16 Şubat 2016 Salı

Bir sevgililer günü daha geçti, şükür..

14 yaşımdan şimdiki eşimle tanışana dek "önemli" sandığım günlerden biriydi şu sevgililer günü.. Bir çiçek aldığımda sevinir, bazen yanında bir ayıcık ya da kolye falan görünce kendimi özel sanardım. Sanmamak mümkün müydü, daha haftalar öncesinden başlardı reklamlar, hatırlatmalar.. Gözümüzün içine içine sokulurdu. Sadece sevgilimiz de değil, annemiz konu komşu falan da "sevgililer günün kutlu olsun" diyiverirdi, "en büyük aşk evlat aşkıdır" diye eklenir, "sevgi günü bugün" diyerek aklımıza seks kısmı gelmeden usta bir manevrayla iş ayıcığa bağlanırdı..

Ta ki Türkiye'den göçene dek.. İlk yıllarımızda unutuyor sanmıştım, hatta üst üste her sene unutmaya başlayınca "acaba bilerek mi yapıyor, yoksa bu ilişkiye değer mi vermiyor?" diye düşünmüştün. Çoğu sevgililer günü sabah heyecan, öğlen şüphe, akşam hayalkırıklığı ile geçmiş, suratım asılınca ve "bugün sevgililer günü amaaa" dediğimde "aaaa hiç bilmiyordum, gerçekten mi, seni çok seviyorum!" cevabı alınca "ya ciddi mi bu?" diye şaşırmıştım. Sonra ilişkimiz oturdukça, birbirimize güvenmeye başladıkça, duygular sözlerin önüne geçtikçe, her sene şaka vesilesi oldu bu unutkanlık.. Ne zaman ki Almanya'ya yerleştim, o zaman anladım; bu kültürde sevgililer günü kutlanmıyordu!

Nasıl olur? Mümkün mü? Nasıl haftalar öncesinden dükkanlar pembeli kırmızılı süslenmiyor mu, reklamlarda herşey aşk odaklı değil mi, bir akşam yemeğine bile gidilmiyor, bir çiçek bile verilmiyor mu, nasıl yani?! Mümkün mü?

Mümkünmüş! Sevgililer günü öğleden sonrası annemin ve sonra teyzemin iki aşk dolu (evlat aşkı en büyük aşktır tabii) mesajı bip bip telefonuma gelmese vallahi aklıma bile gelmeyecekti, hatta annem arada böyle sevgi dolu mesajlar attığı için anca teyzeminkinde ayıldım da diyebilirim.. Yahu insanın gözüne sokulmayınca, reklam falan görmeyince, hakikaten Türkiye'de olanlar insana çok komik gözüküyor, çok afedersiniz.. Ama cinselliğin bu kadar tabu olduğu, sevginin dile getirilmesinin hele hele erkeklerce bir zayıflık gibi görüldüğü ülkemizde heralde böyle bir güne de ihtiyaç var, en azından bu günde elinde çiçek olan erkek kılıbık ilan edilmiyor, kadıncağızlar bir gün olsun, yarımağız olsun seni seviyorum diyemese de üstünde yazan bir ayı alabiliyor, eş dost konu komşu sevgi sözcükleri ile merhabalaşıyor falan.. Kar kardır..

Annemin ve teyzemin enerji ve aşk eksi seks dolu mesajlarını aldıktan sonra ne yaptık derseniz, ben aşime dönüp "bugün sevgililer günüymüş yaaa" dedim, o da bana "aaa, gerçekten mi, seni çok seviyorum" dedi :) Sonra kaldığımız yerden devam ettik hayata, akşam da karnıbahar kızarttım salatayı o yaptı, yedik, valla çocuk hastaydı, yorgunduk, sevişmek aklımıza dahi gelmedi (aşk eksi seks) ama çoğu gece olduğu gibi gecenin bir yarısı uyandığımda el ele olduğumuzu fark ettiğim şekilde yattıııık, uyuduk.. Ne bileyim, sevgililer günü olmadan da oluyormuş aşk..

