26 Kasım 2014 Çarşamba

Mascarpone, yaktın beni

İtalyanların ünlü Tiramisu tatlısını bilirdim de, bizim memlekette Türk usulü tiramisu labne peyniriyle falan yapıldığı için, içindeki Mascarpone'nin ne menem bir şey olduğunu bilmezdim. Bu tip şeyleri belli yaştan sonra öğrenmek pek hayra alamet olmuyor.

Sabahın köründe spora gitme hevesindeyim (ne hevesi yahu, başka zamanım yok ki..) her kış başı olduğu gibi, vücut direkt ayı moduna girdiği ve uykuya hazırlanma adına metabolizmayı yavaşlattığı için, bir takım kiloların alınmaması mümkün olmuyor (uzun lafın kısası: kilo aldım). Dolayısıyla deli gibi koşuyor, kütür kütür ağırlık indirip kaldırıyor, erenler gibi yoga yapıyor, kelebeklere haset kulaç kulaç yüzüyorum. Spor belli yaştan sonra daha da elzem. Güne bu şekilde başlayınca, kuşluk vakti geldiğinde bir Afrika kabilesinin bir aylık yiyecek stoğunu tüketecek denli acıkıyorum. Açlıktan gözüm dönmüş şekilde eve geldiğimde karşıma bu Mascarpone denen İtalyan mafyasına layık isimli arkadaş çıkıyor. Bizim eve mascarpone bu hafta girdi; ne yalan söyleyeyim, ahir ömrümde eksikliğini hissetmemiş, varlığını bilmemiş yaşar giderdim. Aslında yanlışlıkla girdi. Sızdı diyelim. Sevgili metropol insanı eşim, alışveriş dehası olarak biliyorsunuz mandalina istediğimde portakal, beyaz turp istediğimde kereviz alır gelir (sosis ağacının varlığına inandığından da şüphe etmekteyim). Bu sefer de, üç senedir her hafta aldığın krem peyniri alma sen, değişiklik iyidir de git mascarpone al. Ses etmedim çünkü benim de zihnimde ilk paragraftaki mantık yürütmelerle mascarpone bir nevi labne olarak vuku buluyordu. İyi, labne severim.

Lakin mascaspone nerde labne nerde sevgili Türk Tiramisu Derneği üyeleri.. Mascarpone bildiğiniz Türk kaymağı ile yayık tereyağının karışımı bir blog, kütle, beton küp, ne desem bilemedim. Şok içindeyim. O açlıkla ekmek üzerine sürdüm, üzerine de "Svanjelique" ismini taktığımız kukuman kuşu çifti arkadaşların düğününde bizlere hediye ettikleri mor menekşe reçeli (böyle birşey varmış evet, Fransa'nın parfüm diyarı Grasse'ın yerel tatlarından, violette reçeli)ni yaydım. OH. Peynirle kırmızı reçel yemeyi çok severim, yağ hiç yiyemem reçelle.

Oh oh da, blog şeklinde mideye indi bu kütle. Sindirsen bi türlü, sindiremesen bi türlü. Cırcır olmak olası. 100gr'ında 385 kalori olan mascarpone bir yana, reçel diğer yana, ekmek öbür yana.. Spor yapan insan ne isterse yer derlerse de, inanmayınız. Direkt totoya iniyor.

Mascarpone yemeyiniz.

Kilo aldığımı şu şekilde anlıyorum; yaşlı insanlar bana güzelliğimle ilgili iltifatlarda bulunuyorlar. Malum yaşlıların kilo anlayışı bizden 10kg ilerde.. Kızım da göbeğime ve kollarıma şap şap vurmaya başladı, akustik açıdan lömbür lömbür iyi ses veriyorum sanırım. Eşim de en son "bu halini çok daha fazla tercih ederim" dedi ki, buna sen kafadan 3 kilo yaz zaten. Bir yandan da, "beni sevenler şişman seviyor, neden bu incelik özlemi" de demiyor değilim. Lakin 160 boya 50 kilonun üstü olmuyor arkadaşlar.

3 günlük detoks planlıyorum, hemen bu akşamdan başlanmak üzre (yarına bırakırsam, olur sana çıkmaz ayın son perşembesi..) Katılmak, acımı paylaşmak isteyen?

