7 Ocak 2014 Salı

Yeni yıl çözülümleri

Bayılıyorum bu senenin ilk günlerine, herkes senenin son günü kendiyle bir hesaplaşma içine girdi ve kararlar aldı falan ya. Şimdi sırada yeni yıl çözülümü (İncilüzler buna new year resolution diyirler) var. Ben bu tip "tek günde değiştim (bir kitap okudum hayatım değişti!?) durumlarına inanmadığım için, dışardan izlemesi çok güzel oluyor, al kahveni içten içten gülerek izle çevreni.

Sabahları bizim kişisel evcil süt vampiriyle bir saat yürüyorum ya, bu memleket "rutin" kelimesinin icad edildiği yer diye düşünmemek elde değil. Her sabah, aynı saatte, aynı noktada, aynı insanlar, aynı işlerle iştigal etme halinde oluyorlar. Ben de hayatımı rutin yaşamayı sevdiğim halde, yine de günlerime azıcık esneklik, azıcık farklılık katmaya çalışıyorum ve her sabah aynı yürüyüşü yapmıyorum mesela ama ne zaman parkın çevresinde yürüsem hep aynı insanlarla selamlaşıyorum. Hatta o kadar ki, aylardır birçoğunun yaşamını dahi öğrenmeye fırsat buldum. Mesela sabahları kocasıyla yürüyen ve tartışan kadın sanırım boşandı çünkü nicedir koca yok. İki minik yorkshire terrieriyle yürüyen yaşlı adam köpeklerden birini yitirdi, bebekli annelerin bebekleri büyüdü, koşanlar ayakkabıdır, cekettir değiştirdi falan. İki üç kişiyle durup konuşur kıvama geldik, birini resmen yolda durdurup kahve içmeye davet ettim. Neyse, konu yeni yıl çözümlemeleriydi, dağılmayayım.

Bu rutin insan güruhuna ek olarak, bir de yılın ilk ayında sittin sene yapmadığı spora başlama kararı alıp, pancar gibi bir yüz ve soğuk havada yüke koşulmuş atlar gibi hır hır soluyan bir yeni insan gürhudu da türedi. Bunlar 1-2 hafta, maksimum 1 ay böyle koşar durular aramızda, sonra Şubat ayı ile birlikte herkes eski hayatına döner. Belki 1-2 kişi devam eder onca kişinin arasından, alıştık artık. Yeni koşmaya başlayanlar zaten belli oluyor, kıç dışarda, baş teee 1 mt önde, rap rap hoplarlar; gereksiz enerji kaybı..

Bir de diyete girenler var, her pazartesi diyete başlayanlar gibi, yeni yılın ilk günü diyete başlayanlar diye bir güruh var çevremizde, biliyorsunuz. Yeni yıl gecesi öyle çok yerler içerler ki, zaten ilk gün hiçbirşey yenmese de acıkılmaz. İkinci gün hafiften gurlamaya başlayan mide ve az gelen domates salatalık, üçüncü gün kibrit kutusundan biraz daha büyük peynire, dördüncü gün ekmek köşesine, beşinci gün de gözyaşları içinde 500gr nutella'ya bırakır yerini.. Vah canlarım..

Demek istediğim "yeni yılda yeni umutlar" yanlış birşey değil, hepimizin "yeni" birşeylere ihtiyacı var. Üstelik hedefsiz bir yaşam anlamsız, umutsuz, mutsuz bir yaşamdır. Ama radikal değişimlerden bahsediyorum, baştan belliyse sürdürülemezlik, ne diye zorluyorsunuz kendinizi? Koşmak zorunda değilsiniz, biraz daha hareketli bir yaşama geçebilirsiniz. Ölüm rejimi yapıp kendinizi lahanaya tabi etmemelisiniz, sonra insan pastaların içinde yüzmek, salçalı sosislere bulanmak istiyor. Ama biraz daha sağlıklı beslenebilir mesela tatlıları kısabilir, slowfood akımını deneyebilirsiniz. Daha sosyal bir insan olmayı deneyebilirsiniz, sevmediğiniz işyerinizde kalmak durumundaysanız oraya ait güzel bir detay bulup daha zevkle çalışmayı deneyebilirsiniz. Yeni ve radikal bir değişim yerine, azar azar ama devamlı bir değişim; yani kısaca bir "dönüşüm" yaşayabilirsiniz..

11 yorum:

  1. Ceren, yine güldürdün beni. O kadar keyifle okuyorum ki yazılarını :) Hala konuyla alakalı resme gülüyorum mesela..

    İnsanların kendini motive etmeye ve azcık da kandırmaya ihtiyacı var, naapsınlar ayol :)) Yeni yılla beraber havamız değişiyor işte. Geçici de olsa, umutlanmak güzel :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Roseanne favorimdir ;)
      Umutsuz olmaz zaten :)

      Sil
  2. Yaaa.., keşke gerçekten salçalara bulanabilsek =))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İspanya'daki domates festivaline katılmayı öneriyorum beraber? :)

      Sil
    2. =) Aslında tam da izin haftamız ..

      Sil
  3. Yeni yıla kararlar alarak girenlerden biri olarak çözülmeye başlamadığımı gururla söylemeliyim :) Çünkü yapamayacağımı düşündüğüm kararlar almadım. Senin de dediğin gibi bir günde her şeyin değişmesini umanlar, büyük hayalkırıklıklarıyla hayatlarına aynı şekilde devam ediyorlar maalesef.
    "Evcil süt vampiri" müthiş bir tanımlama olmuş, bayıldım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Listeni okudum zaten hoşuma gitti.. :)

      Sil
  4. KALEM NASIRI7 Ocak 2014 17:17

    İlginç bir tesadüf oldu. Tam da bugün, çocuklara yazılı sorusu olarak bu New Year Resolution (Yeni Yıl Çözülümü) temalı bir okuma parçasını yazılı sorusu olarak seçtik, öğrencilerle üzerinde konuştuk:) Blog yazarken, bir sürü insanın aynı anda aynı şeyleri düşünüp yazdıklarını veya benzer konulara kafa yorduklarını yeniden fark etmeye başladım. Tek kanallı çocukluk dönemimizi çağrıştırıyor bu durum bana.

    kalem- n. blogspot.com

    YanıtlaSil
  5. Bir kızla konuşuyordum geçenlerde. "Hayatımda ilk defa bu kadar kararlı rejim yapıyorum" deyince "ne kadar oldu" diye sordum.
    4 gün dedi!!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hahahahaha müthiş bir azim ve iradeymiş!

      Sil