25 Şubat 2014 Salı

Uyuklamak üzerine

Uyuklamak üzerine bu sıra pek düşünüyorum. Eskiden gece 11 diyince benim gözler kapanır, sabah 7 diyince açılırdı, 8 saat şalteri indir, şalteri kaldır. Öyle bir hafiflik hali (lüksmüş bu). Artık 5 saat uyuduysam "ohoooo nasıl da uyumuşum ya" diyecek haldeyim, bir enerji patlaması ki sormayın.

Bunun üzerine aklıma Seinfeld'in Kramer'in her saat başı 1 dakika uyuyarak hayatını daha kaliteli hale getireceğine inandığı o bölümü geliyor ama ben onu da yapamıyorum. Gün içinde kat-i surette uyuyamam, çocukluğumdan beri böyleyim, deli deseler de değişemem. Ve fakat şu makaleyi okudum, ilginç geldi. Yani 20 dakikadan az uyursak, bomba gibi kalkıyormuşuz da 30dk uyursak böyle akşamdan kalma oluyormuşuz. İyi bir hafıza için 60 dakika uyumalıymışız, 90 dakika uyursak ise tam bir uyku siklonu uyumuş şekilde tamamlanmış bir hisle uyanırmışız. Yani neymiş, gün içinde totomuzda sinekler uça uça 90dk uyuma lüksümüz yoksa, en iyisi 10-20dk'lık uykuymuş. 10 dakika insan nasıl uyur, bilemedim. Gözümü kapadım, açtım gibi birşey olmaz mı?

Uyuklamak aslında güzel bir lüks, kıymetini bilmek lazım. En güzeli de böyle bir kitabı okurken hani gözleri gidi-gidiverir ya. Elinden bırakamazsın ama birden hop düşüverir o kitap. Düşmesiyle de uyanırsın zaten. Ya da bir yemişsindir ki, hemen akabinde bir ağırlık çöküvermiş ve uyumuşsun. Bir uyanırsın ağzından bir salya akmış kırlent yastığa. Utandırıcı ama doyurucu bir an. Otobüste uyuklamak da hoş birşey, kafan öne düşe kalka, inatla. Tv izlerken, koltukta uyuklamak ve birinin sana "kalk yerine yat evladım" demesi de güzel birşey ama daha güzeli seni öylece bırakıp üzerine bir pike atıvermeleri.

Memeli tüm hayvanlar bizim gibi rüya görüyor. Patilerini, burunlarını oynatır, miyk kiyk sesler çıkarırlar. Semo'mu okşardım böyle gündüz uykusunda rüya görürken; kim bilir kedi mi kovalıyordu, köpeklerle mi oynuyordu, beni mi görüyordu. Acaba ayırabiliyor muydu rüyalarıyla gerçeği? Bebekte de 3. aydan beri aynı kıpırdanmaları miyklemeleri görüyorum, aynı şeyleri merak ediyorum. Bebekle köpek zaten farklı değil.

Uyuklamak nitekim.. Güzel şey.

10 yorum:

  1. Hem de çok güzel en güzeli de yaşlıları ve çocukları uyuklarken izlemek :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hele böyle bişey yiyomuş gibi çenelerini oynatıyorlar ya :D

      Sil
  2. uyuklamak bence de çok güzel ama ofiste değillll :(
    Nitekim geçen hafta işim olmadığı bir an kitap okuyayım dedim, okurken okurken kafam masaya baya bi yaklaşmış, en son hatırladığım bir kargocuyla anlamsız bakışmamızdı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O ne güzel ofismiş yahu, devlet memurluğu misali :P

      Sil
  3. Biz bu uyuklamak durumuna evimizde mırıldamak diyoruz :) Evet doğrudur, kedilerle kafayı bozmuş olabiliriz :) Misal oturmuş televizyon izliyoruz, "Ay uyku bastı, ben 15 dakika mırıldanayım, uyandırır mısın beni?" diyoruz eşimle birbirimize. Mırıldanıyoruz biz de işte, o kadar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kıvrılıvereyim deriz biz de :) köpekçiyiz biz ama kedileri de severiz :D

      Sil
  4. O kısa uykuları eşim yapar ve bana tavsiye eder. Özellikle tez araştırma bölümünde falan arada uyuyarak çalışma verimini arttırabiliyor insan. Ben pek yapmadım ama çok başarılı bir öğrencim vardı, o da şimdi doktorada ve hep böyle uykular yaptığını söyler. Özellikle bilim konferanslarında koskoca bilim adamlarının uyuklamasının sebebi bu olsa gerek hihi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ay ben hayal kurmaktan uyuyamam öyle çabucak, bazen benimki de kafayı yastığa koyduktan iki saniye sonra fısss fısss yapmaya başlıyor, delirecek gibi oluyorum :D kıskançım evet.
      bu arada tbmm'deki bakanların da bu nedenle uyuduklarını söyleyelim hemen, başbakanım sen çok uyu

      Sil
  5. Yaşasın hafta sonları!!!
    Yarım yamalak seyredilen filmler, tekrar okunan kitap sayfaları. Hiç pişman değilim.

    YanıtlaSil