22 Haziran 2012 Cuma

Hicbir seyin garantisi yoktur

Gecen hafta basinda 7 senelik bilgisayarim sonunda esek cennetini boyladi. Tabii ki yedekleme yapmamistim bir suredir, tabii ki bazi islerim uctu gitti, uzerlerine bir bardak su ictim. Evdeki i-pad'e bir parmak atmayi denesem de, bunye klavyeye, gozler 15 inclik ekrana alismis. "Alismamis bunyede i-pad durmuyor" tabii. Ustelik, bize turlu turlu eglencelik bos isler ve gorsel incelikler sunsa da, bunun disinda oturup adam gibi calisabilme secenegim yok. Bu tip hadiselerde adet olundugu uzere; yaz tatili oncesi oldugu ve yumurtalar da tum ogrenci aleminin dotune dayandigi icin, universitede en yogun donemdeyiz. Kayinvalidemin apple'ini odunc aldim, onda calisacagim temmuz ortasina dek. Bu da demek oluyor ki Alman tipi klavyeye mahkumum ve Turkce'yi dogru yazma takintili biri olarak son derece burnumdan soluyorum. Noktalama isaretlerinin yaratabilecegi "sikintilar" icin de ozur diliyorum. Belki de bir sure bloga ugramasam hepimiz icin daha iyi olacak..

Diye dusunup dururken, su haber gozume carpti ve tabii ki cenemi tutamadim. Habere gore, Bibi ve Poldi isimli iki sevimli kaplumbaga 115 senelik beraberliklerini asiri gecimsizlik nedeniyle sonlandirma karari almislar. Bibi hanim, Poldi bey'i gormeye bile tahammul edemez, gidip gidip kuyrugunu isirir olmus. Hayvanat bahcesi yetkilileri Poldi'yi Bibi'nin ofkeli dislerinden kurtarabilmek icin bir baska kafese almak zorunda kalmislar. 115 senelik cifti baristirabilmek icin herseyi deneyen yetkililer, sonunda ciftin iliskisinin miyadini doldurdugunu anlamis ve ciftin bosanmasina goz yummuslar. Tabii acikli bir haber bu yahu, 115 senelik iliski nasil sona ermis goruyorsunuz. Kim bilir ne yasandi da bu duruma geldiler. Acaba Bibi "yettin gari herüüüf, biktim 115 senedir senin camasirindan bulasigindan" mi dedi, yoksa Poldi ne camlar devirdi de sonra Bibi'ye mi yakalandi, yoksa 150 yasina dek yasayabilen kaplumbagalardan biri olan Bibi "115 sene omrumu yidin, artik baska bedenler, baska tatlar ariyorum" mu dedi, ne oldu bilemiyoruz tabii. Ama bu kucuk haber tum erkeklere bir uyari niteligi tasiyor, dikkat ediniz beyler.

35 sene evli kalan anne babasi bosanmis birkac arkadasim var. Cogunluk nedense cocuklarini evlendirip, hemen akabinde de kendileri bosaniyor. Bunda verilmek istenen mesaj "biz bosaniyoruz ama bak evlilik yine de guzel bisey" midir bilmiyorum. Nasil mantik evliligi olmaz diyorsak, bitmis bir iliskiyi de sirf mantiksal nedenlerle devam ettirmek olmaz. Madem beraberken mutsuzsunuz, ayrilin yahu. Bibi diyor, ben demiyorum. Ben evlenmeden once dikkat etmek, mumkun oldugunca uzun ve detayli tanimak, evlenme karari aldiktan sonra da artik cok ciddi bir guven ya da kisilik sorunu yasanmadikca evliligi yurutme mucadelesi vermekten yanayim. Neden boyleyim bilmiyorum. Belki basarisiylik korkum falan vardir, bilemiycem. Ama her sosyal etkilesimde oldugu kadar evlilikte de sorunlar, fikir farkliliklarinin yarattigi gerginlikler, yasam olaylarinin getirdigi ruh cokusleri, egonun sosyal catismalari olur, normaldir. Onemli olan iki kisinin saygi ve sevgi merkezinde oturup bunun nedenlerine ve cozumune kafa yormalari, bunu istemeleridir. Zaten bir etkilesim, ask, elektrik bitti dendiginde, insanlarin vozum uretmeye istek ve niyetleri kalmamis anlamina gelir. Iste o noktada kisiler ve iliskiler takilip kalir, disaridan yardim aranir, ya da tumden vazgecilir, sil bastan baslanir.

Ben her sorunun bir cozumu olduguna inanan insanlardanim. Bibi ile Poldi'nin sorunu nedir bilmiyorum ama buyuk ihtimalle ikisinden birinde belki fizyolojik bir hastalik sonucu hormonal degisimler yasanmis olabilir, ya da Bibi ya da Poldi bir aydinlanma yasamis, hayatta baska kaplumbagalar oldugunun ayrimina varmis olabilirler (dikkat ederseniz cift bebeklikten beri beraberlermis, yani besik kertmesi dedigimiz sosyal yara soz konusu, ensest bile cikabilir altindan diye korkuyorum tabii). Ya da belki Poldi onderliginde tum erkeklerin (ve de tabii tum kadinlarin) hayatta hicbir seyin garantisinin olmadigini ogrenmelerinin zamani gelmistir, kim bilir.. En onemlisi de bu degil mi; evlendik diye yayip koca gobek yapanlar, ustune basina dikkat etmeyip esofmanin (pijama demeye utandim) rahatligina burunenler, flortgen halde gezen tozan ama evlilik sonrasi evden cikmayanlar, kendini sirf yemek yapimi, cocuk yapimi gibi islere verenler, kisaca nasilsa yuzugu taktim, unumu eledim, elegimi astim diyenler. Poldi'nin basina gelenlerden feyz aliniz.

Hamis: Bu vesileyle de evcil kaplumbagam Ayse'yi hurmetle aniyor, 20 sene once kendisini biraktigimiz dere kenarinda umarim bir kediye ya da leylege yem olmaktansa, torun torba sahibi olmus olmasini diliyorum..
Hamis 2: Tablo wikipedia'dan alintidir. 1906 Kaplumbaga Terbiyecisi (Osman Hamdi Bey)

1 yorum:

  1. Bizimkiler evlenip bosanip yeniden evlendiler ama olmadi. Olmayinca olmuyor. Kaplumbaganinki bile olmuyorsa oldugu kadar diyelim. 115 senelik evli iseler bana hafif bunama da olabilir gibi geldi anlasamamadan ziyade.

    YanıtlaSil