5 Ekim 2014 Pazar

Yulaf sütü ve diğer besleyici şeyler

1 haftada 2 kg aldım ve bir çuval çimento ağırlığına yani 0.05 tona ulaştım. Kabus gibi. Ama nedeni aşırı yoğunluk ve yorgunlukla gelen "zaman bulduğun anda, sana en yakın alanda yiyecek ne bulursan ağzına tıkıştır" felsefesinin sonucu. Çevrem o kadar enteresan bir çevre ki, elimi attığımda bulduklarım da bir tuhaf. Misal; yulaf sütü. İyice vejeteryanlığa bağladın diyeceksiniz, alakası yok. Girdiğim bir markette pazarlamacı yeşil gözler'in kurbanı oldum, "hem organik hem de çok sağlıklı, üstelik kampanyada" diye denettirildiğim bir yudum yulaf sütünü, yeşil gözler'in hatrına aldım çıktım. Evde tabii yanında yeşil gözler olmayınca pek de içilesi birşey olmadığını fark ettim ama işte, iş işten geçmiş bulundu. Evde benim dışımda bu tip deneysel yaklaşımlara açık bir başka birey de yok. Dik kafaya, 1 litre yulaf sütünü.. Sıvı ekmek yer gibi birşey, kalori zengini, tabii içince o gün başka birşey yememek gerekiyor adeta.. Lakin olmuyor. Acıkıyorsunuz yine.

Acıkınca ben ben değilim. Şu yandaki "domateli pırasalı kiş"i en son teeee Mart'ta doğum günümde, dilim dilim, pasta niyetine yemiştim ama hala rüyalarıma giriyor. Yoğun ve yorgun kocam yapsa da yesek, bu sıra bu sünger beyinle ben yapsam kesin yanar, yapışır, tuzu yağı az geldiği için lezzeti olmaz. Fotosunu çektim ki, ara sıra dönüp bakayım, hayata dair inancım azaldığında bu kiş bana ilham versin. İlham yanında baya kilo da veriyor tabii, içinde bolca süt kreması, peynir, un ve diğer tüm "beyaz güzel"ler var. Ama pırasalı bak, sırf pırasalı olduğu için size sağlıklı diye satabilirim. Pırasayı çok severim, kerevizi de çok severim, bamyayı hiç sevmem (ordan kurtarayım bari) ve bunların klasik zeytinyağlı yemekleri dışındaki opsiyonlarını denemeyi en çok severim. bana çeşitli tariflerle gelin, ben de oturayım yiyeyim, 0.05 tonu da geçeyim.

İnek hayvan da kalamar değil mi, onun canı yok mu diyeceksiniz. Haklısınız. Fakat ben kalamarı da çok severim. Üstelik ızgarasını da denedim, hiçbir şeye benzemiyor. Böyle cozur cozur kızartacaksınız ki, sağlıklı kalamar "heyvanı" en sağlıksız ve en lezzetli şekline bürünsün. Yanına illa ki bol sarmısaklı yoğurtlu, az kerevizli kalamar mezesiyle, üstüne foşurt diye limonu da sıkarak. Kalamarı löp löp yemek olmaz tabii ki, illa ki domates salatalık biber söğüş, üstüne bolca sirkeye bandırılmış en beyaz ve pufidik Türk ekmeği.. İlla ki. Yoksa fazla sağlıklı olur, yeterince kilo aldırmaz, aman ha! İşte elalem taş devri diyetleriyle, Dukan diyetleriyle, çimen suyu sıkıp içerek, evinde heyvan niyetine kefir mayası besleyerek falan bilinçli şekilde kilo verirken, ben de bu şekilde, yoğunluk ve yorgunluk içinde, adeta kış uykusuna hazırlanan bir ayı heyvanı misali gün be gün semirmekteyim. Biri beni durdursun.

11 yorum:

  1. İki kilo birsey değil verirsin hiç merak etme hem önümüz kış :) ben bir ara yazmıştım kereviz sapı salatası denemen tavsiye http://ge-ce.blogspot.nl/2014/01/aperatif-kereviz-sap-salatas.html?m=1

    YanıtlaSil
  2. hahahhaaaa
    ceren durmak yok yola devam:))

    yannız hakkaten karideste heyvan ya.
    ahtapot salatası.
    güveçte tereyağlı karides nolucak bilmiyorum.
    bilirkişi atayalım bu konuyu çözsün.

    evet evet..
    bi dilkece yazayım ben vilayet makamına:))

    hay allah ya

    :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. absalooooom :D bu yaştan sonra boyuna büyüyecek değiliz ya, enine enine..

      Sil
  3. Murphy bu konu ile ilgili olarak su yasayi soylemis "Hayattaki guzel seyler, ya kanun disi, ya ahlak disi yada sismanlaticidir".

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O sözü duydum evet, katılıyorum.
      Murphy'nin bir kişi olduğunu bilmiyordum. Daha doğrusu bu yorumdan sonra biraz araştırdım, aslında bizzat bir kişi de değil ama 1860'ların matematikçisi Augustus De Morgan'ın bazı sözlerinden türetilmiş olabileceği söyleniyor. Ya da 1951'de Anne Roe'nin bu tip söylevlere özgü bir kitabı var, o da olabilirmiş. Çok ilginç..

      Sil
  4. Wikipedia " Amerikalı mühendis Edward A. Murphy, jr. tarafından, başarısızlıklar ve hata kaynaklarının karmaşık sistemlerde incelenmesi üzerine ortaya konan özdeyişlerdir." seklinde yazmis, irlandali fikralarini bizim lazlara uyarlamalari gibi bazi ozdeyisleride eklemis olabilirler :-)

    YanıtlaSil
  5. Off Ceren, duyan da seni 100 kilo oldun sanacak:) Hayır kendini cezalandırmak için ton babından söylemenden belli, sen düzenli spor yapan, alsa da çabuk veren bir bünyeye sahipsin, diğer blogtan biliyorum yani:) Üç günlük dünyada insan azıcık kilo alıp çokça mutlu olabilmeli, en azından yerken:) Gündem berbat ya, derdimiz kilo olsun:) Öperim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bahar valla haklısın, ne yazık ki benim en kötü huylarımdan biri bu kilo takıntısı (diğer biri de şeker sevdası :D) Bu iki kiloyu verdim bile yazdığımdan bu yana ama takıntı işte, çok korkuyorum kilo almaktan. Oysa ergenlikte balık etli 60 kilo bir kızdım ve çok da mutluydum, 43 kilo olduğum anoreksik bir dönemim de var hayatımda, inanılmaz mutsuzdum. Aslında dediğin gibi, başka şeyler öyle ağır geliyor ki, bu tip şeylere takılmayı tercih ediyor beyin..

      Sil