19 Ocak 2014 Pazar

Zihni sinir projeleri

Geçenlerde babam rüyasında bir proje düşünmüş, öyle heyecanlanmış ki, sabah ilk iş bana uzun bir mail yazmış, siz bunun patentini alın, kesinlikle zengin olursunuz diyor. Ne yazık ki, ciddi bir TopGear izleyicisi olarak, bu projenin 15 senedir var olduğunu biliyordum. Yani babam şu rüyayı bir 15 sene önce görseymiş, şimdiye zenginmişiz. Hoş bizim de gönlümüz zengin, daha önemli ya, boşverelim.. Ama proje şuydu; arabalara zaman ayarlı ufak bir dinamo eklemek ve sürücü tarafından belirlenen saatte motorun kendiliğinden çalışıp araba kaloriferini açması ve istenen dereceye dek arabayı ısıtması. Mesela 8'de evden çıkıyorsanız 8'e 5 kala arabanız ısınmaya başlıyor. Güzel değil mi.. Var evet bu teknoloji, 1000 euro civarında ekstra verirseniz arabanıza ekleniyor bu minik motor. 

Ben de babama çekmişim bu proje üretme konusunda. Zaman zaman aklıma gelen projeleri, zamanında hayata geçirmeyi başarabilsem, şimdiye birkaç kez köşeyi dönmüştüm. Ama zaman fakiri ya da daha doğrusu üşengeç bir insanım, başkalarına kısmet oldu. Şimdi son iki projemi burda halka açayım da, bari birinizin işine yarasın dedim. 

İlk projenin adı: "Üç günlük dünya" (değer mi Hülya?!) Çok geziyorum biliyorsunuz. Çok da okuyorum. Bu ikisinin birleşimi, tabii ki evimde yüzlerce seyahat kitabı ve dergisi var. Gittiğim her ülkeye ait rehber kitapların yanısıra, gitmeyi düşündüğüm ya da gidemesem de merak ettiğim ülkelere ait kitap, dergi ve yazıları da topluyorum. Bunların çoğu kalın kalın kitaplar, tabii ki benim gibi uzun soluklu bağımsız gezginler için faydalı. Ama birçok insan bir şehre ya da ülkeye kısıtlı zamanda gidebiliyor; çoğu zaten iş gezisi adı altında oluyor, bazısı da önceden tasarlanmış, tanımadığınız ve tanımak da istemediğiniz insanlarla beraber gittiğiniz turlar. İkisi de benlik durumlar değil ama bu insanlar için gidilen şehrin 3 günde adamakıllı gezilebilmesi için online rehberler üretilmeli. Yani mesela Paris'e gittiniz diyelim, tabii ki gidilecek yerler az çok belli ama birazcık daha Parisli hissetmek için mesela genç insanların son zamanlarda "hip" buldukları bir cafe olmalı, ya da mesela bir marketten alınan x marka ucuz şarapla köprü altında oturmak isterseniz, nerenin manzarası güzel, nere güvenli falan. Böyle ufak detaylar olmalı. "Insiders guide" misali, yani Türkçesi "yerlilerin gözünden". Bence iyi para kazanır böyle bir web sayfası. App'i de olsun.

İkinci proje de; yurtiçinde ya da dışında, ilk kez gidilen bir şehirde park yeri bulma rehberi. Bu da çok elzem bir konu gerçekten, bazen insan şehrin merkezinde hiç olmayacak bir sokakta ne geniş alanlara park edebiliyor arabayı. Üstelik her gidişinizde bomboş aynı yer. Bu tip yerler saptanmalı, ne bileyim bir google map falan uzantılı. Türkiye'de yolun ortasına arabayı bırakıp saatlerce ortadan yok olan tipler var ama yurtdışında iyi iş yapar bence böyle bir sayfa ve App tabii.

7 yorum:

  1. Yanıtlar
    1. Valla yaparsan al, helali hos olsun :D

      Sil
  2. Evet, evet!

    Her gezi kitabında yazmayan ama görülmesi / yapılması gerekenler yer almalı.!

    YanıtlaSil
  3. Tatil öncesi zamanlarda yaptığım taramalarda, App store'da Avrupa şehirleri için bulmuştum örneğini.. Ağırlığı kullanıcı yorumu tabanlı, ama şehir planlamadan da fikir alınmış.. Yükledim de üstelik ama nasıl olsa gidemeyeceğiz diye sildim, tabii adını da hafızamdan.. İtalya şehirleri idi bu arada. İtalyanca ve İnglizce olarak dil seçilebiliyordu. ..Yine de yazılım yapan bir yakının varsa yapılabilir, 50 cente satılabilir, o uygulama $4,99 idi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayol onlar 4,99 da biz iye 50cent :D

      Sil
    2. Sürümden kazanacağız işte =) Esnaf kafası benimki, girişimci olmaz benden =)

      Sil