9 Aralık 2014 Salı

Eşime Millennium Falcon'u neden almadım

Eşim hıristiyan, ben müslüman olduğumuz için her iki dinin bayramlarını da kutluyoruz. Noel onun için çok özel bir dönem, burada daha önce bahsetmiştim neler yaptığımızdan. Henüz ağacımızı almadık ama ben her sene canlı ağaç kesme konusunda mızırdandığım için, şimdiden kesilecek ağaç yerine dikilecek iki fidemizi aldık. Takvimler de hazır tabii ki, bu sene 3 kişilik. Her sabah heyecan içinde açıyoruz minik paketleri, seviniyoruz. Mumluğu da bu sene satın almak yerine kızımla ikimiz kendi ellerimizle hazırladık, berbat oldu ama bizim oldu işte.. Sıra geldi en berbat işe; hediyeleri seçmek, almak.. Berbat diyorum çünkü ben hediyeleşmek konusunda inanılmaz yeteneksizim. Ne hediye almayı severim, ne de bana hediye verilmesini. Burda anlatmıştım nedenlerini, tekrar etmeyeyim. Lakin en güzel (ve aynı zamanda en berbat, çünkü ruhsuz) hediye bence para yahu, ama istenmiyor da, verilemiyor da (ayıp). 

Onun yerine biz bir süredir böyle özel günlerde birkaç opsiyonlu listeler hazırlıyor ve birbirimize sunuyoruz. İyi fikir evet, alan memnun veren memnun, hatta listeyi elektronik ortamda hazırlayıp nerden alınacağına dair link falan da koyuyoruz. Bir de paketi açarken şaşırmış gibi yapıp sevinince de tam oluyor. Evet.

Bu sene eşim benden 3 opsiyon istedi, bunlardan biri de Lego'nun Star Wars özel serisinden Millennium Falcon uzay gemisi. Eşim 34 yaşında evet. Kendisi Lego konusunda dehadır ve evimizde sanırım 200kg civarında Lego parçası var. Hatta 1,5 yaşındaki kızıma doğum günü değil seyran değil, öyle gidip alakasız zamanlarda aldığımız Lego'lar kendi kilosunu ve boyutlarını çoktan aştı. Elalemin içinde gümüşleri olan vitrini olur, bizim salonda uzay gemileri, tanklar, uçaklar durur. Eşim Legolrıyla oynarken, yere dağılmış 10.000 parça arasında ufacık bir parçanın nerde olduğunu 2 dakikada falan bulabilme yeteneğine sahip. Aslında gerçekten tuhaf bu ama görsel tasarım uzmanı olduğu için, biraz da mesleki deformasyon diyelim.. Velhasıl; Lego eşim için önemli. 

Bu sene aslında listedeki diğer seçenekleri almak bence daha mantıklıydı, gerçekten ihtiyacı(mız) olan bazı şeyler vardı ama "evli ve rutin" olmamak adına ve de Noel'de herkesin biraz çocuk olmaya ihtiyacı olduğunu düşünerek, evet bir delilik edip M.F'ı almaya karar verdim. Biraz da "bak, sana bu hediyeyi veriyorum çünkü evli ve çocuklu olsak da hala büyümedik biz, beraber büyüyoruz, hala içimiz çocuk ve hala eğlenceli insanlarız" demek için, kendime kendimi kanıtlamak adına falan da alıyordum. Bir de eşime devamlı Legolarını temizlemesi ve bir yere kaldırması için baskı uyguluyorum yıllardır (ve bi işe de yaramıyor) bu da kendimi tam "anne" gibi hissettiriyor, tüm bunlara tezatlık olsun diye almaya karar verdim. 

Verdim de ne oldu derseniz.. Stokta yokmuş, en yakın 70km uzakta bir kasabada var. Tamam, gözümü kararttım gideceğim. Benzini koca ödüyor nasılsa, atlarım arabaya dedim. Planı yaptım ettim derken.. Bu gece adam beni delirtti. 

Uyuyamıyorum. Neden bilmiyorum uykum kaçtı. Saat 4 şu an. 2'den beri de kocaya sinirliyim. Kendisi tınıyor mu, hayır, horul horul uyuyor. 2'de geldi beni "bu gece uyumamaya karar verdin galiba" diyerek sinirlendirdi. Benim uyumamam, onu da uyutmuyormuş! Neymiş ben yatakta olmazsam uyuyamıyormuş. Yarın çalışacakmış, uyuması lazımmış. Sanki ben sabahtan akşama kadar evde yatıp yuvarlanıyorum (ki bir süredir part-time çalışmaya da başladım full time çocuk büyütmenin yanısıra). Aylardır kulaklıkla yatıyor, kızım gece 100 defa uyandığı için, kendisi uyanmamak adına. Nasılsa anne var, koşuyor ilk gak guk'ta, baba eve ekmek getirir ya, aman o uyusun. Ay sinir bastı yine.

