12 Kasım 2011 Cumartesi

Sıkıcı çift mi?!?

Münih'e taşınalı tam 8 ay olmuş..! İnanamadım..! Avustralya'da ve Hollanda'da geçirdiğim zamanın üçte biri, Boston'da geçirdiğim zamanın 1 ay fazlası, İsrail'de geçirdiğim zamanın 2.5 katı..! Oy oy oy.. Zaman bu şehirde diğer yerlere kıyasla daha hızlı geçiyor sanırım; çünkü ne olup bittiğini anlamadan koca baharı, yazı, sonbaharı devirdim. Lakin sevgili hayat, ben de sana karşı boş değilim inan!

Bak şimdi; doktoranın ilk yarı yılı literatürü anlamaya ve metodolojiyi oturtmaya çalışmakla geçti, geçen hafta iyi kötü bir taslak hazırlayıp doktor-baba'ma (evet burda doktora danışmanlarımıza böyle ulvi bir lakapla sesleniyoruz, adetten..) sundum. Sonra.. buraya geldiğimde nette ve brütte "sıfır" olan Almancamı bürütte "Mittelstufe" düzeyine, nette ise "herşeyi domuz gibi anlıyorum ama iş konuşmaya gelince 9 aylık bir bebek gibi kalakalıyorum kardeş" düzeyine getirdim. Münih'te yolumu kolayca bulur hatta elaleme yol iz gösterir oldum (bakınız: Ceren'in kaleminden Münih ve Yakın Çevresi). Sosyal hayatta buzzzz gibi "evropa"lıları ittire ittire bir yer açtım kendime; artık sadece kocamın arkadaşlarıyla değil, bir grup çatlak expat ve kafası zehir gibi çalışan birkaç doktora adaylarıyla takılıyorum. Dost kıvamına gelebilecek potansiyel güzel insanlar var çevremde. Az şey mi bu, sevgili hayat?

Lakin.. Dün geceki fiyasko neydi öyle sevgili hayat, oldu mu şimdi bu?! En yakın dostumuz, kaşarlı tostumuz bize "sıkıcı çift" der gibi oldu dün yahu.. Çok üzüldüm, çok allak bullak oldum! Daha düne dek biz kocamla elaleme "ayyy ne sıkıcı tipler yaa, uzak duralım bunlardan" derken, dün hayatımızda ilk defa biri bize "siz bu partiyi sevmezsiniz, size göre değil" dedi ayol. Ne demek o öyle, sevgili hayat? Biz evleneli daha 1.5 sene oldu, bu kadar mı "oyunun dışı"na ittirdin bizi a be hayat!

Ben tüm bu hengamede desperate housewife kıvamına gelmemek için azimle uğraş vereyim, kocam en son teknolojik sistemleri takip ededursun, seyyah ruhumuz yeni seyahat planları yapadursun, hani entellektüel hayatta ne olup bitiyor takipteyiz diye sevinelim, klasik evliler gibi kıskançlıktır - pamuklu pijamaya bürünmelerdir - günde onbin öpücük kotasını aşamamaktır falan gibi huylar edinleyelim, sen gel "sıkıcısınız" demeye getir?! Ayol coooool'uz biz cool, tamam mı!

Yani tamam belki haftada ancak bir gece dışarı çıkıyoruz (ama evimiz merkezde değil, bu soğukta sıcacık evde yumuşacık battaniyede sarmaş dolaş olmak dururken?), onda da gece 1 gibi dans pistinde esnemeye başlıyoruz (ama yoğun çalışıyoruz, aklımızda bin tilki birbirini kovalıyor?), bira göbek yaptığı için cin&tonik içer olduk (ama kalorisi az, ayrıca klasiklerden yahu?), chart'lardaki son şarkılardan haberimiz olmayabiliyor (biz hala balkan partilerini, coldplay'i falan dinliyoruz ama yeni albüm çıkardı yahu?) ama .... sıkıcı?!? PEH!

Kavram kargaşası aslında şurda anladığım kadarıyla; insan belli bir yaştan sonra (30 diyelim) bazı konularda sakinlik arıyor. Yani sabaha kadar dans edip gece 5'te tanımadığın biriyle eve dönmek yerine, adam gibi bir pub'da canlı müzik dinlemek (cold play evet, ne olmuş?) ve saat 2'de çakırkeyf ve sarmaş dolaş eve dönmek, ertesi sabah yatakta (tanıdığın biriyle) kahvaltı etmek falan daha cazip gibi geliyor.. sanki? Ya da suç evlilik denen kurumda, evlilik insanı yaşlandırıyor.. sanki? Hangisi bilemedim.. Burda fazla evli çift tanımıyoruz ki karşılaştırayım; tümden gelim, tüme varım falan yapayım, kendi çapımda sosyal bilimcilik oynayayım..

Karrrrdişim olay şu: Biz sıkıcı falan değiliz ama çevremizde fazla evli çift ya da uzun süreli ilişki yaşayan insan yok nedense.. Dolayısıyla, referans grubumuz sabahlara kadar içip, one-night-stand'i hayat felsefesi olarak benimsemişken, bizim durumumuz biraz göze batıyor. Elalem artık bizi fetiş partilerine değil ırmak kıyısında BBQ partilerine, sinemaya, doğa yürüyüşlerine falan çağırmaya başladı.. Sevineyim mi, üzüleyim mi bilemedim? Bu da performans anksiyetesi yaratıyor biraz.. Yoksa cool'uz biz, cool.. Valla bak!

2 yorum:

  1. coolsunuz siz cool! sakin.. valla cool'luk boyle bisey,siz cok ama cok tatli bi ciftsiniz de hem de.. 30'a da gerek yok, an itibariyle 3 kiz evde sebze pisirip, tv izleyip otururken.. mikrodalgada cukulatali pasta yapma olayina falan vardik.. hindiba cayi icip huzur icinde oturuyoruz ayol.. :) ki biz de cooluz..

    YanıtlaSil
  2. :))) sağol canım minervam. gelsene bir haftasonu, royal english tea'miz falan da var, sana yaraşır bir şekilde sunarız.. çok özledim!

    YanıtlaSil