne tarz seviyorsun, roman mi inceleme mi hikaye mi, dusunmek mi istiyorsun yoksa ferah rahat bir okuma mi, bunlari bilmeden nasil onereyim? :) Benim sevdihim yazarlR belli, Paul Auster, Hermann Hesse, Orhan Pamuk, Oguz Atay, Murathan Mungan'in sahane hikayeleri vardir siir sevmem ben pek, latin edebiyatin onemli isimleri, ruslardan dostoyevski ile tolstoy karsilastirmasi, ne nileyim ilk aklima gelenler.. Sartre, woolf, ne bileyim gercekten aklima gelmiyor su an.. Ben ne okuyorum bugun, livaneli'nin serenad'ini okuyorum, hosuma gidiyor, hafif ama icli bir kitap. bundan once elif safak'in ilk kitabi olan ve benim de okumak istedigim tek kitabi olan pinhan'i okudum acikcasi bu konuda konusmak istiyorum okuyan biriyle cunku ya ben cok anlayamadim ya da kitap cok daginikti emin degilim, bundan sonra da muhyiddin sekir'in su uzerine yazi yazmak'ini okuyacagim. elimde 4 kitap daha var planli listede bekleyen.. bu yazi biraz sufizm ve psikoloji, biraz hafif okuma, biraz da eski turk klasiklerine egilmeyle gecirecegim planim bu ;)

      Sil