23 Ekim 2014 Perşembe

Yetişkin toplumda çocuk olmak

Bu sabah erken kalktım. Erken kalkan yol alıyor evet. Eşimi arabayla tren istasyonuna bırakıp, şeytana uyup direksiyonu alışveriş merkezi yoluna kırdım. Normalde ben alışveriş merkezlerini sevmem ama hava bir gudubet, sabahtan insanın ruhu sıkılıyor. Yolda 30km hızla(!) direksiyon sallar ve asgari derecede dikkat toparlayabilmiş halde ve azami derecede sıkılma halindeyken aklıma şu geldi: Yaw ben resmen içimdeki çocuk kafasıyla 'yetişkin toplum'da yaşıyorum. 

Şöyle ki; bu yolda 30km hız sınırı var, bence şaka gibi. Eşek şakası. Çünkü yol dümdüz ve 5 adet de trafik lambası var 5km içinde. Neden 30km hız sınırı var, çünkü yolun iki yanında bahçeli evler var ve bu bahçeli evlerin halkı 30km'den hızlı geçen araçların sesinden rahatsız oluyor ve de yerleşim bölgesiyiz biz diye baş kaldırıp 30km sınır hakkını elde ediyorlar. Türkiye'de olsa en başta polis güler kıçıyla. Ama burada hepbirlikte 30km (ben +%10 ile 33 km!) tıngır mıngır esneye esneye gidiyoruz. Ruhum sıkılıyor. 30km araç kullandınız mı bilmiyorum ama insanın dikkati çok dağılıyor, bence zararlı bir hız sınırlandırması bu ama neyse.. İlginç olan, her şöfeeeer kendine hakim, kimse 34km ile gitmiyor ayol. Bizde olsa basar gideriz di mi? Neden? Çünkü radar var, arada sırada, hep değil. Olunca da kocaman yazıyorlar radar var diye.. Yine de herkes kurala uyuyor. Neden? Çünkü ceza var ceza.. 34'le git, öde 100 euro ceza, arttırdıkça o da katlansın. Evropalı böyle eğitiyor işte.. Velhasıl ceza da olsa bizdeki mentalite "çocuk" mentalitesi, bi çaresi bulunur yırtarım mentalitesi. Burda yok. Onun için bunlar yetişkin toplum, biz çocuk toplum..

Yetişkin toplum enteresan birşey. Kurallar var, insanlar kurallara uyuyor. Herşeyin bir kaidesi bir amacı var. Kimse oyun oynamıyor, herkes ciddi. Çocuk toplumda ise herşey şaka gibi, cezalar var ama çocuk bakış açısından, nasılsa bir şekilde bir yufka yüreğe denk gelir yırtarım kafası.. Olmuyor mu? Oluyor. Adam öldürüp 5 senede çıkıyorsun.. 5 sene. Ne ki? 2000 daha dün gibi, 14 sene geçmiş şıp diye.. Nerdeyse 3 kişiyi öldürme süresi (illa ki öldürülesi 3 kişi vardır zaten hepimizin hayatında.. Dürtmeyeyim hadi)

Bir yandan da güzel şey tabii çocuk toplumda yaşamak. Sürprizler var, şanstan çıkan çikolatalar, hediyeler, anlaşılamayan bir dayak, beklenmedik bir terlik totoya.. Her gün bir bilinmezlik. Eğlenceli yani bir anlamda. Ama kafaya takmayacaksınız öyle başlasının yenilen hakkını, haksızlıkları, adaletsizlikleri falan. Çocuk gibi işte, düşünme, geç..

Ne bileyim. 30'la sıkıla bunala giderken, bir elim alnımda bir elim direksiyonda bunları düşündüm sabah sabah..

9 yorum:

  1. 30'la gideceksem arabaya inmem daha iyi. O ne öyle ya, 30, pehh.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bisikletle daha hızlı gidiyorum ben :)

      Sil
    2. =) çok tatlısın sen

      Sil
  2. Ayni zamanlarda ayni seyleri dusunmusuz Ceren! Seni ozledigimi farkedip gece gece blogunu ziyaret ettim. Hoop bir zihin pistisine denk geldim. Ben de nasil olup Ingiliz cocuklarinin bile benden daha sorumluluk bilinciyle yolda yurudugunu dusunup bunu cocuk kalmis, gelisimini tamamlayamamis ve guven figurlerini topyekun kaybetmis bir ulkenin evladi olmaya vermistim. Keske tezi de boyle haydan huya giden fikirlerimle doldurabilsem. arastirmalarimi yazmak kesin o zaman daha eglenceli olurdu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Hislerimiz karşılıklı. Haribo senin tezi reklam yapmnış gördün mü?

      Sil
  3. A, niye yeni okudum bunu ben?!
    Ben de yetişkinler dünyasındaki çocuk sıkıntısı çekiyorum yav. Şu Avropa tam benlik.
    Bu ülkede kurallara neden bu kadar direniyoruz yav? Çünkü ben de bir tek hız kurallarına uyamıyorum. Ama kavşaklarda, şehir içinde yavaşlarım, o farklı.
    Ich Liebe Autobahn :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) anaokulu civarında 7km (evet yedi yedi yedi!) ile gitme kuralı var bir de.. ona hiç girmeyeyim. tabii ki haklı nedenlerle ama 7?!?!

      Sil
    2. =)) 7 km ile gitmeye 'çalışırken' stop edecek o kadar çok sürücü tanıyorum ki.. ıııınnn..stop! hop hop ııın ınn ınnn, stop! bi dk bi dk gidicem şimdi... ıınnn ınnn ınn..stop!
      En yakın park noktası nerede? yürüyelim! =)
      seviyorum sizi

      Sil
    3. :D Direkt trafiğe kapatsalar herkes rahatlayacak aslında. Bir de buna tezat otobanda 200'le gidersin, tuhaf ülke....

      Sil