9 Ağustos 2013 Cuma

Komşulara dair hipotezler - IV (ve son)

Bayram Özel - Komşulara dair hipotezler serimin son halkasına geldi sıra.. İlk Bayan Mücevher ve Bay Baharatbahçıvanı'nı anlattım, sonra Bayan Sertadam'ı ve daha sonra Bay Ayakkabı Yapan'dan bahsettim. Son olarak kendisi tam bir roman olan "Bayan Umut Taşı"ndan bahsetmek istiyorum.

Bayan Umut Taşı, tüm komşular gibi 50'li yaşlarında ve alt katımızda yaşıyor. Sarışın, neşeli ve tombul bir kadın. Lise psikoloji kitaplarında geçen Piknik Tip insanın tipik bir örneği. Bayan Umut Taşı boşanmış ya da dul olabilir, emin değilim fakat 14 yaşındaki ergen oğlunu kendisi yetiştiriyor ve çocuğu gözlemlediğim kadarıyla çok da iyi bir iş çıkartıyor. Geçen yıl ufak tefek, çelimsiz, diş telli ve tek tük sivilcesi olan ergen öncesi oğlu Thomas; bu sene yaklaşık 20 cm boy atarak, kırmızı saçlı, kulağında devamlı mp3çaların kordonuyla dolaşan, pantolonu her daim totosundan düşmekle düşmemek arası bir çizgide olan, cool bakışlı bir ergene dönüşse de, hala kapıları açar, yol verir, günaydın'ı, iyi akşamlar'ı dilinden düşürmez. Oldukça terbiyeli ve güzel bir çocuk. Bayan Umut Taşı da güler yüzlü, rahat, sorunsuz, sakin, kendi halinde bir kadın.

Tabii ki Bayan Soğanbaşı bu dediklerime katılmıyor çünkü kendisinin köpeği ile Bayan Umut Taşı'nın kedisi kanlı bıçaklılar ve aynı bahçeyi paylaştıkları için gün aşırı bir hengame yaşanıyor. Kedi önemli bir detay çünkü Bayan Umut Taşı sanırım kedisini oğlundan dahi yakın görüyor ve söyleyemedim ama daha çok seviyor bile olabilir.. Kendisi tam bir kedici kadın ve Bayan Soğanbaşı'na bakılırsa, kendi haline bırakılırsa kırk tane kediye sahip olacak kadınlardan biri.. Bilirsiniz, bazı 40 yaş üstü bekar kadınlar yandaki fotoğraftaki gibi kedilerden vazgeçemezler.. Ya da bir kedi, iki kedi derken, bir bakmışsınız evde kırk kedi oluvermiş.. Kedi işi sakat iş.. Bayan Umut Taşı'nın kedisi de bir garip hayvan zaten. İlle gidip Bayan Soğanbaşı'nın açık balkonundan içeriye dalıp, yatak odasına girip, yatağın tam orta yerine yatma huyu olan "canına susamış" bir kedi.. Neyse, o ayrı bir hikaye..

Bayan Umut Taşı'nın en enteresan tarafı, kaşları.. Çoğunluğu sarışın olan bu ülkede insanlar esmerliğe meraklı oldukları için bu ince sarı kaşlarının tamamını alıp yerine kalemle siyah kaş çiziyorlar. Böyle tuhaf bir moda var bu memlekette.. Tabii Bayan Umut Taşı da bu modayı takip edenlerden ve ben kendisiyle ne zaman konuşsam gözümü kaşlarından alamıyorum. Hani ısrarla bakmamanız gereken biryere bakıp durmanız gibi..

Bayan Umut Taşı tombulluğuyla barışık yaşayan, bahçeye çıkardığı şezlongta bikiniler içinde sere serpe güneşlenen ve yaz ortası bronz bir cilde sahip olabilen kadınlardan. Ayrıca bu sene edindiği 2,5mt çapındaki plastik havuzda da baya bir eğleniyor kendisi. Ruhunda akdeniz esintisi olan bu kadıncağız tabii ki giriş katı olduğu için bahçeye bitişik balkonunda sardunyalar ve hatta üzüm bile yetiştiriyor ve Bay Baharatyetiştiricisi'nden de Bayan Sertadam'ın mini bitkilerinden de çok daha başarılı bu konuda..

Bayan Umut Taşı ile geçen sene çok daha samimiydik çünkü bodrumda duran ve ortak kullandığımız çamaşır makinasında dönüşümlü olarak ya ben bir don unuturdum, o getirirdi ya da o bir sütyen unuturdu ben götürürdüm. Bu sene biz kocamla çağ atlayıp kendi çamaşır makinamıza kavuşalı beri artık daha az görüşüyoruz.. Ama seviyorum Bayan Umut Taşı'nı.. Memleketimdeki komşuluk ilişkilerini hatırlatan tipte bir kadın olduğu için belki de.. SON.

6 yorum:

  1. Hehehe!!

    Modern hayat ve "modern insanın şeffaf tabutlarda" yaşaması. Sosyal medyada her şey ortada, gerçek hayatta sır küpü!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dimi yahu, ben de aynı şeyi düşünüyorum.. Ama sosyal medyada ortada olan da "herşey" değil aslında sadece göstermek istedikleri şeyler insanların.. Sanırsın herkes çok mutlu..

      Sil
  2. Serinin tamamını bir solukta okudum ve bayıldım:) Gözümde canlandı anlattıkların ve çok güldüm:) Ben de yeni taşındığım yerde ufaktan komşu yapmaya başladım. Normalde pek işimiz olmaz komşuyla ama şu anki oturduğumuz site küçk bir köy gbi adeta, herkes pek bir yardımsever:)

    YanıtlaSil
  3. :) Bu site yaşamı konusu beni çok eğlendiriyor. Site eskinin mahalle kavramının yerini aldı artık, site içinde bir "biz" duygusu oluşuyor. Aslında çok güzel bu ama bazı sitelerin kalın duvarları, ciddi bakışlı güvenlikleri ve dışarıyla bağlarını koparma isteği biraz da geriyor beni.. Ama bizim çocukluğumuzun "mahalle arasında oynama" lüksü kalmadı artık, belki de en iyisi bu siteler..

    YanıtlaSil
  4. Apartman olan siteler beni de geriyor ve sevmiyorum Ceren'cim. Bizim site biraz şehir dışında, müstakil evlerin kocaman ve yemyeşil bir bahçenin içerisinde yer aldığı, bahçenin tam ortasında yetişen meyve-sebzelerden herkesin istediği gibi toplayıp kahvaltısını yaptığı şirin bir yer.

    YanıtlaSil
  5. Bak bu çok güzel işte :) benim için de keyfini çıkartın!

    YanıtlaSil