25 Aralık 2013 Çarşamba

Yulaflı noel kurabiyesi tarifi

Eşim hıristiyan olduğu için, noel bizim ailemizde heyecanla beklenen ve keyifle kutlanan bir bayram. Her sene, aralığın 24'ünde yani noel akşamı eşimin annesi, eşi ve biz biraraya gelir, önce çam ağacının yanında kucaklaşır, hediyelerimizi açar, yine kucaklaşırız; sonra noel şarkıları söyler ve finalde de içi kestane, baharat ve galeta unu (ve büyük olasılıkla benim bilmediğim başka bir aile sırrı daha) ile doldurulmuş ördeği yer ve sohbet ederiz. Bu sene efsane ördeğe ek olarak, ben de bir sürpriz yaptım ve geçenlerde internetten tarifini bulduğum yulaflı noel kurabiyesini pişirip götürdüm. Fotoğraf çekmeye fırsat bulamadan hepsini mideye indirdiğimiz için, görüntü internetten ama aynen buradaki gibi enfes olmuştu. Bir fincan sütlü kahvenin yanında bir tabak mutluluk resmen! Israrla öneririm :)

Malzeme:
500 gr yulaf ezmesi
250 tereyağı (ben tariftekini fazla bulduğum için 150gr ile yaptım, eksikliğini de hissetmedik)
1 paket vanilya şekeri
3 yumurta
1 tatlı kaşığı kabartma tozu
50 gr un

Bedem, kuru üzüm, kuru kayısı

Hazırlanışı:
Önce terayağını eritiniz. Yulaf ezmesini bir kaba koyup üzerine eritilmiş tereyağını döküp, karıştırınız ve soğumaya bırakınız. Vanilya şekeri ve yumurtayı başka bir kapta köpürene kadar çırpınız. Üzerine yulaf ezmesini, unu ve kabartma tozunu ekleyiniz. Minik minik doğradığınız kayısı ve üzüm kurusunu ve bazemi de ekledikten sonra, küçük porsiyonlar şeklinde tepsinize yaydığınız yağlı fırın kağıdının üzerine diziniz ve kaşıkla düzleştiriniz. Önceden ısıtılmış fırında 180 derecede yaklaşık 13-15 dakika rengi koyulaşıncaya kadar pişiriniz. Sonra da afiyetle mideye indiriniz :)


Bu vesileyle de hıristiyan arkadaşlarımın noel bayramını kutluyorum!

2 yorum:

  1. Üffff, zavallı güzel ördekleri yemeseniz daha güzel olmaz mı :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) ördeğin içine dürtülmüş kestaneli karışımın tam açılımı kestane, elma, ekmek kırıntısı, baharat ve dana eti olduğunu yazmadım daha.. ördek içinde inek nasıl bir fetiştir bilmiyorum :P adetler, adetler..

      Sil