31 Ocak 2016 Pazar

Seven kıskanır MI?

Sevdiğim bir arkadaşımın özeline girdim demin, hiç yapılmaması gereken bir durum. İki kişinin arasında geçeni üçüncü kişi anlayamaz, o nedenle kendi ilişkinizi bozmamak için bence hiç karışmamak lazım. Ama o da birşeylerden nem kapmış ki kendi içinde tutmamış anlatmış dedim.. Meraklı Meloşluk ettiğim gerçeğini değiştirmiyor ama neyse. Biraz mizahi takılacağım bu aldatma ve kıskanma konularında bugün, gülerken düşünelim falan..

Bilmiyorum burda ya da diğer annelik bloğunda anlatmıştım sanırım, birkaç ay önce ben bir rüüüüüya gördüm. Rüyamda o sıralar çok sevgili bulduğum (ama kendisini Kaptan Spok'tan (vallahi oymuş!) ve Imitation Game'den sonra artık "hep aynı rolde bu adam yahu, hiç kendini değiştiremedi, hep aynı aseksüel yarı çatlak yarı dahiyi oynuyor niyeyse" diye diye antipati kaptığım) Benedict Cumberbatch, nedense bizim evde anadan üryan vaziyette duştan çıkmış kırmızı noktalı bir şekilde göründü bana. Ve ben o görüntüye karşı "ama lütfen beyefendi, ben evliyim, eşim var çocuğum var, olmaz" diye adamın yanından topuklarım totoma vura vura kaçtım ve uyanınca da "kızım ne salaksın rüyanda bile kocayı aldatamayacaksan, rüya görmenin ne anlamı var, ooof offf" diye hayıflanmış ve "kaçtı gül gibi fırsat işte, birdaha nerdeeee" diye kızmıştım kendime. Lakin eşeğin istemediği ot burnunun dibinde bitiyormuş.. Geldi yine bizim Benedict dün gece ziyaretime ve ben bu sefer kendisinin etinden sütünden faydalandım OH. Lakin durun, o tek kaş maĞnaĞlı bir şekilde kalkmasın havaya, o dudak büzülmesin, o pembik parmaklarınızı gözüme gözüme sallamayın. Suç bende değil, benim beyde..

Benim beyle biz birbirimizi hiç kıskanmayız. Vakti zamanında "kıskanmak ilkellik göstergesidir" diye bellemişiz. Adam Türk de olmadığı için onu giyme buna bakma endişesi yok, ben de onu bir zamanlar flört ettiği ama sonra arkadaş konumunda devam ettiği bir kızla başbaşa yemeğe falan yollarım, hiç çekinmem. Aldatmayı kafaya koymuş insan aldatır, bunu da okumayı bilene belli eder arkadaşlar.. Ama siz kabullenemiyorsanız, görmezden gelmek daha rahatsa, o zaman yakalanmaz da.. Neyse. Aldatılmam demiyorum ama şu an aldatma ihtiyacı içinde değilim, eşimde de bu ihtiyacı görmüyorum. Ama ilerde ne olur bilemem, büyük konuşmamak lazım, ilişkiler değişiyor, insanlar değişiyor.. Ama ben açıkça birbirimize "bu iş yürümüyor, kendi yollarımıza gidelim" diyeceğimizi düşünüyorum, bu kadar badire atlatmış bir ilişki bunu gerektirir.

Özetle; karşındakine değer veriyorsan aldatmazsın diye düşünüyorum, aldatmak da içine düştüyse zaten değer vermiyorsun demektir. Tabii Benedict bu durummun dışında kalıyor. Rüyalar ayrı bir alem, Freud çözememiş, ben mi çözeceğim.. Fakat şunu da açık söyleyeyim, benim beyde de Scarlett Johansson tutkusu var ve ben kendisine açık açık söyledim "bey, eğer scarlett seni bir köşede kıstırdı hamle ettiyse yürü yani sakın durma" dedim, valla dedim. Yahu Scarlett diyoruz, düşünsene benim adamı beğenmiş, bir nevi gurur duyulacak bir durum. Ya evet ilişkiler konusunda biraz sıyırmış bir görüşüm var, haklısınız ama "ay yok benedict gelse aldatmam" türü bir püritenlik de bana delilik geliyor.. Yani "aldatırım ama anca Benedict gelse,  aşağısı kurtarmaz" daha samimi sanki.

