27 Haziran 2010 Pazar

Bu memlekette depresyondaki köpek bile şanslı..


Geçen gün tren beklerken çok ilginç bir sohbete kulak misafiri oldum. Bol makyajlı 45 yaşlarında hafif toplu bir kadın, yanındaki diğer kadına, üyesi bulunduğu hayvanları koruma derneğine yeni getirilen bir köpekten bahsediyordu. Köpeğin sahibi, 4 ve 6 yaşında iki çocuğu ile köpeğinin gözleri önünde kendisini asarak intihar etmiş. Bu olay sonucunda köpek oldukça travmatize olmuş, barınağa getirildiğinde yemek yemiyor ve depresyonun tüm emarelerini gösteriyormuş. Ben büyümüş gözlerle olayı dinler ve bir yandan çocukların halini düşüne duruken, iki kadın aralarında köpeğe nasıl yardım edilebileceğini tartışıyorlardı.

İtiraf etmeliyim ki, kendimi hayvan delisi, özellikle de köpek tutkunu olarak tanımlasam da, bu tartışma bana bile çok absürd göründü, çeneme sahip olamayarak tartışmaya bodoslama daldım ve çocukların durumunu sordum. Kadınlar hiç alınmadan fakat şaşırarak bana baktılar. Yabancı olduğumu anladıkları zaman; bana ülkede travmatize çocuklarla ilgilenen gelişmiş bir sosyal hizmet ağının bulunduğunu, fakat evcil hayvanlar için terapi hizmetlerinin pek yaygın olmadığını anlattılar. Hayvanlarda sahiplerini kaybetme nedeniyle depresyon sıkça görülüyor ve ölümcül sonuçlar yaratabiliyor. Sahibinin mezarı üzerinde hiçbirşey yiyip içmeden yatan köpek imajını bilirsiniz.. Bu durumda genellikle gönüllüler devreye giriyor ve hayvanlarla bire bir yoğun bir şekilde ilgileniyorlarmış.

Biraz kalbim sızladı. Bizim memlekette, sokak hayvanları trafik, zalim insanlar ve açlıkla mücadele ediyor. Sokaklardan toplananlar ise, barınakta yaşam savaşı veriyor. Psikolojileri kimin umrunda, fiziksel durumlarına bile dikkat eden yok. Sanıyoruz ki, köpek barınağa gidince mamaya yatağa kavuşacak. Oysa durum çok acı, köpekler irili ufaklı bir arada; bakımsız, soğuk ve sevgisiz günlerini dolduruyorlar.

Barınaktan köpek-kedi almak Türkiye'de yaygın değil, nedense köpeğin cins olması isteniyor. Oysa karışık cinsler, genetik çeşitlilik sonucu daha akıllı ve daha dayanıklıdır. Üstelik barınaklarda birçok cins köpek ve kediler de bulunuyor. Lütfen bir gidelim, bakalım, birkaç karabaş ile tekiri sevelim, evlat edinemiyorsak da yanımızda kuru mama ve battaniye götürelim ya da maddi bağış yapalım, bağışlarımızın nerelere harcandığını öğrenelim. Buraya birkaç link ekliyorum, lütfen tıklayalım!

Barınak Gönüllüleri Derneği http://www.barinak.gen.tr/
Fatih Yedikule Barınağı http://www.fatihbelediyesiyedikulehayvanbarinagi.com/
Hayvanları koruma derneği http://www.haykod.org/
Hayvanların yaşam haklarını koruma derneği http://www.hyhkd.tk

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder