15 Ağustos 2013 Perşembe

Başlık parası

Suretkitabı'nda pek komik bir link dolanıyor, belki görmüşsünüzdür; başlık parası hesaplayıcı. Bu sayfaya girip yaşınızı, mesleğinizi ve konuyla son derece alakalı birkaç soruyu cevapladıktan sonra, ne kadara "gittiğinizi" öğreniyorsunuz. Tabii ben şimdi bekarmışım gibi girdim bilgileri ve küçük bir büyükbaş fiyatı ettiğimi öğrendim, ki bazı benden daha "taze" arkadaşlar kilolarınca altın değerinde olduklarını görüp pek sevinmişler.. Valla yine büyükbaş etmek iyiymiş, ben beleşe vardım kocaya, zavallı babam bari bir buzağı sahibi olurdu benim yokluğumda (beni aratmazdı..)

Bir arkadaş evlendikten sonra tam 40 kilo aldı ve ikide bir "valla iyi ki evliyim, bu halimle beni hiçbir kadın beğenmezdi, evde kalırdım" falan diyip pizza yanında makarna siparişi vermeye devam ediyor. Evlenince kendini salan'gillerden kendisi.. Bir de çocuk yapmış bulunduğu için "hayattaki misyonumu tamamladım, artık ölsem de zarar olmaz" gibi bir de mantık silsilesi içinde ki, Allah kendisini sopasıyla bir dürtse ve akıl fikir verse iyi olacak.

"Bekarlık, evlilik, çocuklu yaşam; hangisi en güzeli?" derseniz, valla hepsi birbirinden güzel, yeter ki içinde bulunduğunuz halin keyfini çıkartın. Mesela bekarken kendi kendinizin efendisisiniz, kimseye karşı sorumluluğunuz yok. İster para biriktirir kırmızı üstü açık bir spor araba alırsınız, ister tatilden tatile koşarsınız, ister tüm maaşınızı kitaba, müziğe, mojitolara yatırırsınız. Bekarken kendinizle başbaşa, akşam yemeği niyetine kremalı bisküviyi süte banarken, pijamalar içinde romantik komediler seyretme lüksünüz vardır mesela.. Ya da hayatı günlük yaşama, plan program yapmama seçeneğiniz vardır. Bir de sosyalseniz, sevgilinizle ve dostlarınızla güle oynaya, seyahat ederek ve sadece keyif aldığınız şeyleri yaparak harika bir ömür geçirebilirsiniz. Bekarlık güzeldir..

Evlilik de güzeldir; çünkü sevdiğiniz insanla beraber yaşlanma seçeneği biraz daha garantilidir. Evli olmadan da çok güzel bir ilişki yaşanabilir tabii ki. Ama evli olunca bir "rahatlama" hali olduğu da doğru, yani bu insanla ben bir ömür inşa edeceğim, onun ufak tefek sıkıcı huylarına ömür boyu katlanma sözü verdim, artık gönlüm "daha iyi bir ilişki olasılığı"nı merak etmiyor, diyebilirsiniz. Tabii evli olmadan da bunları diyebilirsiniz, gerçek aşk olduktan sonra, bir yüzük ve bir imza aslında çok da önemli değildir.. Evliliğin ya da daha geniş anlamda monogaminin getirdiği ev işlerini bölüşme, geleceğe dair ortak planlar yapma, ortak aktivite ve birbir dostlarınızı çalma hali çok keyiflidir. Ama aynı zamanda bekarlığın sallapati hali bitmiştir, anca biriniz iş seyahatindeyse kendinizin sultanı olma şansınız vardır. Ayrıca sevgiliyken hiç kaldıramayacağınız bazı huyları, evliyken görmezden gelme zarureti de vardır (çünkü klozetin açık bırakılan kapağına her sabah kavga çıkarmamayı, bununla yaşamayı öğrenirsiniz..)

Evli ve çocuklu olmak da güzelmiş, daha acemisiyim ve zorluklarla güzellikler arasında karışık hisler içindeyim ama sonuçta Cemal Süreya'nın dediği gibi "sonra gülüşün geldi aklıma ve dedim ki; yine gelsen, yine severim seni.."

Bence insan bekar, evli ya da çocuklu; medeni hali ne olursa olsun, içinde bulunduğu halin keyfini çıkartmalı. Bazı insanlar bekarken "evde kalmış" psikolojisine, çocuksuzken de "zamanı geldi geçiyor" takıntısına sahip oluyor ve içinde bulundukları halin güzelliklerini göremiyorlar; ne acı.. Oysa her durumun kendine özgü avantajları ve güzellikleri var ve bence hiçbir medeni hal bir diğerinden daha "ideal" yahut "olması gereken" değil.. İnsan sonuçta kendi mutluluğundan kendisi sorumlu ve bazı saçma sosyal baskılara, psikopatik takıntılara "dur" demek ve içinde bulunduğu durumun keyfini çıkarmak da kendi elinde.

6 yorum:

  1. Ahahaha ben girdim o siteye. Hesapladım. Beni anca Brunei sultanı filan alabilir ama onun da kırk tane karısı vardır ben ona varmam.
    Şimdi bekarlığımın tadını çıkarmaya, yani kremalı bisküviyi süte batırıp filmimi izlemeye gidiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Can evimden vurdun beni, sevgili paha biçilemez Küçük Joe :) Benim için de ban!

      Sil
  2. Bunu da cok guzel anlatmissin. Halinden memnun olma durumu her seyde esastir :)

    YanıtlaSil
  3. Ben görmemiştim.
    39.100TL imişim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :D Aşağı yukarı eşdeğeriz desene bacım..

      Sil