31 Temmuz 2014 Perşembe

Git Temmuz, gel Ağustos..

Oh çok şükür, Temmuz bitiyor, bugün son günü. Sevmiyorum şu Temmuz ayını, 7 rakamını sevmediğimden kelli, bir de üzerine iki senedir Ramazan'a denk geliyor, sıcakta oruç tutan sevdiklerimi kafaya takıyorum falan derken neyse hepsi bitti inşallah, kazasız belasız bir Temmuz'u daha geride bıraktık. Dün gece hiç hoş olmayan bir takım rüyalar zinciri gördüm, hava da 17 derecelerde seyrediyor, yani daha yaz nedir bilemedik ama biz bilemeden yaz geçiyor sanki.. Bari siz keyfini çıkartın.

Burada okullar tatile girdi. 6 hafta tatil. Etraf cıvıl cıvıl, gençler ve çocuklar normalde ya okulda ya sporda ya aktivitede oldukları için sokaklarda pek göremezsiniz ama okulun kapandığı bu ilk hafta hepsi sokaklarda. Bisikletler, kaykaylar (tekrar moda olmuş bu kaykay yahu!), rengarenk yağmurluklar (malesef) ve neşeli ufak insanlar. Ne güzel, içim açılıyor..

Bu sabah nedense aklıma ve dilimin ucuna "hayatımın baharı" lakırdısı geldi yahu, bisiklet arkası römorkta uyuyan çocuğun sakinliği eşliğinde doğada "dolanırken" birden aklıma "uleyn hayatımın baharı geçti, resmen hayatımın yazındayım hatta daha spesifik olmak gerekirse resmen Temmuz'dayım" diye düşündüm. Şöyle ki, bence insan hayatının baharı 21 yaşında bitiyor arkadaşım. 21'e dek bahar etraf, hadi de 23, seni mi kıracağım. Lakin 21 ila 23 arası bana göre biraz mayıs sonu haziran başı havasında, yani gündüzler sıcak geceler serin. Ama 23 dedin mi artık resmen yaz. 23-35 arasını hazirandan sayarsak, 35-45'e temmuz, 45-55'e de ağustos dersek, 55'ten sonrası ikinci bahar tabii, 75'ten sonrasına da kış diyebiliriz sanırım. Hoşuma gitti bu benzetme, üzerine düşünülüp bir hikaye çiziktirebilirsiniz. Ben üşenirim, zamanım da yok artık düşüncelerden öteye geçip iki yazı çiziktirmeye. Temmuz oldukça yoğun geçiyor, ilk haftası vurdu geçti diyeyim, siz anlayın..

Lakin Temmuz'un da güzel yanları var elbet, mesela iliğiniz kemiğiniz ısınır, sıcak kumlardan derin ve serin sulara atlarsınız. Dondurmanız kaymak, karpuzunuz çatırt, kirazınız taş gibidir taş ;) Hay Allahım, evet, öyledir. Ağustos'a doğru mihrabın yerini kafanıza takmaya başlamadan önce..

Bu haftasonu bu yaz ilk defa çekirdek ailecek hepimiz Münih'teyiz, ilk defa ve son defa! Bu yaz ne oldu bilmiyorum ama tüm haftasonları ya tatilde, ya aile ziyaretinde, ya düğünde geçti. J'ciğimin gördüğü son sayımda 43 adet leyleklerin azmine ben mi uğradım ne oldu anlayamadım ama geziyor ve geziyoruz.. Şikayetçi değilim ama haftasonu evde yaymayı özledim yahu.. Yaymak derken, tabii sabahın köründe illa ki kalkılacak ama ne bileyim, aç Paris Jazz'ı, hazırla kahvaltıyı yayılarak, sevgilinin elinden tutarak yürüyüşe çık, akşama koltukta kitap oku falan.. Basit ve güzel hayat. Özledim. Bu haftasonu tüm yazın haftasonlarının acısını çıkartacağım yayma konusunda. Sonra yine başlıyor düğünler, seyahatler, aile ziyaretleriyle dolu dolu bir Ağustos.. Oyh. Herkesin onca sene durup durup bu yaz evlenesi tuttu yahu. Neyse, deliye gezme çıktı, dediğim gibi şikayetçi değilim.

Temmuz bi git, sen gel Ağustos şöyle öne bakalım. Oh be.

8 yorum:

  1. Ne diyorsun Ceren 17 derece mi, yağmurluk mu... Bizim burda sıcaktan dötümüz pişti :) Klima ay sonunda cebimizde fırtınalar estirecek.
    Yaz demek düğün demek dimi. Hiç sevmemmmm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya sorma, biz hala üstümüzde hırkalar, ayaklarımızda çoraplar.. :/ Ortası olsun 23 derece hafif bulutlu havada anlaşalım :)

      Sil
  2. Temmuzun bittiğine sevinen tek kişi olmadığım için çok mutluyum yahu. Ayrıca tatil de cabası olmuş. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. OH VALLA :) Dün yazdım postu ama dedim ya son gün bişey çıkmasa bari.. Neyse geçti bitti :)

      Sil
  3. Ceren ben seni özlüyorum yazmadığında.
    Bu arada yaş algısı yaş aldıkça değişen bişi. Mesela ben yirmili yaşların başındayken, hadi diyelim 17-18 den sonra en güzel yaşlarım sanırdım. Şimdi 40'ların başındayım ve en güzel yaşlarım şimdi diyorum. Züğürt tesellisi sanırdım başkası dediğinde. Oysa gerçekmiş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şekerim zaten bak yazımda dedim en güzel yaşlar yaz ayı yaşları ;) tüm olgun meyveler raflarda, deniz, güneş, oooh :) valla ben de özlüyorum bloğumu ama nedense konu bulamıyorum, köreldim bu temmuzda.. ağustos değiştirsin herşeyi!

      Sil
  4. Uhuhu biladi leyleks.
    Temmuz olum yildonumleri ayi, degil mi C'cigim? Ben Agustos'u da sevmiyorum. Grlsin sonbahar. Gelsin emeklilik :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :D Golden girls olalım yan gelelim yatalım mı diyorsun, o da uyar valla.. Ley-count kaç oldu?

      Sil