29 Aralık 2015 Salı

Yeni yıl çözülümleri olmadan yeni yıla girmek

Bu sene yeni yıl dönemi öncesinde o kadar çok danışanla yeni yıl çözülümleri üzerinde konuştum ve olumlamalarla uğraştım ki; kendime ait hiç bir yeni yıl çözülümüm kalmadı! Hepsi çözüldü gitti; tek bir dileğim var: 2016 güzelliklerle gelsin ve bana, aileme, sevdiklerime ve kalbinde iyilik olan tüm insanlara sağlık, iç huzuru, mutluluk, neşe, iyi şans, umut ve doğru yolları seçebilme, iyi insanlarla karşılaşabilme ve yaşanılan şanssızlık ve olumsuzluklardan da ders çıkarabilme ve şükredebilme şansı getirsin. Bu sene güzel gelsin, güzel geçsin, önceki seneleri aratmasın! Bu kadar.

Senenin son yazısı olacak bu. Kreşi 15 gün tatil olan kızımla altlı üstlü, iç içe, simbiyotik bir bağ içindeyiz. Elim kolum kafam kalbim dopdolu. 2 yaş çocuğuyla mesai sabah 7'de başlıyor, bir kahve arası, bir öğle yemeği arası bile olmadan akşam 9'da koltukta sızıyorum. Kreş büyük nimetmiş, en çok bunu düşünüyorum. Büyükanne ve büyükbabanın yakınlarda yaşaması, teyze-hala-kuzen vs. sahibi olmak ise çok çok büyük bir şansmış, bu hiç aklımdan çıkmıyor..

Bir de bu sabah daha önce hep önünden geçip hiç içine girmediğim bir kafeye girme cesareti gösterdim ve çok büyük bir sürpriz, büyük bir kazanım oldu bu bana (eminim sizin de vardır böyle köşebaşı noktalarınız, lütfen es geçmeyin, siz de yapın!). Güne dev boyutta bir kahve ile başlıyorum, normalde gündüz içtiğim kahvenin kafeininden etkilenir geceyarılarına dek baykuş gibi dolanırdım ama bana mısın demiyor, öğlen lak lak lak diye bir de diyet kola ya da enerji içeceği ekliyorum ve buna rağmen akşam 9'da koltukta sızıyorum (beni uyandırmaya yeltenen eşime fena dalıyorum, adamcağız beni öylesine bırakıp ayak parmakları ucunda yatağa gidiyor, bu sefer de beni niye uyandırmadın, boynum tutulmuş, belim buz kesmiş, kendin geçmiş horul horul uyuyorsun odada diye sinirleniyorum zavallıya). Dolayısıyla yeni yıldan tek dileğim, yavrunun bari gece boyu uyanmadan ve bizi de uyandırmadan mışıl mışıl uyuyabilmesi.. Uykusuzluk ne zor, umarım siz hiç bilmiyorsunuzdur! 2016'da da bilmeyin dilerim..

2016'da bir de şöyle bir dileğim var; ayak bakımı yaptıracak zaman bulayım. 2 sene öncesine dek benim mis gibi yumuşacık pespembe ayak tabanlarım vardı. Yazın devamlı "parmakarası" giymekten midir, son yıllarda beslenme zamanlarını geçiştirip biraz fazla düştüğüm şekerden midir, tabanımın tam nasıl anlatayım bilemedim ama alt, ön ve dış kenarında, küçük parmağın bitiminden 1-2cm aşağıda bir nasır gibi bişey oluştu, böyle sanki içe doğru diken gibi 1mm çapında bir sertlik, inanılmaz canımı yakıyor (Orhan Veli'nin "hiçbir şeyden çekmedi dünyada nasırından çektiği kadar" dizesini anımsadınız eminim). Ne yapılır ne edilir bilmiyorum ama 2016'da eski pembe ve yumuşak ayaklarıma kavuşma özlemi de var..

Bu sene de dünya barışı diliyorum be J.! Ülkemizin doğusunda bir savaş var, insanlar sokaklara çıkamıyor, bebekler öldürülüyor. Biraz aşağıda kazan kaynıyor, insanlar ülkelerinden açık denize atlamayı göze alarak kaçıyor. Ortadoğu berbat, Afrika viran yeri, Batı dünyası terörizmle sarsılıyor.. Papa'nın değimiyle 3. dünya savaşı çıktı bile, sadece o kadar dağınık ki, gözümüz tek bir savaşmış gibi algılayamıyor.. Dünya barışı.. Peh.. Dünyanın içine ettik, eninde sonunda bize de dayanacak, sadece zaman meselesi.. Yine de diliyorum be J.... Umut ölmesin bari..

2016'ya umarım mutlu umutlu girelim hepimiz.. 2016, güzel ve iyi insanlara, adaletle gelsin, güzellikler getirsin.. Bu sene iyi, hoşgörülü, adil, güzel insanlarla karşılaşalım.. Haydi ozaman; cümleten iyi yıllar!

