7 Ekim 2014 Salı

Yine geldin SOM bahar!

Kıştan önce son nefes gibisin, SOM bahar!

Anlaşılan bu kış erken gelecek ve zorlu geçecek. Sadece ayva bolluğundan değil, daha şimdiden paltoları ve bereleri giymiş olmamızdan, zaten yaz boyu pek yüzünü göstermeyen güneşi en son ne zaman gördüğümü hatırlayamadığımdan, pastırma yazı denen şu yandaki güzellik de olmasa daha şimdiden tümden delirecek olduğumuzdan anlaşılıyor.

SOM bahar yine geldi, azıcık kalıp yerini bitmek bilmeyen kışa bırakacak. Tüm renkleri ama en çok da maviyle yeşili alıp götürecek, yerine griyi bırakacak. Balkonları temizledik, çiçekler çoktan öldü bile. Son 3 yazdır inatla bu coğrafyada sardunya yetiştirmeye çalışıyorum ya, artık pes ettim. Bir saksı sardunyayı sadece bana eskiden Akdeniz diye bir yerde yaşadığımı hatırlatsın diye, salonun en özel ve güneş alma olasılığı (en azından olasılık, umut) olan yerine koydum. O da inadına çiçek açtı, yapraktan çok kıpkırmızı çiçeği var.. Olsa ne yazar.. Önümüz kış. Uyku. Ölüm.

Kuru yaprakların üzerinde zıplıyorum, hala bisikletle dolaşıyorum, ellerime daha ton ton krem boca etmeme gerek yok ama hafiften başladı soğuğun getirdiği cilt kuruluğu ve çatlamalar. Üzerindeki Norveç bayrağını andıran bayrağa ve reklamlarında karlar içinde gülerek oynayan ultra sarışın çakma Norveçlilere karşın, Neutrogena bir Amerikan markası, biliyor muydunuz?! Norveçle hiçbir ilgisi yok, bildiğin Kaliforniya'da üretiliyor üstelik.. Bir işe de yaramıyor zaten.. Direkt domuz yağı falan boca etmem lazım benim derime, domuz yağı özellikle yanık ve yaralara karşı mucizevidir, onu da biliyor musunuz? Çok gayri-müslim oldu bu post kanaatimce..

Bu sıra biz hep dışarlardayız ya, kendimi bitpazarlarını gezmeye adadım. Birşey aldığım yok da.. Ne acaip şeyler satıyor insanlar bir görseniz.. 60'lardan kalma eşyalar pek "retro" olduğu için moda ve baya pahalıya gidiyor ama bu sıra bir de 80'ler modası var ya, offfff. Bu modayı takip etmeyeceğim, nefret ederim 80'lerden; giyim, saç, müzik, of yani. 90'lar da moda olacak mı acaba yahu, daha dün gibi çocukluğum, ne zaman geçti 25 sene?! 90'lar deyince aklıma pek bir "akım" gelmiyor, sanki özellikle ruhsuz, kişiliksiz ve arada kalmış bir dönemdi o.. Velhasıl bitpazarları sonbaharda çok renkli, çok vatkalı. Tuhaf. Ama şöyle yandaki gibi bir sanat ineği bulsam, alırım.

Bir de Fargo'yu bitirdik, pek şükür. İlk birkaç bölümü pek sarmasa da, ilerleyen bölümlerde kendine hayran bıraktı, şiddetle tavsiye ederim. Coen biraderlerin aynı ismi taşıyan filmi ile bağlantılı (yapımcıları onlar zaten) ve gerçekten yaşanmış bir hikayeden ilham alınmış. Tom Hanks'in oğlu Colin Hanks da temel karakterlerden biri, şaşırdım. Pek boynuz kulağı geçecek gibi durmuyor ama..

Ha en güzeli de, heryer balkabaklarıyla doldu burda, çorbasından tatlısına, böreğinden tavuklu yemeğine, kişinden pizzasına ve bu sene bir ilk olarak bir de tabii ailemizin afacan bireyine yönelik denemelik atıştırmalıklar yapıyoruz. Kendisi pek sıcak bakmıyor "yiyecek" olayına bu dönem ama biz onun yerine de yiyor ve büyüyoruz (enine doğru). Yaşasın balkabağı! Mandalina da çıktı burda, bir de kestane çıktı mı oooooh, sonbahar güzel bile olabilir (ucunda kış olmasa).

8 yorum:

  1. En sevdigim mevsim sonbahar. Ama keyfini cikaramiyorum.

    Ellerine zeytinyagi da surebilirsin, tatli badem veya susam yagi. Ama ne varsa bebak kremde var. Yollayayim mi, ister misin?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Cağnım J. Sen de olmasan..

      Sil
  2. bayramda berlin'deydik sonbahar pek güzeldi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Münih'e neden gelmiyorsunuz, öcü mü var bakim?! :)

      Sil
    2. başkentten başlayalım dedik :)

      Sil
    3. Gönüllerin başkentine gelin :D

      Sil
  3. 50'ler, 60'lar tamam da, o 80'ler nasıl moda oldu yahu? çağın yüz karası bir dönem kendisi neticede. kimin yüzünden hortladı bir bulsam... ayrıca niye yani, niye? mantıklı bir açıklaması olan varsa beri gelsin, bana bir açıklayıversin gari.
    kuru ciltli bir insan olarak, ekstra yağlanma, kırkpınar güreşçileri kıvamında gezme mevsimi bana da geldi. oysa hava doğru düzgün soğumadı bile. gerçi bana soğudu. ama bayramda baktım teyzeler, amcalar denize giriyor utandım kendimden. benim bünye çabuk havaya girmiş anladım ki...
    80'ler geri gelmeyeydi, bir de kış gelmeyeydi iyiydi.
    öperim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vallahi ben de anlayamadım, direkt geçseydik 80'lerden 90'lara bari ama o zaman da kendimi çok yaşlı hissedeceğim. Hem kış hem 80'ler vallahi çekilmez bir sezon bizi bekliyor :/ Zaten denize giren bir çocuklar bir de yaşlılar bu mevsimde :P Bir de deliler diyeceğim, benim de çok girmişliğim vardır da..

      Sil