21 Aralık 2012 Cuma

Maya; olmadı mayalı

Bursa bembeyaz kar altında ama; ara sıra beliren güneşin kış yorgunu bir iki parça ışık hüzmesi, çamların diken diken yem-yeşilinin arasından yüzünü gösteriveriyor. Dünyanın son günüyse bile, güzel bir sabaha uyandık işte! Bugün de ölsek, 50 yıl sonra da ölsek; aslında değişen ne olacak ki? Siz aynı siz, ben aynı ben, biraz daha yaşanmışlık, şanslıysak gülümseten anılardan bir düzine daha, belki yılların bilgeliği, belki hayatın hoyratlığının izleri ve bıkkınlığı. Toplamda böyle geldik, böyle gidiyoruz hissi.. Farklı olacağını sanmıyorum.

Yanda kıyametin KESİN kopmayacağı iki yerden biri olan Şirince'nin "Günün anlam ve önemine dair" programını görüyorsunuz, hadi daha zaman var, atlayın arabalara, İsrafil'den Sur dinletisi'ne yetişiriz gibime geliyor?! "Yaşam bir gündür, o da bugündür" diyebileceğimiz yegane günü değerlendirebiliriz.. Ya da benim yaptığım gibi; sıcak bir bardak süt eşliğinde camdan dışarı bakıp, düşüncelere ve hayallere dalmanın özgürlüğünü ve keyfini yaşayabiliriz. Çalı bülbülleri uçuşuyor bahçede, kar altında yiyecek bir şeyler arıyorlar. Biraz ekmek kırıntısı (bulabilirsem ince bulgur) koyuyorum dışarıya. Kedinin biri mart şarkıları söylüyor kapının önünde, erkenci şapşal.

Maya takvimi tutmazsa, mayalı yapmak güzel bir alternatif olabilir günün anlam ve ehemmiyetine atfen. Ben sevmem hamur işlerini ama mayalı-severler "aaa güzel oluuuur" derler. Mayalı hamur parçalarının yağda kızartılması, üzerine reçel, peynir, nutella, domates, zeytin; ne tercih ederseniz artık. Yanına da çay demlerler tazecik. Kahvaltı ya da "beş çayı"na yaparlar.

Sevdicekle aramızda bir kıyamet diyaloğu yaşandı bu sabah. Aynen aktarıyorum:

Sevdicek: Bugün kıyamet kopacak..
Ben: Hıııı evet, kar yaaaayo ne güzel!
Sevdicek: Hazırlıklı mıyız?
Ben: Nasıl?
Sevdicek: Armageddona diyorum, hazır mıyız, silah falan olarak kullanabileceğimiz ne var evde?
Ben: Bahçe, balkonlar kar dolu ya. Kartopu atarız....?!

Olmaz mı...?
Bence gayet güzel olur..

Kıssadan hisse; maya takvimi tutarsa, zaten "hepimiz ölüceeeez, bro!" ama belki de bir yerlerde bir kahraman dünyayı kurtarmakla meşgul şu anda? Bir Jack Bauer olsun, bir Jüneyt Arkın olsun. Bu arada bir anket yapılmış, "kıyametten dünyayı kim kurtarsın" referandumu diyelim. Sonuç: Bruce Willis çıkmış.. Ben de güveniyorum kendisine. O adam işin ucunu bırakmaz dostlar; hiç korkmayınız, endişelenmeyiniz, metiiiin olunuz.

4 yorum:

  1. keh keh.

    Blogum yok ya, konuşamadım bu konuda ben. O yüzden buraya yazayım.

    Farklı bir dönemin başlangıcı olduğuna inanıyorum ben. 21 Aralık, en uzun gece.
    Bundan sonraki hayatımız, eğer iyiye inanıyorsak, iyi, kötüye inanıyorsak kötü gidecek diye düşünüyorum. Ancak, herkesin kötüye inancı (kendisinden çok) daha fazla olduğu için, evet, dünyanın son dönemine girdik. Ne kadar sürer bilemiyorum.
    Bazı grupların "kristal çocuklar" diye adlandırdığı kimi doğmuş ama en iyilerinin 2013'te doğacağı, geleceğin yöneticilerine bağlı.
    Evet, bunu söylememiştim Sevgili C, ancak 2013 bebekleri çok özelmiş.

    YanıtlaSil
  2. Yeni blogunun açılmasını 4 gözle bekliyorum ;) Evet ben de yeni bir dönemin başlangıcı olduğuna inanıyorum ve senin gibi "olumlu düşün, olumlu olsun" yanlısıyım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Ceren

      Blogundaki diger yazilarini da okuyunca artik daha da eminim kizimin sinif arkadasi oldugundan.Her yazini keyifle okuyorum meslegini degil konusarak yazilarinla bile karsindakine uyguluyorsun sen diye hitap ettigim icin ozur dilerim ama icime sokasim geldi seni....anneanneni okadar guzelanlatmissin ki....annen de yanilmiyorsam JINEKOLOG olmasi gerek....sevgiler FUNDA ECE ERBAY

      Sil
    2. Siz benim ilk okulumdaki ilk arkadaşım Asli'ciğimin annesisiniz :) Çok teşekkür ederim güzel yorumunuz için!

      Sil