22 yorum:

  1. Çözülüm ne kız? Ben oraya takılıp kaldım. "Resolution" 'un türkçesi olmalı zahir. Dileğin çok çok güzelmiş. Not alıp ajanda filan ne varsa onun başına yazmalı her gün okumalı. Ama artık ajanda kullanmıyorum.
    Kızınla geçirdiğin zaman için kolaylıklar diliyorum.
    Şahane bir yıl olsun, büyülü gibi, sihirli gibi. Sevgiler en kocamanından.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. He aynen. Öyle diyorlar Türkçe'de..
      Aaa dijita ajandaya mı geçtin yoksa tamamen mi bıraktın?
      Çok sevgiler ve aynen Joe'm!

      Sil
  2. Iyi yillar C.!
    Biz iyi dusundukce, iyi olacak. Goreceksin. Su an sadece kotuye odaklandigimiz icin kotuyu besliyoruz. Keske bicak gibi kesilse bitse.
    Ben dunya barisi dilegimden asla vaz gecmeyecegim.
    Ayagindaki topuk dikeni denen sey olabilir, bir baktir istersen.
    Sana dilediginden fazla guzellik iceren bir yil diliyorum ailenle.
    Madem kuzen, teyze buyuk nimetmis, hadi ben de sorayim be C.!
    Ikincisi ne zaman :))
    En derin sevgimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ama topukta değil, topuk dikeni sanırım başka yerde olmuyor.. Bildiğin nasır sanırım, babet modası ile parmakarası ayakları mahvetti..
      MUCK! Musmutlu yıllar!

      Sil
  3. ya ben 1 yaşından sonra deliksiz uyur diye bir umuda kapılmıştım. en azından 12-6 arası deliksiz uyur diyordum. 2 yaşa kadar devam mı:(
    bu arada 2. ne zamaan sorusunu ciddiye almamışsın:P
    hepimiz için güzel bir yıl olsun :) mutlu yılar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :D her çocuk farklı canım.. deliksiz uyuyan da var, delikli uyuyan da.. Önemli olan senin uyuyup dinlenebilmen, ben onu dilerim sana! <3 sevgiler!

      Sil
  4. Unuttum söylemeye tarif ettiğin yer tıpkı benim ayakta da olan, aynı yer, ama rahatsızlık verecek derecede batmıyor bana. Dışa doğru basmaktan oluyor bence. Hele çocuğu da kucağında taşıyorsan. Ağırlık oraya biniyordur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen! Sen de mi ayağını yana doğru basıyorsun be kardeş, hatta ben ıslak yerlere asla çıplak ayak parmaklarımla basamam takıntım vardır hep yanyan böyle parmaklar değmeden komik komik yürürüm :D Çocuğu 9 ay karnımda 2,5 senedir kucağımda taşıyorum valla boyum zaten kısa, 3 cm daha kısaldı bence bu sayede.. :P

      Sil
  5. Ceren evet, topuk dikeni tam topukta oluyor ve üstüne basılamıyor topuğun. Bahsettiğin sertleşme benim ayak başparmağımın yan tarafında var, kendisi diğer parmakların en uzunu daaa:/ ilgi istiyorlar yani:) bu arada o danışmalar esnasında ne kadar çok kendiyle karşılaşıyor insan değil mi? Ben bi ara o kadar çok yaşıyordum ki "heh evet şimdi buna ihtiyacım vardı" falan diyodum söz konusu durumda içimden tabi. Umarım hep böyle bize yardımı dokunacak danışanlarla karşılaşırız yeni yılda:)

    YanıtlaSil
  6. Mutlu yıllar canım, bol uykulu bir sene olsun. O onbeşgün tatili iki çocukla beraber geçirdiğimi gözönünde bulundurmanı rica edeceğim :)) bende de o nasır gibi şeyden oldu ama yeri farklı ve benimkinin çocuklu hayatta hep yerlerde sürünmekten (diz üstü emekleme, sürekli yerde oturma vs) olduğunu düşünüyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Mutlu ve daha az yerde oturmalı yıllar o zaman <3

      Sil
  7. Uzunca hissettiğim bir aradan sonra tekrar yazılarınıza kavuşmak şahane. Ama şöyle bir iyiliği var ki birikmiş olduğu için kitap okur gibi keyifli olacak ;)) Ayağına baktırmalısın, geçmiş olsun. Yeni yılda ben de önce huzur ve sağlık diliyorum hepimize. Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutlu yıllar Yüzyıllık Konak!

      Sil
  8. Geç oldu ama geüzel bir yıl sizi bulsun :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, aynen ben de size güzel bir sene dilerim :)

      Sil
  9. vazelin sür bebeğim, düzenli (ben diyorum hem de düşün:) olarak her akşam yatarken sür 3-4 günde toparlanmaya başlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dün tırnakmakasıyla giriştim, ay deldikçe deliniyor sanki öbür taraftan çıkacağım öyle derin ince uzun içe doğru bir nasır.. Çok fena, bu yaşımda ilk nasırım :( Yaşlanıyoruz hühü
      Vazelini deniycem hemen şimdi..

      Sil