28 Ocak 2015 Çarşamba

Kış işleri

Karlar altındayız, iki gündür bu diyarlara da kış geldi sonunda. Aslında Münih'e kış erken gelir geç gider, etraf Aralık başından Mart sonuna dek karlı olur hatta 21 Nisan'da bile lapa lapa kar yağdığını gördüm burada geçirdiğim 3 kışta! Yani kış burada şu yandaki fotodaki yüz ifademdeki gibi "bıktırır" ama bu sene gecikti. Hem gecikti hem de bir tuhaf geldi, dün resmen lapa lapa kar yağarken bir yandan da şimşekler çakıyordu! Ben şimşekli fırtına ancak baharlarda olur diye biliyordum, kışın şimşekli kar hiç görmemiştim, şaşırdım! Bahar ve yaz insanı olduğum için, umarım tuhaf ve de geç geldiği gibi, erken de gider diyorum. Kahrolsun kış mevsimi (burada su ve orman sıkıntısı da olmadığı için, hatta insanlar gereksiz su kullanımından azami derecede kaçındığı için "lütfen arada musluklarınızı açık bırakın, suyu uzun uzun akıtın, borularda kireç birikiyor" diyen bir belediyemiz bile olduğu için (! evet), doğa hassasiyetine takılmadan doya doya sövebiliyoruz kışa). Nefret ediyorum senden kış..

Her kış olduğu gibi bu kış da benim kıştan ne kadar nefret ettiğim eşimin dalga konusu oluyor, her sefer "ne kadar nefret ediyorsun aşkım, allaşkına bi daha söyle, tam duyamadım" dese de, o da benim kadar, hepimiz kadar baharı bekliyor, biliyorum.. Tamam yazı sevmemenizi anlayabilirim ama bahar, ah bahar.. Ah!

Kışı akıl sağlığımı kaybetmeden geçirebilmenin tek yolu; mandalina, battaniyeyi burnuma kadar çekip koltuğa gömülme hali ve sıcacık meyve / bitki çayları. Bu yandaki battaniye anneciğimin el işi göz nuru, 40+ senelik doktorluk mesleğine hoşçakal demesinin şerefine ördüğü "ustalık dönemi" eseri. Rengarenk cıvıl cıvıl, kışın eve yazı getirdi. Aslında annem bu battaniyeyi de (diğer herşey gibi) Maya'ya örmüştü ama biz eşimle sahiplendik hatta akşamları "sen almasana ben alıcam üstüme", "çekiştirmesene ayağımın başparmağı dışarda kaldı", "ya uyuyosun yatağına gitsene, battaniyeyle ben burda keyf yapıcam" türü kavgalar bile yaşıyoruz battaniye üzerinde. Lakin biraz samimi olmak icab ettiğinde ikimizi de gayet iyi sarmalıyor, sanırım amaç da bu aslında.

Renklerine bayılıyorum, annem nerden bulmuş bu kadar canlı ve birbiriyle uyumlu tonları bilmem. Hani kadıncaaz anane oldu, emekli oldu ama klasik "ören nine"ye bağlamadı valla böyle postmodern takılıyor, sağolsun, dolayısıyla bu renklerin modası da geçmez, tornunun "çeyzine" de konur bence.

Bir de bardağıma şu yandaki gibi bişey mi örse ayol? Ama yok, o zaman işte kadıncağız emeklilikte sıyırdı, kendini örgüye ahşap boyamaya adadı deriz. Bu kadar aktif bir insan yün yumakları arasında yitip gitmesin, onun daha hoş "aktif yaşlanma" projeleri var sanırım - bir önceki posttaki tamari topları da değil, ı-ıh, daha aktif projeler lazım üretken, sosyal ve gezgiç anneciğime benim ;)

Velhasıl, yine de, yeter artık kış bitsin, bahar görünsün ucundan. Temennim budur.

