13 Nisan 2016 Çarşamba

Bahar geldi, biz gidiyoruz..

Bu postu Handan'a adamak istiyorum çünkü daha bizim buralara baharın B'si gelmeden, yazılarıyla, çiçekli böcekli fotoğraflarıyla, yazılarına taşan olumlu ruh hali ve enerjisiyle baharı içime getirmeyi başardı. Ve sonunda bahar geldi.. Her yer pespembe, bembeyaz ve sapsarı çiçeklerle doldu. Yağmuru bol ama arada mavisini de görüyoruz artık göğün ya, oh be.. İçim açıldı gerçekten.

Mahallemizde yürüyüşler yapıyorum bu sıra, bu fotoğraflar son iki günden. Bizim buralarda yüksek binalara izin verilmiyor, evler bahçeli ve neredeyse her köşebaşında parklar var. Bir şatomuz, bir de 20km yürüyebildiğiniz orman içi yeşil alanımız, mahallenin etrafında şırıl şırıl akan deremiz var. cennet gibi bir mahalle. Eşim burda doğmuş, büyümüş, şimdi aynı sokaklarda, hatta 35 senedir değişmeyen sokaklarda o da kendi kızını büyütüyor.

Almanya'ya ayağımı bastığım günden beri bu mahalledeyim, tam 4 sene oldu. Çok sevdim mahallemi. Fakat bu sene taşınmamız gerekiyor çünkü evimiz artan ihtiyaçlarımız nedeniyle bize küçük gelmeye başladı. Önce ev alma fikri geldi aklımıza ama fiyatlar çok astronomik, 750.000 ila 3 milyon euro arasında değişiyor evler ve bu fiyata yine 3 odalı 100mt2'nin üstünde olmayan, bazen bırakın bahçeyi balkonu bile olmayan evler öneriliyor. Emlak fiyatları çok astronomik. Bizim alım gücümüz bu kadar değil, biraz ailelerden yardım, biraz banka kredisi falan desek bile en alt düzeydeki bu rakama ulaşamayız. Hadi kredi çekelim 20 sene sonra evimiz olsun desek bile, şehrin biraz daha dışında 5-6 katlı site içi bahçeli evlere gücümüz yetiyor ama onlar da öyle sevimsiz ki.. Bloglar arasında yaşam, site yaşamı.. Mahalle yaşamından sonra, içimize sinmedi.

Kiralık bakmaya başladık ve 2 ay içinde türlü türlü yerleri gezdikten sonra içimize çok sinen, bahsettiğim 20km'lik park ve şatoya neredeyse bitişik, bahsettiğim dereye yürüyüşle 5dk uzaklıkta, bahçeler içinde 4 katlı 3 binadan ve oyun parklarından oluşan, siteden ziyade mahalle havası olan bir kiralık ev bulduk. Bizim mahallede bir eve 30 kişi başvuruyor, böyle resimli mesimli CV hazırlar gibi hazırlıyorsun dosyanı, işte maddi güvence, işte biz iyi düzgün insanlarız falan yazıyorsun kanıtlıyorsun, seni araştırıyorlar ve onlar seçiyorlar.. Bu sabah onay aldık, seçilmişiz! :) Çok heyecanlandım, çok sevindim. Yeni bir başlangıç olacak bu ev bize. Mayıs ortası taşınmaya başlayacağız, Haziran'da yeni evimizdeyiz dostlar!

İyi tarafı, mahallemizde olduğu için çok büyük bir yaşam değişikliği olmayacak bize. Harika tarafı, balkonundan oyun parkı ve kızımın deli tutkunu olduğu salıncaklar gözüküyor. Balkonumu sardunyalarımla bezeyip, bir fincan kahvemi alıp oturup, aşağıda oynayan kızımı izlemek gibi hayallerim var bu evle ilgili.. Eşim de tee yıllar önce şu yazıda bahsettiğim Eames koltuğu hayalini kuruyor :)

Taşınmak, "psikolojik zorluklar listesi"nde ölümden sonra ikinci sırada, biliyor musunuz.. Ama biz heyecan içindeyiz, yepyeni bir başlangıç.. Umarım ilk günkü heyecanımız ve mutluluğumuzla yaşarız yeni evimizde!

Mahalleden son bahar fotoğrafları oldu bunlar, seneye çok da uzak sayılmayacak başka bir köşeden çekerim artık.. Çok özleyeceğim bu evleri, bu sokakları, bu ağaçları.. 4 senede ne çok hatıra biriktirmişim!

