13 Şubat 2013 Çarşamba

İdeal erkek

Sevdicek sekreteriyle iş yemeğine çıktı. Bir saniye! Böyle yazınca bana da bir terslik varmış gibi geldi yahu.. Baştan alalım: sevdicek 45 yaşlarında, göğüs kanseri ile mücadele eden, arada evimize organik ekmekler pişirip yollayan, anaç, sütlaç, tonton, tam bir Bavyera kadını olan sekreteriyle iş yemeğine çıktı (tamam şimdi oldu sanırım). Ben de dosdoğru işten geldim, evde keyif yapıyorum; yüzümde salatalık maskesi, TV'de anlaşılamayan aşıkları konu alan tipik bir Fransız romantik komedisi. Erkeklerin nefret ettiği (aslında bir anlam veremedikleri), güldürmekten ziyade düşündüren türde hani.. Tabii ki sonunda ana karakterlerden en az birinin sürpriz (ve dramatik) ölümü, diğer karakterlerin yaşamı sorgulama hali.. Bu gece için ideal.

Geçen hafta yerel gazetede ilginç bir makale vardı, özetle "kadınlar ince işlerle iştigal eden, bakımlı metroseksüel erkekler yerine; klasik bilek gücü kullanımına dayalı işlerde çalışan kabasakal erkekleri daha seksi buluyorlar"mış. Yani ideal partner, sizi klasik müzik konserlerinden şık restorantlara gezdiren, sinek kaydı traşlı insan kaynakları uzmanı Berk Bey değil, köşe başındaki pidecide çalışan kirli sakallı ustabaşı Hamdi Efendi'ymiş. Gazete böyle diyor (linki bulup da ekleyemedim, zaten Almancaydı, hiç uğraşmayın "der die das" ile şimdi).

Tabii ki bu sonuca varılan son derece "bilimsel" araştırma, bir batı toplumunda yapılmış, Türkiye'de bu sonuçların çok farklı çıkacağına adım gibi eminim. Batı toplumlarında normal bir erkek; lazanya pişiren, üstüne vişneli kurabiye yoğuran, ev temizliğine, çamaşıra, bulaşığa eşit ölçüde yardım eden, her sabah duşunu alan, mis gibi kokan, eve geç kaldığınızda "trafik çok mu kötüydü, keşke haber verseydin de seni ben alsaydım" diyen bir yaratık türü arkadaşlar. Hatta bakın temsili fotosu da hemen yanda! Neyse, tabii burda da istisnalar vardır ama kaide bu yönde. Canım Türkiyemde ise, en iyi yetişmiş, en rahat sosyal imkanlara sahip erkek dahi "ben mutfağa girmem ama işten gelir gelmez yemek daha hazır di'ilse de dellenirim", "dışarıda 30cm kar olabilir ama sen bu saate dek yine de nerdeydin, kimleydin?", "fanilamı daha 3 gün önce değiştirdim ya!" , "bu çocuk niye ağlıyo, sussun hemen!" falan gibi efsane sofistike cümleler kurabilen bir yaratık, birkaçını şahsen tanıyorum ya da kızlarla koca/sevgili dedikodusu yapmalarımızdan biliyorum.. Dolayısıyla, bu iki tür erkeğin doğal habitatında survival yarışmasındaymışız misali yaşayıp giden biz kadıncağızlar için "ideal erkek" tanımının batı kültürlerine göre çok çok farklı olduğuna inanıyorum.

Araştırmada sözü geçen, Batı'lıların sevmediği "ince işlerle iştigal eden bakımlı erkek"cağızları Türk kadınlarına yollasınlar, biz onları çok güzel değerlendiririz. Bizdeki "kodu mu oturtan" bileği güçlü erkekleri de (bakınız yanda bunlardan birinin temsili fotoğrafı) batıya yollayalım, madem araştırma sonuçlarına göre burda kıymetleri bilinecek.. Sen sağ, ben selamet.. Lakin, bu işte de bir terslik var gibi geldi bana. Bizim erkekler batılı kadınların onların yağız vücutları ve kaba saba hallerine "hasta" olduklarını düşünedursunlar, burda süpermarkette çalışarak hayatını daim ettiren ve yaz tatillerini de Alanya'da geçiren Helga'lar dışında "oy anam doğulu erkek, bayılırım" diyen bir batılı hatun tanımadım ben henüz. Ama var demek ki, koca "bilimsel" araştırma - hemi de en bi gazetede yayınlanmış olanı - yalan söyleyecek değil elbet..?!?

2 yorum:

  1. ideal erkeği bulmak hayal olsa da sevdiğin insanı zamanla kendine göre ideal erkek haline dönüştürmek hayal olmasa gerek.Akıllı bir kadın bence bunu başarabilir diye düşünüyorum.Sonuçta erkekler büyümüş olsalar da bir yanları hep küçük bir çocuk olarak kalıyor.Güzel paylaşımlarınız için emeğinize sağlık.banada beklerim.sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Merhaba Şule :) Birçok kadın ne yazık ki aynen bu yazdıkların gibi düşünüp erkekleri (ya da genel anlamda tüm insanları) değiştirmeye, kendi istediği şekle sokmaya çalışıyor. Ben bunu sadece zaman kaybı olarak görmüyorum, aynı zamanda çok da yanlış buluyorum. İnsanları olduğu gibi sevmeliyiz, bunu başaramıyorsak, dünyada sevilecek daha milyonlarca başka insan var yahu.. Sıradakiiii demek lazım bazen ;)

    YanıtlaSil