11 yorum:

  1. Ayy Cereeen, battaniye örmek istiyorum ben de, çok mu zordur dersin. Ne kadar zamanda örmüş annen bu ustalık eserini?
    Bir de çok şirinsin, berene de bayıldım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla ben hiç anlamam örgü işlerinden, hamarat arkadaşlar cevaplasın sorunu. Bu battaniyenin boyutları 180 x 160 gibi sanırım..
      Ay çok mersiii, çok utandım, lakin hemen aldım cebe attım iltifatı. O bereye ben de bayılıyorum ama yün şeyler beni çok kaşındırıyor çocukluğumdan beri. O nedenle de hiç giyemem yün, örgü falan :) Ama bu battaniye yumuşacık ve hiç kaşındırmıyor, anneme sorayım neymiş bu. Bir de annem bebeğe ördüğü için tabii organik bebe deterjanlarıyla yumuşatıcılarla falan yıkamış (bizim evde hiç yok öyle şeyler valla)

      Sil
    2. battaniyeye ben de bayildim ;) uzman degilim ama bildigim, tecrube ettigim kadariyla cevaplayabilirim kitapsiz kedi'yi. oncelikle; hic zor degil. eger cevrende ogretebilecek birileri varsa cok sanslisin, ben sahsen oyle daha kolay ogreniyorum. yoksa da zaten hic sorun degil cunku youtube'da cooook fazla ogreten hanimlar, beyler var. orgu mu tig mi yapacagina karar ver. sanirim bu battaniye tig isi. bence cok daha kolay ve zevkli, cabuk buyuyor. ne siklikla yaptigina bagli ama en fazla 2-3 ayda biter boyle bir battaniye. istanbul'da yasiyorsan eminonu yun icin cennet, tavsiye ederim. ya da tr yun icin cennet diyeyim, cok ucuz cok buralara kiyasla.
      ve ceren evet bere cok guzelmis, ve beni de hep kasindiriyorlar basima agri giriyor. ve biz munih'deyken azicik kar yagdi hevesimi aldim cunku kar yagsin diye dualar ediyorum artik burada :)

      Sil
    3. Bilgi icin cok cok tesekkurler :) gelin valla burasi bembeyaz!

      Sil
  2. Ya öyle deme ben karlı kışı çok seviyorum ve çok özledim çatlayacağım o derece kıskanıyorum sizi. An itibariyle hava feci kapalı ve yağmurlu. Battaniyende sen de çok güzelsiniz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gececim gözünü korkutmayayım ama benim Hollanda'da yaşadığım 2 ve ziyaret ettiğim 1 kış süresince gördüğüm kar 3cm'yi geçmedi :D Deniz etkisi diye düşünmüştüm ben.. Minnoş biraz ayaklansın gelin buraya belki seneye topluca kartopu oynarız? :D

      Sil
    2. biliyom canım hiç umudum yok burda kara dair artık bir de kış tatili derdine düşücez napalım :))

      Sil
  3. sen anneyle beni tanıştır ceren valla bak...
    ben onu postmodern çizgiden rönesans çizgisine ikna ederim...

    düşünsene bi battaniye üzerinde kayalıklar bakiresi...
    bi masa örtüsü üstünde son akşam yemeği...
    bi çarşaf üstünde venüsün doğuşu amma illa boticellinin olucek yoksa olmaz.
    bi peçete üstünde inci küpeli kız.
    aneam valla bu şahane bi fikir anneye bi çıtlat sen.

    ok derse ben patentini alırım...

    bak bi şal mesela...
    rembrandtın değirmeni...

    ahahahaa valla tutma beni bu böle gider.

    sen acil anneyi ara...
    benim içinde iyi çocuktur de efendidir de mülayimdir de.
    kötü bişi deme.

    ahahaa



    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :D Anlamadım sen bunların hepsini kendine mi yaptırıcaksın yoksa sürümden mi kazanıcaz, ona göre arıyım :D

      Sil
    2. yok yahu kendime değil direk pazara sürücez acaip kazanıcaz söle anneye:))

      gerçi ben de alabilirim bitane rembrandtın değirmeninden mesela...
      neden olmasın.

      Sil
    3. :D ahahaha tabii ya önce biz birer tane alalım, blogdaki arkadaşlar da pamuk eller cebe yapsın, böyle bedavaya okumak olmaz.. Sonra yavaş yavaş yerli yabancı pazarlara açılırız!

      Sil