28 yorum:

  1. Hayırlı olsun cerencim biz evi aldık biliyor musun ölmez sağ kalırsak otuz yıl sonra bitecek mortgıçımız 😁 Fakat içinde oturduğumuz için hiç birsey farketmedi oysa şöyle taşınırken olan yenilenme hissini ne çok severim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :D Ama mutluysan en güzelini yapmışsın.. Hayırlı uğurlu olsun! Ben de çok seviyorum ve de bu sene bahar temizliği kolay olacak ama iki defa olacak diye de düşünüyorum :P

      Sil
  2. Bayıldım, bayıldım :) Hepsi çok güzel.

    Ben taşınmayı seviyorum, arınmış ve mutlu hissediyorum kendimi taşınırken. Yeni eviniz hayırlı olsun :)

    YanıtlaSil
  3. Bahar çiçeklerine odaklanmışken kiracı olmak için CV hazırlayıp düzgün insan olduğunu kanıtlama olayında takılı kaldım. Muhteşem bir şey bu. Keşke bizim ülkemizde de yapılabilse. Burada parayı bastıran istediği evi kiralayabiliyor ya da satın alabiliyor malum. Parayı nereden bulduğu, nasıl kazandığı, hırlı mı hırsız mı, it mi kopuk mu, sapık mı olduğu hiç önemli değil. İstediğiniz kadar iyi bir semtte, lüks bir evde yaşayın. Bu türden birileriyle altlı üstlü oturmak ya da yan komşu olmak şansınıza kalmış! Vah ki ne vah :(
    Yeni evinizde güle güle oturmanızı diliyorum şimdiden...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :D Bir de aile fotosu ekledik ki, diş macunu reklamı misali.. Of yani.. Kirazcı çok büyük bir şans da olabiliyor seni mahvedebiliyor da, çok dikkatli seçilmeli. Tabii sen kendin kiracıyken bira zorlanıyorsun ama ev sahipleri için çok önemli çünkü "oğlum almanyadan geldi" diye evden çıkaramıyorsun burada :P çok teşekkürler zeugma!

      Sil
  4. Yani şimdi çocukken 11 ev taşınmanın PTSni mi yaşıyorum ben yıllardır :D

    YanıtlaSil
  5. Sizin çıktığınız eve de ben gelebilsem keşke. Gerçi ben soğuğu hiç sevmem ama diğer her şey tam benim hayallerimdeki gibi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla ben de hiç sevmem soğuğu Mine, ama ev sıcacık oluyordu bak ;)

      Sil
  6. ceren,5 yılda 4 ev değiştirmiş ,3 kez taşınmış biri olarak söyleyebilirim ki taşınmak çokta büyütülecek bir şey değil. Değişiklik iyidir,en azından bana enerji veriyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Di mi ama yaaa, bence de! :D Görücez bakalım akla karayı..

      Sil
  7. Yaa ne güzel olmuş, çok mutlu olun yeni evde de. En güzeli mahalle içi değil mi?
    Ay Eames koltuk deyince daha tıklamadan hatırladım hangi yazı olduğunu ahhahhhaha :D Lütfen alın o koltuğu, kendim almış gibi sevineceğim :)

    YanıtlaSil
  8. Ben de hobi olarak taşınanlardanım. İşler biraz büyüyor ama olsun yeni şeyler bazen mutluluk verebiliyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En azından yeni bir enerji veriyor değil mi? :)

      Sil
  9. Ev taşımanın kitabını yazabiliriz eşimle, çünkü 15 senede 15 ev değiştirmişizdir:) Babam hep bir taşınma üç yangına bedel der ama ben bir evde bir seneden fazla oturunca afakanlar basıyor beni, üstelik son oturduğum evlerin neredeyse tamamı annemin tabiriyle ordu sığar şeklinde, bahçe içinde triplex, 300m2 villa:)
    Taşınmak iyidir Cerencim, ruha iyi gelir, manzaran değişti mi ruhun değişir, saç rengimi değiştirmekten daha çok mutlu eder beni taşınmak. Seni ve aileni de eder inşallah. Hayırlı olsun şimdiden ve kolay gelsin:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay siz uzman olmuşsunuz, lütfen deneyimlerinden ayrıntılı faydalanmamı sağla lütfeeen :)