Tüm romantizmi aldı götürdü bu bencilliği. İçimdeki rutin hayata bağlamış anne kılıklı yetişkin de dedi ki "Alma işte Millennium Falcon'u". Alma üstüne de yaz koca bir mektup, noel gecesi açsın okusun neden almadım M.F'u. 

Ayh.

İşin tuhafı ne biliyor musun be blog.. Sabah 0 uykuyla, mor gözlerle kalkıp, bin kaplan gücünde uyanan kızımla tam 12 saat hopla zıpla yuvarlan yapacak olmam değil. bu adamı çok sevdiğim için, gidip 70km öteden o M.F. zımbırtısını alacak olmam. Sırf Noel ağacının altındaki paketi açarken ışıldayan gözlerini görebilmek için.. 

Aşk ne tuhaf bişey be. 

12 yorum:

  1. Ayy, fotoğraftaki şey yapılabilir bir şey gibi görünmüyor pek. Ayrıca bu devasa şey, evin neresinde duracak?
    Bir de senin sinir olma ve aşık olma durumları arasındaki gidip gelmelerin çok şirin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :D o biraz aşmış evet ama sanırım bizim evdeki tüm parçaları birleştirsen bu boyutta birşey yapabilirsin :D salonun neresi de soru mu kediciğim, tam ortası!

      Sil
  2. Benim kocada da puzzle yapma hastaligi var yakinda tum duvarlar dolmus olur diye tahmin ediyorum.biryandan da kokuyorum bebeto parcalari yutcak diye bilmem kac metre bir puzzle matimizda var ki yerlere goklere sigmiyo ama o parcalar yinede ortaliga saçılabiliyor ayrica evde gozleri dort numero hipermetrop olmasina ragmen hala nasil farkettigini anlayamadigim bir şekilde en küçcük tozlari bile ağzina atan bir küçük tazmanya canavarimiz var.bu yüzden baya baya korkuyorum ben bu puzzle parçalarindan.maya yemeye kalkismiyomu illaki yere falan düşerdir bu parçalar hayir cozumun varsa ben de isteriim cerencim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tuba Maya artık herşeyi ağza atma yaşını geçti çok şükür.. Aslında pek ağza atmadı da, ben hep eline verdim hiç panikle çekmedim ama ağzına götürürken "hayır, yenmez o" dedim, birkaç seferden sonra öğrendi ne yenir ne yenmez. Ama biliyorsun ne emzik kullandı ne de iştahlı bir çocuk da değil :D Ondan da olabilir.

      Sil
  3. Bizimki de bu kadar olmasa da bir lego sever şimdilik dilaya duplo ları alıp duruyor her yerden lego çıkıyor delireceğim, bir süre sonra ufak parçalara geçerlerse hiç şaşırmam. Resimdeki de çok büyükmüş ya. Peki merak ettim maya o legoları bozmuyor mu yaparken müdahale etmiyor mu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla Gece kendine çekmiş kızı da, 1 yaştan beri bunlar yere oturup lego yapıyorlar beraber, Maya artık küçük parçaları da takıp çıkarmaya başladı :D Ben de totolarını topluyorum tahmin edersin (grrr)

      Sil
  4. Yanıtlar
    1. Gittim :D Eşek kadar paket, ereye saklasam derdindeyim şimdi.. Seinfeld'in bir bölümünde Kramer tüm saklanılan yerleri buluyordu ya aynı durum bizde de var :P

      Sil
  5. Galiba benim yorum kendini imha etti. Neyse çok da önemli şeyler yazmamıştım :((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :(((( senin yazdığın her kelime önemli benim için be Joe, hay Allah!

      Sil
    2. <3 <3 <3 Diyordum ki biliyorum galiba ben o star wars uzay gemisini. Benim yeğeni eve getirirken oyuncakçının önünde ona takılmıştı ben de kafamda yılbaşı hediyesi olarak ona onu alırım demiştim. Dev bir kutuydu ve parama kıyacaktım çünkü böyle hayatının hayaliymiş gibi bakmıştı. Sonra onu başka oyuncakçıya götürdüm geçen sefer sinema çıkışı, gene star wars legolarına takıldı, fakat sonra bambaşka bir oyunu görünce öbürlerinde hiç yapmadığı şeyi yaptı: ben bunu istiyorum! dedi. Ben de erken yılbaşı hediyesi olarak aldım onu.
      Ne uzay gemisiymiş! Ne star wars mış ne legoymuş kardeşim! ...diyordum :))))) Burada yaşasaydınız senin kocayı benim yeğenle tanıştırırdık kesin çok iyi anlaşırlardı :D

      Sil
    3. Süper teyzeeee (ya da hala)! Evet ya, çocukların (ve kocaların bazısının) oyuncaktan başka neyi var ki di mi ama?! :)

      Sil