10 yorum:

  1. Almanya'da kutlanmadığını bilmiyordum! Ne tuhaf.
    Benim bir sevgililer günüm daha sevgilisiz geçti. Pastanelerdeki kırmızı kalpli pastalara, yol kenarına ekstradan dizilmiş çiçekçilere, pırlanta broşürü dağıtan insanlara, ve vitrinlerde on gün öncesinden yapıştırılan reklamlara gıcık olarak geçti. Kendimce güzel geçirmeye çalıştığım gün de elde olmayan sebeplerden hep tersliklerle geçti. Parka gitmiştim, örtüler sermiştim, yerler çamurmuş, aldırmadım, kıçım ıslandı ve üşüdüm. Aptal ben.
    Yok ben istemem zaten sevgili mevgili derken, yavaş yavaş bu fikrim de evrim geçirmekte hayatımın diğer alanlarına paralel olarak.
    En çok da kaç senelik kocayla her gece el ele uyumak fikri çok süper ötesi romantik geldi bana. Size her gün sevgililer günüymüş Ceren'im. İçim ısındı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla o kadar kutlanmıyor ki, bana artık kutlanması çok tuhaf geliyor! İnanabiliyor musun! :D
      Di mi, bence de, afferim bize (bu sıra kızıyordum bize halbuki)
      Canım valla bazı arkadaşlarımın öyle sevgilileri var ki, bunlar olacağına valla hiç olmasın diyorum, kızlar tek başlarına valla hem hayat kaliteleri yüksek, hem kafaları rahat, bazı erkekler inanılmaz kazma (paşa oğlum diye büyütülenler belki..)

      Sil
  2. Kızma kızma...
    Senin kocişin sevgililer günü kutlama konsepti de çok hoş, çok naif. Adamda öyle bir konsept yok, sen söyleyince de kendince kutluyor "aa bugün sevgililer günü mü , seni seviyorum " diyor oluyor bitiyor. Çok şirin. Bütün kapitalist dayatmalardan arınmış.
    O tarz sevgilileri biliyorum. Benim de oldu öyle bir dolu. Ama aradan düzgünü de denk gelecek diye bir umudum var hala.

    YanıtlaSil
  3. Gerçekten o kadar çok insanın gözüne sokuluyor ki burda.. insan fenalık geçiriyor.. hatta sevgililer gününde çiçekçiden çiçek çalan hırsız gördüm hırsız bile etkilenmiş o derece :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vallahi haklısın, bak sırf adı nedeniyle diğer postlardan daha az okundu, bu bile bir işaret nasıl bıkmış insanlar..

      Sil
  4. Karnıbahar kızartması mı? Aman tanrım, özledim ben o güzel şeyi. Üşeniyorum gerçi yapmaya. Mmmm.

    Valla sevgililer günü demek hakkında espiri yapılan bir günde önemsemiyormuş gibi yapıp ama yine de içten içe o gün bir şeyler yapmaya kasmak demek bizim evde. Yaa şarap mı alsak filmin yanına? Bu gece biraz başbaşa odada mı takılsak?
    :D

    Türkiye'deki sevgisizliği tek bir sevgililer gününün de kurtaracağına hiç inanmıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. benim gibi bir tembel bile yaptıysa sen hamarat haydi haydi yaparsın :D
      kurtarmaz ne yazık ki :( bir tarafta dayak yiyen bir tarafta ay her gün sevgililer günü tek gün olmaz diyen..

      Sil
  5. nasılda katılıyorum size bende 17 yaşımda tanıştım ve o benim 7 sene eşim oldu ve yaklaşık 10 senedir de beraberiz bana öyle komik geliyorki anlatamam başlıyor reklamlar falan kapatıyorum eşimden de hiç öyle birşey beklemiyrum çünkü o normal günde bir anda hediye alır bana ya da çok istediğim birşey olur beğendim diye hadi alalım der al sana hediye işte.illa özel günümü olur bu işin.kapitalizmin tuzakları başka birşey değil Almanyada kutlanmadığını bilmiyordum çok güzelmiş

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) dini bir gün aslında. aziz st.valentine günü, bu aziz çok sevenleri birleştiren, dünyadaki tüm kötülükleri sevgi ile yeneceğinizi ifade eden bir aziz.. sabah kilisede ayin olur ama onun dışında bir kutlama olmaz dini açıdan da sosyal açıdan da. bir de bu sıra fasching karnaval falan var, sosyal ajandalar çok kalabalık, arada güme gidiyor sanırım :D
      17 yaşında tanışıp hala ilişkiyi koruyabilmek ne güzel, çok şanslısınız! sevgiler

      Sil