Gelelim asıl konuya; kıskanmak.. Şimdi kıskanmak doğal bir duygu diyorlar. Ben inanmıyorum doğal olduğuna çünkü bakıyorum çocuklar birbirlerini hep öğretilmiş kalıplarda kıskanıyor, misal yeni kardeşe yönelen sevgi, misal bir oyuncak, e bunun neresi doğal? Diyorlar ki; bebek gelince bebeği gizli gizli sevmeyin ki çocuk bunun kötü bir şey olduğunu sanmasın, aksine bebeğin sevildiğini kabul edildiğini görsün, duygularını yönetmede sizi örnek alsın. Demek ki; kıskanma konusunda, duyguyu biçimlendiren çevre.. O zaman "seven kıskanır" demek kültürel bir yaklaşım, ki evet batı kültürlerinde böyle bir anlayış olmadığı için böyle bir terim ve uygulama da yok.. Hatta tam tersine "kıskanıyorsa ilkeldir, koşarak kaç" anlayışı hakim.

Aslında kıskançlığın altında güvensizliğin yattığını biliyorsunuz. Size "o adama göz oynattın" diyen biri aslında "sen beni sevmiyorsun, sevgine güvenemiyorm" demeye çalışıyor ve bunun da altında kişisel eksiklikler "ben sevilmeye layık değilim" türü çocukluk döneminden gelen suçlayıcı, cezalandırıcı ego sorunları yatıyor. Yani aslında size yöneltilen duygu, kendisine duyduğu ama kabul edemediği için yansıttığı bir duygu. Kıskandığınız tüm o durumları düşünün, aslında içten içe "ben nasıl buna sahip olamadım"ın altında "ben yetersizim, sevilmiyorum, başarısızım" türü duygular gizleniyordur.. O nedenle kıskanmak doğal değildir, öğrenilmiş negatif duygudur ve kontrol altına alınması gerekir. Bu duyguyu yaşayan kişiyi "ay seviyor da kıskanıyor" şeklinde beslemek sadece ilişkinin süresini uzatır ama kalitesini adım adım azaltır çünkü negatif duygunun ve davranışa dökümünün önüne geçilmediği sürece bu sadece büyür, büyür ve sonunda patladığı noktada da hiç bir olumlu sonuç doğurmaz. Aksine, ülkemizde kadınlara yöneltilen şiddetin ve aşağılamanın derinliklerinde erkeklerin yetersizlik duygusunu, sevgi açlığının getirdiği öz değer sorunlarını görebiliriz..

Dolayısıyla diyeceğim şudur; kıskançlık bir sevgi göstergesi değildir ve önüne geçilmeye çalışılmalı, başarılamıyorsa o ilişki gözden geçirilmelidir. Bu sorun gözardı edildiğinde, sadece ilerde yaşanılacak baş ağrısı ötelenmiş olur, başka olumlu hiç bir getirisi yoktur..

20 yorum:

  1. Sevgili Ceren o kadar doğru demişsin ki. Kıskançlık sevgi göstergesi değil bir hastalıktır. Sevgilileri onları kıskanıyor diye mutlu olan kişilere kaç onun yanından diye bağırmak gelir içimden.

    Vakti zamanında Can'a kıskançlıkla hiç uğraşamam demiştim. Ben hiç kıskanmam çünkü. Kıskanacak kadar güvenemiyorsam onunla işim ne di mi.Kıskanç biri insanın yaşam enerjisini emiyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazı ilişkilerde sadizm mazoşizm ayarları çok ilginç oluyor, yoksa döviyor ama seviyor'u nasıl açıklarız..?

      Sil
  2. Katılıyorum.

    Kıskanmak ve aldatmak gibi şeyler, herkesin kendi ağız kokusu. Partnerle bir bağlantı yok.

    Ben mesela..
    Kıskançlığımı ilginç seviyelerde yaşıyorum.

    Birlikte olduğum kişinin geçmişindeki diğer hatunların arasında farklarım neydi, en çok kimi sevdi, benim ön plana çıkan özelliğim ne- gibi soruları çok sorardım. Ay çoktan da çok. Baya çok.
    Bunun altında neler neler yatıyor kendi çocukluğumla ilgili sen benden daha iyi anladın Ceren.

    En çok beni miii? Ay en çok ama en çok beni mi sevdin? gibi çocukça şeyleri direk sormasam da tüm sohbetler oraya çıkardı öyle zamanlarda.

    Aldatmaya gelince.. Ben aldatma diye bişey olduğuna inanmıyorum. Aldanmaya inanıyorum. Yani aldattığın biri yok, sen kendini aldatıyorsun. Aldatılanla ilgili bir mesele yok.

