19 Mayıs 2015 Salı

Yine battı köşem bakkalı

Şu hayatta çözemediğim şeylerden ikisi; hiçbir vasfı yokken üst seviyelere gelen insanlar ile ortada görülür hiç bir neden yokken defalarca el değiştirip yine batan dükkanlar.

Birincisini kaportanın güzelliği, nüfuzlu dayı gibi nedenlerle açıklayabilirim hadi de, bu ikinci grup.. Eminim sizin de dikkatinizi çekmiştir, her mahallede var böyle binalar. Aslında yeri de güzeldir, iş yapmaması için görünürde hiç bir neden yoktur ama devamlı el değiştirir. Bir gün Köşem Bakkaliyesi iken, ertesi gün Mavi Tekel, bir ay sonra Sevgi Börekçisi, ertesi ay Gül Kuaför.. Yıllar içinde artık bu el ve isim değiştirmeler birbirine karışır, insanın aklı karışır, belki de bu nedenle artık orda ne açılsa insan merak etmez, uğramaz olur. Ya da belki de tam o noktada gerçekten kötü şans, nazar, karmanın ters tepmesi falan gibi parapsikolojik durumlar söz konusudur, kim bilir. Ama bu dükkan bir türlü tutunamaz yahu.

Bizim köşede de var böyle bir dükkan. Her iki yanında biri kuaför, diğeri benzin istasyonu olan iki müessese daha var yıllardır gayet iyi iş yapıyorlar ama bu dükkan - en son İtalyan mutfağı ürünleri ve şarapları satan nezih bir dükkandı - bir türlü iş yapamıyor. Ben diyeyim 2 siz diyin 4 ay içinde batıyor, önce tüm malzemeler sudan ucuza satılıp dükkan boşaltılıyor, sonra cama "yeni açıldık" yazısı ile yeni bir müessese geliyor. Bu arada tabii biz mahalleli de baya ucuza kaliteli şaraplar falan alıyoruz, biraz da bu dükkanların batmasında bizim de payımız var, nasılsa batacak ve ucuza alacağız diye alışveriş yapmıyor olabiliriz..

Ama mesela bir Türk vatandaşın işlettiği bir manav var köşede, o kadar yüksek ki fiyatlar ve 20mt. ilerde de bir market olduğu için 2 kez merak edip girmek ve hiç bir şey almadan çıkmak dışında hiç alışveriş de etmedim. Ama bu manav ben bu eve geldim geleli orada ve içinde hiç müşteri görmesem de bir şekilde satış yapıyor ki ayakta kalabiliyor. Yanında da büyük ihtimal amca oğlunun işlettiği bir ekmek fırını var, ikisi arada kapı önünde "lan"lı "mına koydum"lu nezih sohbetler içine giriyorlar (böyle zamanlarda ben de Türk olduğumu asla belli etmeyen haller içine giriyorum, Almanca'da başkasının davranışı ya da içinde olduğu aptallık için utanç duymak anlamına gelen "Fremdschämen" sıfatını da iliklerime dek hissediyorum). Ama her neyse küfürlü kazıklı, adam yıllardır orda ve gideceği de yok. Buna da heralde bizim dilde "Yürü ya Kulum" hali deniyor..

İtiraf edeyim, gerçekten bazısı hayatta böyle anlamsız ve haksız yere başarılı olurken, bazısının da görünürde hiç bir neden yokken "tutunamayan" olması beni çok rahatsız ediyor, anlam veremiyor ve kabullenemiyorum bunları.. Ama hayat bu galiba, bazı şeylerin anlamı ve mantığı yok.. Yoksa neden hırsız, arsız arsız, hiç bir şey olmamış gibi dönüp gelip en tepemize oturur oldu?

9 yorum:

  1. Feng Shui!!

    Ank'da da Köroğlu'nda koca bir bina var, dikiş tutturamayan.

    İnsanlar konusunda da, farklı düşüncelere sahibim.
    Tamamen self-confidence diyorum.
    Çok sipirütüelim bu aralar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :D fark ettim...
      Bak Feng Shui hiç aklıma gelmemişti ama tam yanında mimarisi aynı bir dükkan daha var, dekor desen her gelenin değişik yine de mi tutmaz yahu?!

      Sil
  2. ahahaa şahane bağlamışsın ama ceren ayağa kalktım alkışıyorum vallahi...

    efenim bu konu acaip bi konu her mahallede illaki vardır böle yerler ki girişimci kimliğimle fena gözlemliyorum bu durumu hatta eşle dosta paylaşıyoruz sık sık...

    yeri şahane olan sırf benim mahallemde böle 5-6 yer var her sene el değiştirir...
    bar restoran kafe vesaire.

    en son açıklamasını bulamadığımız için aynı senin modda,
    tutmadı mı tutmuyo abi diye bağlamaktayız konuyu.

    en son şahane bi örnek var...
    yıllardır aynı yerde iş yapan bi dandik köfteci pek tuttuydu...
    ama öle böle değil sıra felan bekliyolar kapılarda kuyruk.
    ha yesen köfteyi aman da aman değil sıradan bildiğin köfte eh işte idare eder özel formülü lezazeti felan yok.

    bu abi ufaktan markalaşmaya başladı en son çok ciddi bi paraya devretti tükkanı isim hakkını bile vermedi gitti aynı caddede daha güzel bi yere açtı aynı isimle....

    eski tükkan hala fulll..
    abi bi sene dayanamadı battı kapattı tükkanı.

    değişik işler bu işler yani.
    olmadı mı olmuyo abi.
    ne diyim:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O adam o dükkanın negatif enerjisini diğer dükkana taşımış yahu, ay iyi sıhhatte olsunlara dayandı bak konu! :D

      Sil
  3. bu arada o almanca sıfatın türkçe karşığı var mı ben mi bilmiyorum kendi aptallığından utanmayan başkasının aptallığından mı utanacak lan diye gerek mi görülmemiş güzide türkçemizde bilemedim:))

    varsa şayet beni aydınlatınız küçük hanım reca ediciğim.

    YanıtlaSil
  4. Biz de olsa "yatır vardır altında derler" de Alamanyalar'da yatır'ın ne işi var di mi? diye sığ bir yorum yapayım :)

    YanıtlaSil