19 Ocak 2015 Pazartesi

Gözünü seveyim Karma!

Karmaya inanınız. Pişman olmayacaksınız.

Eşim beni çok saf buluyormuş! Aslında saf değilimdir ama eşyalarımı paylaşma konusunda, tek çocuk olmama rağmen geniş gönüllü olduğumu söyleyebiliriz (kitaplarım dışında, onları vermemmmm, kıymetlilerim onlar benim), en azından eşimle karşılaştırılınca.. O biraz düşkündür eşyasına hatta sırf benden kaçırmak için bodrumda kendine "man cave" dediğimiz bir zula yaptı, benim atmak ya da vermek istediğim "şey"lerini oraya kaçırıyor. Benim dalga geçtiğim "savaş çıkarsa 3 hafta yaşamamıza yarayacak su ve yemek stoğu" da orada ve hatta evin salonunda duran, kimsenin oturmadığı, açılınca tek kişilik yatak da olan bir kanepeyi de yakında oraya taşıyıp, tüm bu yeme içme yatma yuvarlanma ve yine kutulara kaldırılmış legolarla deli gibi oynayıp yaşayıp gitme hayalleri falan var adamın! Neyse hikaye "koca utandırma" değil, severim kendisini bilirsiniz. Lakin anladınız aramızdaki "biriktirme" ve "salla gitsin" anlayışlarının çatışmasından doğan gerilimi..

Ben kullanmadığım eşyalarımı genellikle sağa sola veririm, eşimse bodruma koyar ve yıllardır aynı hikayeyi anlatır: "ben bunları ebay'de satıcam, çok para eder bunlar". Çok para dediği de valla ederinin %50'si değil. Benim bakış açıma göre, para edeceğine, başkasını mutlu etsin, daha iyi.

Dün yine böyle bir "şey"imizi ihtiyaç sahibi birine verdim gitti. Eşim de bana "aaaa ama ona ben 90 euro verdim, ebay'de en az 45 euro ederdi" diye kızdı. Evet ekmek aslanın ağzında, kolay kazanılmıyor ve de benim bu şey'i veriverdiğim aile bizden gani gani zengin bir aile ama olsun. Önemli olan niyet bence.. Yine de biraz üzüldüm, hakikaten saf mıyım, insanlar bu anlamda beni kullanıyorlar mı diye. Sabaha cevabı hazırdı!

Sabah bir email arkadaştan, 3 saatlik bir çeviri işi varmış, anadili Türkçe olan birini arıyorlarmış, saat başına 50 euro veriyorlarmış! Hiç yoktan böyle bir şey şimdi.. 90 Euro gitti 150 Euro geldi, bu da karma değildir de nedir siz söyleyin bana..

8 yorum:

  1. Sevgili C,

    Ben de bu konuda bişi yazacaktım. Tam göz yaşımı silip, biraz kendime geleyim diye seni okuyayım demiştim :)

    Karma is the Biatch!
    Seviyoruz kendisini.

    YanıtlaSil
  2. veren el alan elden üstündür ve elbet dolar harikaydı....

    YanıtlaSil
  3. Ya ben bu şeyden alıp şuraya verme felan hiç sallamıyordum, 4 aydır yoga yapıyor, orda da karşıma çıktı bu olay. Şimdi böyle eğilip kalkıp ayaklarımı kafama deydiriyorum ama karma ile ilgisini henüz anlamış değilim. Almanlar yogayı çok seviyor. Çok gelen var.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hahahaha 96'dan beri düzenli yoga yapıyorum, lakin karma ayrı alem silvia, aman kendisiyle yüzgöz olmayasın..

      Sil
  4. Karma gerçekten var! Bir çılgın arkadaş sayesinde bu sıra karma pek dilimden düşmeyen bir kelime haline geldi. Güzel şeyler yapınca güzellikler bulmaya zaten hep inanmışımdır ama şu sıra evrene de bol bol mesajlar yolluyoruz uzak da olsak karmacı dostumla:) Beni de daha umutlu mutlu kalmaya zorluyor bu düşünce biçimi hoşuma gidiyor. Zaten seninki de kanıtı olmuş valla!
    Bu arada bir zamanlar ben de biriktiriciydim şimdilerde atıcıyım:) Bir süre sonra neye dönüşeceğim bilemiyorum!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evrene mesaj yollamış mıydınız? Evet. Yedim ben onu! :D
      Aynen ben de biriktirirdim, zaten bizim gibisinden kork (bir de liboşa dönmüş 68'liden tabii)

      Sil