    Ve o mavi gözlü antipatik herifin nesini beğeniyorsun :)

    Bir de bence sen Scarlett hatunundan daha tatlısın. Ama o daha memeli.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :D Sen seni bil seni <3
      Ya o adamcağız Şerlokta güzeldi be, makyaj insanı nasıl değiştiriyor, aslında çok kırış kırışmış yüzü! Mesleki açıdan başarılı bulmuyorum, o beni biraz soğuttu ama bende mavi göz takıntısı var (eşimin de mavi ama hehehehe) Scarlett anayım anaaaa diyor bu sıra :D

      Sil
  3. yaa bana ne yaa ben sevdiğimi kıskanırım onu bunu anlamam bana neeee!!! :):):)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çocukluğunuzdaki sorunlarda yatıyor derken yanılmamışım baksanıza :)

      Sil
  4. Her kadın kıskanılmak ister ama abartıdan da sıkılır :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok ben çok açık söyleyeyim kıskanılmanın minyonundan dahi hoşlanmam, hiç hoşlanmam, sanırım benim gibi olan kadınlar da var ;)

      Sil
  5. ben hanımdan izni şöyle kopardım: vogue kapağına çıkmış birisiyle birlikte olursam aldatmak sayılmıyor :p ben de zaten ancak kendisinden daha güzel ve akıllısını bulursam ayrılırım ki dünya üzerinde daria werbowy ve helene grimaud dışında öyle biri olduğunu sanmıyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oy maşallah :D Hanım baya eliaçık davranmış. hahah aynen, bir de benim bey bana "seninle hergün ayrı bir heyecan, insan hiç sıkılmıyor" diyor hahahaha nasıl atraksiyonlar yaratıyorsam evde akdeniz kafasıyla... Bu arada o Helene nedir öyle ya, hakikaten ben bile kocamı aldatabilirim onunla hahahahaha

      Sil
    2. bizim evde de hep bir heyecan hep bir komedi yuvarlanıp gidiyoruz. helene için bir arkadaşın yorumu: "güzel insanların yetenekli olmasına izin verilmemeli"

      Sil
    3. ahahahaha zaten çoğu değil :P hatta o kadar ender ki hem güzel hem akıllı hem yetenekli hem de iyi insan, olunca inanamıyoruz bir bit yeniği arıyoruz.. allah bir yüz vermiş gerisini koyvermiş lafını bilir misin..

      Sil
  6. Yabancı değilsin sevgilim, karış istediğin gibi, bayılıyorum senin yorumlarına <3

    YanıtlaSil
  7. Kıskançlık deyince aklıma nicedir ikili ilişkiler gelmiyor. Epilepsi hastası köpeğimin kıskançlık duygusunu hatırlıyorum sadece. Strese girmesin diye takla attırıyorum olup bitenlere.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) benimki ben yatay pozisyondaysam beni korumaya çalışırdı annemden falan! kıskanıyor derlerdi ama koruma içgüdüsü.. onun dışında kuşumuz falan vardı öyle kıskandığına şahit olmadım ama başka içgüdülere kıskançlık yakıştırması yapıyoruz sanki, hani insanlaştırma çabası var ya evcil hayvanımızı... olabilir mi?

      Sil
  8. Hahahaha:)))))))o nasıl rüya yahu:)))? Ceren'ciğim evlenmediğim için bu konuda söz hakkım olur mu bilmem ama evlenseydim kıskanırdım herhalde kocamı öyle senin gibi eski sevgilisiyle yemeğe filan göndermezdim:)))Bak benim Bücürük oğlumu kıskanıyor, oğlum derken elime doğan, ilk göz ağrım ilk yeğenim, en çok kimi seviyorsun dendiğinden 1- teydeeeee diyen kuzum, 27 yaşında ama hala kuzum diyorum...yani kedilerde kıskançlık çok var, istiyor ki kimse eve gelmesin, gelirse de 1, 2 saat sonra defolup gitsin, biz başbaşa kalalım:))bu arada karikatüre çok güldüm:))
    kalemine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aman evlenince bırakıyosun :D Yok ama ben sevgiliyken de rahattım, hamurumda yok valla seviyorsa beni kıracak davranışlar içine girmez diyorum fazla düşünmüyorum (yoksa yeni nesil hatunlar tehlikeli valla, "ben evli adamları çekici buluyorum çünkü denenmiş ok almış, hele çocukluysa daha iyi, sorumluluk bilir" diyen süper sorumlu bir kadın tanımıştım mesela, koşarak kaçmıştım yanından tabii)
      Ay bücürük nasıl yani senin eline doğduysa 27 yaşındaysa sen kaç yaşındasın???? Ya ben seni yemin ediyorum 30ların ilk yarısı düşünüyorum aaaaa! <3

      Sil