10 Ocak 2013 Perşembe

Manasız işlerle iştigal hali

2013 hızlı geldi, üstümüze üstümüze.. Münih gri bir sessizlik altında. Ben en çok bu kısa, soğuk ve karanlık günler nedeniyle sevmiyorum kışı. Sabahın kör karanlığında evden koşarak çıkmaya, akşamın alaca karanlığında yorgun argın dönmeye başladım yine. Okulu, işi, sporu, sosyalleşmeyi dengede tutmak, bu kısa ve karanlık ve de soğuk mevsimde ne zor kardeşim..

Her yeni yılın ilk haftalarında topluca ve histerik bir şekilde yaşadığımız "yeni yılda yeni hobiler edinesim, yeni limanlara yelken açasım, yeni tatlar tadasım var" düsturu tabii ki beni de esir aldı. Bu yarı manik yarı histerik dönemde deli danalar gibi aktiviteden aktiviteye koşma hali oluyor nedense, oysa şu karanlık ve kısa günlerde aklı selim tüm vatandaşlar evlerinde sıcak battaniyenin altında gizlenerek kara-kışın geçmesini bekler.. Ama ben? Önümde Sevdicek'in "noel kırması yılbaşı hediyesi paketler topluluğu"ndan çıkma hediyelik konserleri var bu hafta. Bir de havuz arıyorum fellik fellik, bu soğukta yüzesim var evet (zatürreye susadım). On yıldır evde icra ettiğim yogayı da bir arkadaşın gazıyla ve 1000 küsür yıllık yoga duruşları arasında belki yeni bikaç duruş keşfedilmiştir umuduyla kurs ortamına taşımaya yeltendim. Bir de haftada bir yemek yapıcam, üstelik yakmıycam ve yenilebilitesi olan (kafadan atmalık değil, tariften bakmalık) yemekler ha! Böyle bir "yeni yıl kalkınma planı" içindeyim, hayatımı anca bu şekilde doldurarak mana katabildiğimi düşünüyorum, ulu manitu sonumu hayr etsin!

Hal böyle olunca, bu kısacık günlere bu kadar aktiviteyi sığdırabilmek için sabahın köründe elimde çıkınımla, sırtımda kitap defterler ve araya sıkışmış spor kıyafetleriyle, bazen geceki buluşmaya giyilecek topuklu ayakkabıyı bile almış bulunarak, resmen "bavulu toplayıp evden çıkar" oldum. Kahvaltı (elma, yoğurt), öğle yemeği (sandviç), akşam atıştırması (ceviz, kuru yaban mersini) ve iki litre su içeren sefertası kıvamında bir paket bu "çıkın" dediğim. Hani Yeni Delhi sokaklarında motosikletli Hint fakirlerinin dağıttığı türden.. Dışarda neden yemiyorum derseniz; hem azcık para biriktirmek için, hem de evden götürdüklerim her halikarda bol soslu bol domuzlu klasik Alman mutfağından daha sağlıklı olduğu için. Çıkınım ve ben hayatın engebeli yollarında düşe kalka ilerliyor, az zamana birçok iş sığdırmaya çalışırken eş zamanlı olarak da hayatın manasızlığını düşünüyoruz.. O sırada karşıma şu yanda gördüğünüz "şekersiz ve kafeinsiz" Coca Cola çıkıveriyor! İçinde yaşadığımız gerçekliğin en son ve en manasız buluşu.. Ama yaşadığımız evrende bu manasız içecek "tanrım, işte bu! yılın buluşu" olabiliyor. Bu kadar koptuk çünkü; bu kadar gerçeklikten uzak, bu kadar boş ve anlamsız, bir "gıda maddesi" bile sayılmayan bir içeceğe hayran kalabiliyoruz. Çünkü sıfır kalori, sıfır kafein! Çağın gerçeklik anlayışı bu..

Alternatif bir evrende; daimi olarak 25 derece güneşli bir havada yaşasaydık mesela?! Şu yandaki gibi, deniz kenarında bir evimiz olsaydı, minik kumsalımızda rengarenk bir şemsiye altında iki tahta şezlongumuz, tropik meyve ve sebzelerle dolu bir bahçemiz, araba yerine ufak bir teknemiz ve bisikletimiz, bir sürü kitapla dolu kocaman bir okuma odası, sade ve işlevsel az sayıda mobilya.. Para kazanmaya ihtiyacımız olmadan, gereksiz tüketmeden rahat yaşayabileceğimiz, sade ve kanaatkar bir hayatımız olsaydı. Çocuğumuz hayvanlarla ve doğayla içiçe, okul nedir bilmeden, sadece seyahat etmenin, kitapların ve beş duyusunun eğitiminden geçerek büyüyebilseydi.. Ama olmuyor.

5 yorum:

  1. toplayıcı ve avlayıcı kalsaydık keşke.

    çok içten katılıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. böğürtlen toplayıcısı olmak, hem para kazanmak hem karnımı doyurmak istiyorum o alternatif dünyada!

      Sil
  2. hayal kurmadan dünya yaşanmaz..sıcak yerde olunca da bu defa serin hatta soğuk iklimler hayal ediyoruz..en iyisi bence içinde olduğun yer ve durumun tadını çıkarmaya o ortamın güzel taraflarını görmeye çalışmak..sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. Son paragrafta yazdiklariniz benim de hayalim,bir gun belki....olamasa bile hayali de guzel(Zuleyha)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hayal etmek, gerceklestirmenin yarisidir derler ;)

      Sil