12 yorum:

  1. Ayyy.
    Ben paylaşırım. Ben kilo aldığımı don lastiklerinin sıkması ile anlıyordum.
    Şimdi, etek giyince (ki sadece etek/elbise odaklı giyinmekteyim artık) bacaklarım sürtüyorsa anlıyorum.

    Basit yöntemler var denemek istersen.
    Çörek otunu her yemeğe eklemek bir seçenek. Çörek otu yağı içmek sabah/akşam aç karnına başka hızlı bir seçenek. Ama bulabilir misin?

    Sonra, tarçın! aaaaaaaaaaaaah!
    Metabolizmayı hızlandırıyor. Yeşil çayın içine atabilirsin. Ofiste şu an su içine atılan çubuk tarçın var. Ben 1 saat bekledi dayanamadım ki benim su içime hızım çok yüksek. o seyreltmeye bile baydı içimi.

    bir de aç karnına tatlı yememek. bu benim içgüdüsel sırrım.

    ek olarak nlp sel bir yöntem var. onu vidyo çekmem gerek. telefonuma ay dokunmatik ay dokunmatik eldivenim var derken, bozuldu. ben de yenisini istemedim. gelene kadar sosyal medyadan uzağım!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hahaha don lastiği süper :D hakikaten bak doğru, var öyle bir şey, don şeklinde iz çıkıyor üçgen üçgen hahahaha
      çörek otum çok var, tarçın da kolay bulurum noel dönemi öncesi :D hemen başladım bile. nlp'sel yöntemi açınız bağyan?

      Sil
    2. Bu arada ben bu yöntemlerden sadece tatlıyı yapıyorum senelerdir.

      tarçını da dondurmaya bile dökecek kadar seviyorum. sonuçları duyduklarım ile garanti edebilirim.

      nlp'yi mail atayım ben. belki çekilmiş videosu vardır. önce aratayım.

      Sil
    3. Hayatimda o kadar karisik bi mail almadim be J. gece gece :)))) IQm yerlerde surunuyor, bitek onu anladim!

      Sil
  2. Oh yarasın :) bence 160 boy 55-57 ye kadar kaldırır hiç dert etme. Ben de çok sık olmasa da arada alıyorum moscarpone ve tiramisu yapıyorum. Fakat özellikle hani kaymaklı tatlılarımız var ya, baklava yanında kaymak, ekmek kadayıfı falan, onlar için bu peynir şahane. Bizim türk bakkallarında tr deki gibi sert kaymak göremedim ben cıvık cıvıl yoğurt gibi bişey var. İşte o kaymaklı tatlı zamanlarında moscarpone kurtarıcı oluyor :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet benim de aklıma ilk ayva tatlısı geldi valla Gece :D

      Sil
  3. Dert sende derman bende, mailini yaz bana :)

    YanıtlaSil
  4. Yalnız Mascarpone tam mafya adı gibiymiş hakkaten.Bir de canım fena halde çekti bu yazıdan sonra. Hele ki o menekşeli reçelle. Bende orijinal bir tiramisu tarifi var hayatımda yediğim en başarılı tiramisu fakat mascarpone yerine ne koymuş olabilirim içine? Gece'ye katılıyorum. 160 boy 57 kiloya kadar kaldırır. 53 kilo idealdir. Ne demişler, yemeğin salçalısı, kadının kalçalısı :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. senin elinin tadi girmistir joe'm, gizli tarif arama..

      Sil
  5. Ay yazıyı okurken mest oldum bu kadar mı güzel anlatılır her bi'şey :))) bu hali pür melalimiz için ben de bir haftadır sabah ve akşam iki greyfurt bir limon suyu sıkıyorum içine bir tatlı kaşığı bal; ayrı bir çay bardağına kaynar suya bir dal tarçın ve bir parça zencefil atıp ılıyınca greyfurtlu suya ilave edip ılık ılık içiyorum. İşe yaradı şimdilik. İşe yaramamaya başlayınca buradakilere bir göz atacağım. Bu sana gelen mailleri de merak ettim. Don lastiklerimizin bol geldiği günleri görmeyi diliyorum, sevgiler ;)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :))) yuzyillikkonak aman dilini isir, don lastiklerimizin bol gelmesi ciddi iskeletora donduk anlamina gelir ki o da sismanliktan beter bence. yalniz senin bu su da mutismis, ben su icemeyenlere hep icine birkac dilim portakali kabuguyla atin derim cok lezzetli oluyor (ben de sanki beslenme uzmaniymisim gibi demec veriyorum, ayip!)

      Sil