21 Ekim 2014 Salı

Kulak deliği genişletmek

J.ciğim beden uzuvları serisi başlatmış, çok sevdim, ben de katılıyorum. Kulaktan başlayalım hadi.. Böyle bir moda var gençler arasında. Aslında 20 senedir modaymış ama benim tevellüt eski olduğundan ve kafamın içi de örümcek ağlarıyla bezenmiş bulunduğundan haberim yokmuş. Son 1-2 senedir çok görüyorum kulak deliğini Afrikalının alt dudağı gibi genişleten insanları. Önce ufak bir küpeyle başlanıyormuş, numara numara büyüyormuş ve kocaman bir delik olana dek devam ediliyormuş. 5-6cm çapındaki bir delik için 15-20 sene geçebiliyormuş. Bu yandaki hanım kızımız biraz hızlı genişletmiş ya da ufakken annesi babası buna pek kural sınır koymamış, bilemedim.

Okuduğum bir haberde sosyo ekonomik seviye düştükçe, çocukların kulak deldirme yaşının da düştüğünden bahsediliyordu. Hakikaten, eğitimli orta üst sınıf aileler çocukların kulaklarını sanırım daha geç deldiriyor, 8-9 yaş en azından bekleniyor. Benim kulak deldirme hikayem biraz trajikomik, bademcik ameliyatı sırasında KBB uzmanı "operatör doktor" tarafından delinmiş (havam batsın) lakin bence biraz daha kulak memesi tarafına doğru deleymiş bazı küpeler hiç hoş durmuyor bu milim hatası yüzünden. Ki zaten bana ameliyat olacağımı ameliyat sabahı söyleyen ve benim aklımı oynatacak kadar korkmama vesile olan bir ailem var, ikisi de doktor olan.. O zamanların psikoloji anlayışı biraz terelelliymiş evet.. Bir de ameliyattan çıkışımı hiç unutamıyorum, boğazdan çok kulak ağrısıyla.. Annemin ağır altın küpeleri sallanıyor kulağımda, şoka bakar mısınız. Ama çok ŞİİİİİK evet. Lakin çok uğraştılar kokoş ol(a)madım yine de.. İki minik inci duruyor şu an kulağımda, Filipinlerden 1 euro'ya almıştım, Allah bilir çakmadır ya da Blood Pearl falandır üf. Düşünmek istemedim.

Sonra gittim, Burcukumla el ele tutuşup isyankar ergen kız psikolojisi içinde aleme zırlık olsun diye sol kula iki ekstra delik attırdım. Modası geçti diye artık kullanmıyorum ama ara sıra bakıyorum hala açıklar (belki modası gelir, 80'ler moda oldu, 90'lar yakındır bence..). Onun dışında da kaştır dildir göbektir piercing dövme falan yok bende, çünkü çok terelelli bir moda zevkim var, 2 sene sonra bıkarım, şişmanlarım, gün batımında denizde atlayan yunus olur sana Van Gogh'un ayçiçeği tablosu (beden yaşlanınca tüm dövmelerin sonu bu ayçiçeği zaten) ne uğraşıcam.. Lakin bu kulak esnetme (stretching) işi bana çirkin geldi, contemporary art'tan da hiç anlamıyorum azizim.

Bir kız çocuk sahibiyim, o "teen" olunca bakalım daha ne acaip modalar çıkacak, bu kulak esnetmeyi bildiğin yanağa uygulayan falan var diyor google amca amanın.. Nasıl yemek yenir, su içilir, dişler terminatör gibi ortada. Aklım almadı. Yaşlanmışız.

10 yorum:

  1. Seninki de bi şey mi, benim kulağımı annem evde, ateşe tutulmuş iğneyle deldiii, :D Hala inanamıyorum aslında, nasıl yaptı acaba? Benim deliklerden biri aşağıda biri yukarıda :( Eee, anne delince milimetrik hesaplara bakılmıyor tabi. Üniversitedeyken burnumu deldirmiştim bir de, hala izi var ama kapandı tamamen. Kulak deliği genişletmek konusunda aynen senin gibi düşünüyorum, hiç estetik değil, güzel bile değil.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Demodeyiz biz, kabul et Kediciğim :D

      Sil
    2. Ehehe benim de ikinci deldirmem o şekildedir. Ama ben buzla uyuşturup, annemi misafirliketn çağırıp, deldirtmiştim.

      Sil
    3. Ay ne cesaretlisiniz yahu siz ve anneleriniz :D

      Sil
  2. İlk önce hayır 20 sene önce filan yoktu diye itiraz edecektim fakat sonra aklıma geldi, kızlarda değilse de tek tük erkeklerde görmüştüm ben bunu.
    Benim kulağımı deldirmem de 14 yaş. Anneme kalsa daha deldirmezdi. Kendim eczaneye girip sorup öğrenmiştim bir gün. İlk ergenlik isyanımmış şimdi düşününce.
    Sevdim ben kulak esnetmeyi de dediğin gibi bir iki seneye bıkarım, sonra o kulak ömür bilah sallanır her kafayı kıpırdatışta. :S
    90'larda benim bildiğim en acaip moda ön kesici dişe pırlanta monte edilmesiydi.
    Yazının son sözcüğü bir kahkaha patlattı :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vay be Küçük Joe, 20 sene önce görmüştün haaa? Valla ben 2 sene önce falan gördüm ilk defa ama bu sıra çok görüyorum ergenlerde. Valla ne bileyim bende korkuyla karışık bir ayyy çok çirkin hissi uyandırıyor. Bizim 2000'lerdeki gençliğimizde böyle tek kulağa kocaman siyah boynuz gibi bişeyler takarlardı ama onun içi hızma gibi incecikti, bu böyle ne bileyim..
      A evet simle red'de vardı di mi kırmızı bukleleriyle pırlanta dişi aklıma geldi şimdi bak :D

      Sil
  3. Günaydın,
    Anneciğim de ben bebekken iğneyi kızdırıp birer delik açmış kulaklarıma. Sonra birinin yerini beğenmemiş de hemen yanından bir tane daha açmış. Psikopatmışsın anne derim her zaman ona. Gayet de aklı başında okumuş bir kadındır ama "o dönem öyleydi" der durur:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Annelik acaip bi hal hakikaten, nasıl yapmış bebekken yahu? Altın top küpeli bebeklerdenmişsin yani :)

      Sil
  4. Kulakların kepçesindeki deliklerin göz akupunktur noktasına denk geldiği için, gözü bozduğuna kendimce inandım. Belki bilimsel bir gerçekliği vardır. Ancak kimin kıkırdağı delikse, gözlük takıyor. İstatistiği kendim tuttum.

    Ben de bazı durumlarda estetik buluyorum ama not all.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayyy bu çok ilginç, araştırmak lazım bu işleri.. Eskiden deliksiz kulaklara takılan küpeler vardır yahu, yok mu onlar, en güzeli missss

      Sil