      Sil
  10. Hayirli olsun yeni eviniz ici mutluluklarinizla dolsun Cerencim.ben tasinmayi hic de psikolojik zorluk olarak gormuyorum.aksine degisiklik her zaman iyidir.duruma nasil baktiginda onemli tabi.benim icin tasinmak ferahlik degisiklik mesela ama esim icin senin yukarida bahsettigin psikolojik zorluk.buara bizde de bir tasinma karari heraksam masaya yatiriliyor.kendi evimizi kiraya verip baska bir eve tasinma fikri esim icin korkunc.ama benim icin oyle degil.cunku suanki evimiz evet guzel ama yokusu var yahu:) kizimla soyle evden cikip yuruyerek gidebilecegimiz bir park yok.heryere araba ile gitmek zorundayiz ya da al yanina bebek arabasi o yokustan in cik insan mahvoluyor.ki ayni zamanda bunaldim ben bu araba mezvularindan.herhafta sarikamis-giresun yolu git gel psikolojim alt ust.bir de kizin kres mevzulari var.cok guzel bir kres buldum ve cok da guzel bir mahallede (duz,denize cok yakin,sahil yuruyislerine elverisli,adim basi park).bir de benim kizimi okula yuruyerek gitmesi ya da birlikte yurumek gibi hayallerim var.neyse iste her aksam konumuz bu.ama artik mutabakata vardik sanirim yazin (yani ben sarikamistan tamamen donunce) biz de tasiniyoruz ve bu beni cok heycanlandiriyor :)
    Sevgiler,kolayliklar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tubacım sen evi bile bulmuşsun, daha ne :D Bazen insanlar taşınmaktan korkuyor ama bence de taşınmak, yeni bir enerji getirir insana, iyidir, umarım ikna olur eşin o ev çok güzel geldi benim kulağıma :D

      Sil
    2. :D evet genelden ozele gidiyorum suan mahalle ve en onemlisi kresi bulmus ve karar vermis durumdayim.ev ise okul bitince bulunacak ama o en basiti cunku muhit harika oldugu icin ev konusunda cok fazla kriterim yok acikcasi.
      Ben ve esim arasindaki en buyuk fark degisikliklere acik olmak.o mesela sebeb ne olursa olsun burasi kendi evimiz oldugu icin birakip gitme kiraya verme konusunda cok kati.ama ben oyledegilim degisiklik bana her zaman cazip gelmistir (ki suanda kizimin konforu da isin icine girdi).yani kisacasi rahatim nerde huzurum orda konforum orda :) ama tabi esimin fikirleri de cok onemli.anlattiklarim sebeblerimiz ona da cok mantikli geliyor ve bunu soyluyor da ama o kaliplasmis fikirler yok mu iste onlardan kurtulmasi biraz zaman aliyor (evdeki bir esyanin yerinin bile degismesine dayanamayan bi kisi).neyseki bu hafta sonu uzun uzun konustuk ve anlastik (hala icinde bir yerler sizliyor :D )
      Sana da kolayliklar diliyorum tasinma doneminde.

      Sil
    3. Ya zaten hep öyle oluyor, biri maceracı biri "dur bi"ci :D Denge..

      Sil
  11. Sen iste yeter ki:) 2012 yılında yazmıştım bu yazıyı ortak blogumuza. Tüm sorularına cevap verecek bir yazı:)

    http://nedesembegenirsin.blogspot.com/2012/10/evden-eve-tasnma.html

    YanıtlaSil
  12. hayırlı olsun yeni eviniz. :) istanbul'da bir yıldır yaşayan biri olarak şu an 3. evimde oturuyorum. Üçü de birbirinden değişikti. insan alışıyor ama bir şekilde. orayı yuva haline getirince yine sizden bir parça haline geliveriyor. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evden çok komşular enteresan İstanbul'da, ben de 6 sene yaşadım, 2 ev değiştirdim (az aslında kabul ediyorum) ama valla gördüğüm karakterleri hiç bir kentte hatta ülkede görmedim.. Yuva mevzuu hakikaten çok önemli, aynı eşyaları bile taşısan bazen içi ısınamıyor insanın Ay umarım öyle olmaz, henüz taşınmadan çok sevdik ama içine girince nasıl olacak bakalım :)

      Sil
  13. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. SEvgili Cam Kanatlı kelebek, güzel yorumun dileklerin için çok teşekkür ederim. İçinde geçenlerin çok özel olması nedeniyle yayınlayamadım ama çok teşekkür ederim <3 Çok incesin, çok güzelsin..

      Sil