6 Mart 2014 Perşembe

Çabalamak, boşvermek ve elde etmek

"Bir şeyi elde etmek için çabalamak, uğraşmak, onu çok istemek gerekir" diyenlerden miyim, yoksa "birşeyi ne kadar az umursarsanız ve üzerine ne kadar az düşerseniz, o kadar kolay elde edersiniz" diyenlerden mi? Bu iki yaklaşım beni hep düşündürmüştür..

Kişisel gelişim üzerine yazılan kitapların çoğunda hedef belirlemek, uğraş vermek ve istemek; başarmanın yarısıdır derler. Sebat etmek, tüm yenilgilere ve zorluklara rağmen "ben bunu istiyorum, başaracağım" demek. Bir sınava hazırlanırken mesela, bir değişim isterken hayattan ya da motivasyon arttırıcı söylev ve uğraşlarda hep bu "iste, çok iste, bırakma peşini" yaklaşımı geçerli. Yani tüm o zorluklara, yıkıntılara, bazen akıntıya karşı kürek çekmelere rağmen vaz geçmemek.

Öte yandan, birşeyi çok istemek ve takıntı haline getirmek de o şeyi bizden uzaklaştırıyor çoğu zaman. Mesela gönül ilişkilerinde böyledir, kovalarsanız kaçar balık. Ya da öyle çok istersiniz ve umud edersiniz ki, ardı arkasına Murphy kurallarını çıkartır hayat karşınıza, bir türlü ulaşamazsınız hedefe. Moby Dick'i kovala dur.. Aslında böyle birine "bırak" demek kolay gelir de, o kadar çok istenilen birşeyden vaz geçmek de kolay mıdır ki?

Genel bir kural yok sanırım, belki herşey sadece raslantı bu hayatta. Bazıları kader de diyor. Ya da istediklerimizin nitelikleri önemli belki. Belki gerçekçi istekler ve hedefler koyabilmek, hayalcilikten uzak.. O zaman da tadı tuzu mu kalır hayatın ki?

4 yorum:

  1. Çoğunlukla büyük mutsuzlukların, çok istemekten kaynaklı olduğunu düşünüyorum ben de ... Aklımızın kenar, köşelerinde isteklerimiz olsun ama çok da ortalıkta dolanmasınlar en iyisi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kanaatkar olalım diyorsun yani :) evet

      Sil
  2. Ben mücadele etsem de zayıflayamıyorum, gelişine bıraksam hiç kafaya takmasam da ceren hocam:) buna bir açıklama getirebilir misiniz?
    İmza : bir tost ( kıvırcık)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kaşarlı, domatesli ve de kekikli tostum, mari antrikotum;
      İçten içe biliyorsun ki, böyle de çok güzelsin, 3-5 kilo versen hayatında ne değişecek, daha mı mutlu olacaksın? Ayrıca gofret lobisi rahat bırakmıyor insanı azizim..

      Sil